3272
Sök

trimma upp min saab 900 turbo t16

4 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
hej

Jag undrar hur jag skall gå tillväga för att få ut ca 200 hk istället för nuvarande 160 hk
utan att göra för stora ändringar. Skriv gärna priset på era förslag ( mellan tummen och pekfingret)

Blev en lycklig ägare av detta eminenta bilmärke i torsdags  för första gången, men efter snart
en veckas brukande  så inte den sista

Tack på förhand  glasis

Dr Snuggles
956 Inlägg
10 juli 2007
Chip -Kostar väl inte så mycket
Öppet filter - Inte mkt
Ställ upp laddet - Gratis big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

med lem
1 925 Inlägg
10 juli 2007
chip
9000 laddluftkylare
3" avgas
sportluftfilter

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Professor
126 Inlägg
10 juli 2007
Ett bra tips att börja med är ju att flytta bak batteriet i skuffen och skaffen en "batteriböj" istället för original böjen som sitter nu. Alltså avgasböjen ut från turbon. Den är alldeles för snäv original och jag har hört att byte ger allt från 10-25 hästar, men det kan man ta med en nypa salt. Sen lägger du till ett 3" avgassystem på det så får du lite skönare ljud på samma gång. Batteriböj kostar ca 1900:- om man inte bygger en egen

Avstängd
653 Inlägg
10 juli 2007
skruva upp apc:n så kan du få uppåt 190 hästar och sen sportfilter för ca. 3-400 kr fast ska du ha ett bättre filter kan det kosta typ 1000 kr men jag anser inte att man måste ha ett sånt när man inte rejsar på riktigt ändå, men ställ lattryck på 1.1- 1.2 bar så jävlar går den kan jag lova dej;)

Jag har rätt i vad jag än säger.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 juli 2007
Det mesta du behöver veta med normal ekonomi...
Finns hur mkt bra som helt så hans sida...

Bara inte detta e emot cypyrightlagen bara tongue

Sök