Senaste bilden.... (2009-03-16)Dax att börja min färd till en total "make-over".2003 blev inköpet utav en Nissan 200sx s13 -93. Redan 2005 gjorde det en del modifieringar på bilen så som.
-3" avgassystem (hela vägen)
-3" Lmm och 3" IC med rör
-Större soppa-pump
-BTR
-Garrett T28 snurra (orginal T25)
-Steg2 chip
-Mätare
Resultat:Det blev snart en väldig skillnad på bilen om man jämnför med orginal. Men efter ett turbo-ras bestämde jag mig för att börja om från början igen (FRÅN GRUNDEN bygga en riktigt häftig sak)
-=2006=-
Inledning av projekt nermontering.
Sen blev det dax att börja tänka på vad som ska göras med bilen. Hade några funderingar men inget direkt konkret.
Inredningen först:
- Ny Matta (svart)
- Nya Sabelt stolarUtvändligt 2006/2007:
- Inköp av nytt kjol-paket (inte komplett utan efter eget på hitt)
Våren 2007 blev det iväg till lackeraren (efter två månaders jobb med kjol-paketet):Motorn iväglämnad för följande saker:
- Portning
- Planing
- Borrning (för dom nya smidda kolvarna)
Resultatet efter Lackeringen.
MASERATI YELLOW-SolidNu är vi framme vid idag..... Följ gärna fortsättningen i vinter (2007/2008). Lär hända en del...
2007Glömde ju inköps-listan (grejorna som ligger i garaget och väntar)......
-Coilovers
-Bakljusramp
-Skyline R32 bromsar
-Nya bromsslangar
-Wiseco kolvar
-ARP bultar (toppen)
-Ny tryckplatta
-Motorkuddar
-Spacers (20mm)
-------------------------------------------------------------------------------------Då var halva bilen tillbaka i garaget, nu har man lite jobb framför sig.Tisdag kommer bilen till garaget......
-------------------------------------------------------------------------------------2007-10-16Så gott folk då var bilen hemma i garaget.....Till och med hunnit montera listor och annat.
Nu kommer det bli garaget nästan varje kväll hela hösten och vintern.
--------------------------------------------------------------------------------------2007-10-18Här kommer onsdagens hårda arbete i bild format!
Får se vad man hinner med ikväll! Ruskigt roligt att vara i garaget nu, var ju lite lagom tungt när man höll på att montera ner allt.
Tips på vad jag ska göra mer med utseendet?//Micke
---------------------------------------------------------------------------------------------2007-10-19Nu börjar det likna något!!! Svårt att låta bli att inte sätta på fronten.
Får se vad helgen har att bjuda på, lite motor meck!
//Micke
-----------------------------------------------------------------------------------2007-10-27Jobbat i tre dagar nu med mina Coilovers! Lite bilder på detta.....--------------------------------------------------------------------------------------2007-11-02Många härliga timmar det tog för att få ordning på broms-systemet och servo-systemet.Får se vad helgen har att bjuda på.
------------------------------------------------------------------------------------------2007-11-06Massa långa kvällar i garaget! "Sakta men säkert" kommer allt fler grejor på.
Fick på "tutorna" ikväll.....
Även fram-ljuset.....
-----------------------------------------------------------------------------------------