2605
Sök

Mikes:YELLOW Nissan 200sx s13 -Projekt

Mr: Mike
231 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
tecman skrev:
bygger inte motor själv? det låter ju dyrt :-/

Jo jag bygger ihopa motorn själv, men jag är inte utbildad "motor-portare, plana-toppar, lätta sväng-hjul m.m". Sen är han expert på att sätta ihopa bottendelen så saker och ting håller. Resterande jobb kommer jag givetvis göra själv.

Dyrt??? kan väl ingen som bygger sin egen bil säga! big_smile

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

1 741 Inlägg
4 augusti 2007
läste inte riktigt allt ser jag hehe.. men vad bygger han på bottendelen då? mäter så att lagerspel osv är rätt? för resten är ju inte direkt mycket man kan göra fel hehe

klart det är dyrt att bygga bil men onödigt dyrt om du inte hade skruvat själv som du gör. bara jag som inte kunde läsa ordentligt

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

62 Inlägg
16 oktober 2007
fan så fin den blir! alltså då menar du att det kommer ne uppdate varje kväll??wink

231 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Mer eller mindre varje kväll ja! Ska försöka sköta mig! :-)

-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

Herr
1 722 Inlägg
16 oktober 2007
Läst igenom hela tråden nu, ser ju KANON ut! Ska väl göra nån projekttråd jag med nån gng framöver.. smile sitter på över 200bilder.. puh... Lycka till me bygget, och du, gult blev skitfint!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
18 oktober 2007
Mike_200sx skrev:
Här kommer onsdagens hårda arbete i bild format! tongue

http://200sx.kicks-ass.net/mike_/img471712c4aa672.jpg

http://200sx.kicks-ass.net/mike_/img471712e471460.jpg

http://200sx.kicks-ass.net/mike_/img471712f2959ed.jpg

Får se vad man hinner med ikväll! Ruskigt roligt att vara i garaget nu, var ju lite lagom tungt när man höll på att montera ner allt.

Tips på vad jag ska göra mer med utseendet?

//Micke

Roligt projekt! smile Ser mycket fin ut..
Tycker att toning på rutorna runt om skulle sitta på sin plats iallafall..! smile

Pain is temporary, Glory last forever.

182 Inlägg
18 oktober 2007
Charles_ skrev:
Tycker att toning på rutorna runt om skulle sitta på sin plats iallafall..! smile

Word smile

Vad ska du slänga på för huv? Kolfiber hade nog passat in fint smile

231 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Tack för tipset på toning. Får ta och ordna det!

Har faktiskt själv ordnat till orginal fronten, bild kommer ikväll!

//Micke

-=TACK TILL=-

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
18 oktober 2007
Mike_200sx skrev:
Tack för tipset på toning. Får ta och ordna det!

Har faktiskt själv ordnat till orginal fronten, bild kommer ikväll!

//Micke

Så lite så, den tycker jag även en Carbon Race vinge skulle sitta fint på din bil!
Kan skicka pm om var de finns vid intresse! smile

Pain is temporary, Glory last forever.

231 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Det kommer ALDRIG att komma en vinge på bilen! smile

//Micke

-=TACK TILL=-

2 655 Inlägg
18 oktober 2007
Mike_200sx skrev:
Det kommer ALDRIG att komma en vinge på bilen! smile

//Micke

Håller med dej till fullo.. Absolut snyggast utan någon enorm skrytvinge..
Lycka till med monteringen av alla delar nu..

Du har inga bilder på stolsfästena btw?

231 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Har PM:at dig med bilder på hur jag gjorde!

//Micke

-=TACK TILL=-

231 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Tack...

Det roliga kommer ju nu, alla kablar och rör som ska in i motorrummet. OJOJ! 5 kartonger fylda med grejor. smile

//Micke

-=TACK TILL=-

268 Inlägg
19 oktober 2007
Det tar sig som pyromanen sade lol  big_smile

231 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Marcus_Turbo skrev:
Det tar sig som pyromanen sade lol  big_smile

haha.... smile

Njaaa..Du vet hur det är Marcus! Ska se om jag hinner kasta upp lite nya bilder nu till helgen. Blir Coilovers meck imorgon kväll!

//Micke

-=TACK TILL=-

231 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Massa folk som kollar på ens projekt men ingen som kommer med kommentarer! Så ointressant projekt? smile

//Micke

-=TACK TILL=-

Speed FMK
849 Inlägg
28 oktober 2007
läste precis igenom hela din tråd smile grymt fint jobb du gör på bilen!

1 741 Inlägg
28 oktober 2007
Mike_200sx skrev:
Massa folk som kollar på ens projekt men ingen som kommer med kommentarer! Så ointressant projekt? smile

//Micke

Nä fint projekt men jag blir bara så avis då jag ser att folk får sina delar och kan gå ut till garaget och skruva dit dom vilken tid som hellst.. .fuskisar tongue hehe

men det blir riktigt fint.. bra jobbat. hoppas du utvärderar coilsen efter du provkört dom hårt osv smile

varför köra med 720 cc spridare? funderingar på etanol? för det låter lite stort för 300-320 hk om jag inte tänker helt fel nu. (kan jag göra utan tvekan men)
Senast redigerat av tecman (28 oktober 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

leo_m83
28 oktober 2007
du behöver en fett fmic där framme. hade inget fmic förut och det såg för jävligt ut. mycket snyggare med en fmic....

Sök