Problemet är att Taxi Göteborg bara är en central. Olika bolag är knutna till denna central. Bil 354 kan mycket väl varit en enbils åkare, dvs. ägaren själv, lika väl som det kan vara en dräng i ett 50 bils bolag.
Jag skrev övertydligt "taxi Göteborg" massor med gånger i första inlägget, hoppas få denna tråd indexerad högt av sökmotorer, så söker man på "Taxi Göteborg" i Google, hamnar denna sida högt.
För av erfarenhet vet jag att ett samtal som mitt, sällan leder någon vart. Det är inte förän vettvillingen drar förbi snuten, som det händer nått. Tjejen i växeln sa att de skulle ta itu med det på en gång, de skulle ringa föraren. Mest troligt glömde hon hela grejen i samma sekund jag lade på luren.
Ett kvitto på att de ingenting gör, är att jag inte fått något svar från Taxi Göteborg, fast jag skickade ett klago mail till dem, med min e-post adress så de kunde svara.
De har nu haft över ett dygn på sig att svara. Så jag håller liksom inte andan i väntan på svar.
Det man kan göra är att välja ett annat bolag vid behov av taxi. Det ger dock ingenting när man ensam bojkottar dem. Men jag skickar ofta gods med taxi på jobbet. (En försändelse till Halmstad idag.) Gissa om jag ringer Taxi Göteborg med de körningarna från och med igår?
Ofta körningar upp till och från Skara trakten, fina körningar för en taxi. Skulle 354 dyka upp vid firman, skulle jag skicka hem bilen igen, skulle helre ta ledigt resten av dagen och köra till Skara själv.
Det är lite det som är grejen, puckot har hela bilen ner kletad med reklam som går ut på att man skall ringa 650000 om man är i behov av transport. Sedan visar puckot mig och ett trettio tal bilar till igår att väljer man dem, så är det långt ifrån säkert att det eller de kommer fram. I alla fall inte i ett stycke.
Har man minsta lilla firma namn på bilen, bör man köra extra nogrant och efter reglerna. Jag är ofta ute på stan med firmans bil, skulle aldrig falla mig in att köra som ett svin med den. Dels för att bilen ÄR en reklam pelare för firman, dels för att företaget inte betalar mig för att riskera lappen eller få böter. Och tänk om man skulle svina mot någon kund, man kan gå miste om miljon ordrar för mindre.
Men det är bara hur jag tänker. På taxi Göteborg har man andra prioriteringar. (Man riskerar iofs inte att gå miste om miljon ordrar, bara ett gäng lukrativa körningar.)
Det skall också sägas att det finns en hel del duktiga chauförer som kör taxi, folk som bara försöker göra sitt jobb så gott de kan. Så tanken på att börja visa taxi lite mindre hänsyn, skulle drabba ganska fel. Annars brukar jag visa lite extra hänsyn mot yrkes chauförer i allmänhet, då dessa bara försöker göra sitt jobb. Tyvär får händelser som den igår, tankarna att fara åt andra hållet. "Nästa gång jag kommer nära en taxibil, då jäv"#¤.."
Bara slå det ur hågen, glömma puckot och gå vidare.
Fortsätt visa yrkes chauförer extra hänsyn, de flesta är ändå inte ute på vägarna för att jävlas med oss. Även om det tyvär finns sådanna som föraren till
Taxi Göteborg Bil 354.