2511
Sök

Kameraövervakning

Subarufrälst
44 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Tja.. Pga skadegörelse tänte jag sätte upp lite kameror på tomten. Troligen på husfasaden runt om huset så behöver ej vara några trådlösa kameror, även om de är att föredra (slippa borrhålen i väggen). 1-2 kameror, måste kunna gå ner på 0Lux, alltså kunna filma i mörker. Jag har egentligen bara tre krav,
1. Tillräcklig bra kvalitet för att kunna identifiera en/flera person/personer
2. Inspelningsbar (på seperat media, tex sladd till datorn). Ett + vore om denkänner av när ngn går förbi så man slipper fylla hela hårddisken direkt.
3. Små kameror. Eller åtminstonde väl dolda. Kan tex. inte ha en röd blinkande lampa på den/dom. Skulle ju synas rätt bra.. smile

Haha, jag är medveten om att detta kanske är helt fel forum för detta, men om någon kunnig eller intresserad skulle ta sig tid så vore jag mycket tacksam!
Mvh Ludde

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
10 juli 2007
Man får väl inte kameraövervaka vad som helst och var man vill ? men förstår om du vill om du har mycke skadegörelse... men sen när  du visar filmen för polisen när du ska sätta dit dem så kommer de säkert skita i filmerna för att du inte har tillstånd för det..

Rätta mig ocm jag har fel ?
Har läst i clas ohlsons katalogerna bara big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

905 Inlägg
10 juli 2007
dj_aggwa skrev:
Man får väl inte kameraövervaka vad som helst och var man vill ? men förstår om du vill om du har mycke skadegörelse... men sen när  du visar filmen för polisen när du ska sätta dit dem så kommer de säkert skita i filmerna för att du inte har tillstånd för det..

Rätta mig ocm jag har fel ?
Har läst i clas ohlsons katalogerna bara big_smile

Plats där allmänheten ej äger tillträde:
Du får utan tillstånd sätta upp kameror i ditt hem eller i din trädgård så länge du inte filmar ut över tomtgränsen. Du ska på något sätt informera personer som besöker området, exempelvis genom skyltar eller genom muntlig kommunikation

lag 1990:484 §4 kollat på nostisum.se

http://www.ludaelektronik.se (lite övervaknings utrustning.)
Senast redigerat av loffe007 (10 juli 2007)

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
10 juli 2007
okey, bara införskaffa ett system då.. finns säkert några hyfsade och billiga med trådlösa färgkameror med ir belysning och hela balletten på t.ex. clas ohlsons, conrad.se osv..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Subarufrälst
44 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Yes! Övervakning är tillåten på egen mark.. Sen skyltar osv är ju ett måste, så jag tänkte vara lite ful och sätta upp de efter ett eventuellt intrång om man ska till farbror blå.. hehe.. smile

Jo har kikat runt på diverse sidor, men vore bra om någon har någon erfarenhet utav det eller ev ngt "sample" av ett filmklipp.. Men ringde ner till en firma i Göteborg så kan nog komma över det..

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear

Sleeper
3 084 Inlägg
10 juli 2007
borde ju finnas rörelse detektorer som du kan koppla ihop med kameran

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök