Ja, va ska ja säga som inte redan är skrivet..
När ja läste ditt inlägg fick i alla fall ja känslan av att detta är något som du inte är intresserad av..alls? Därav "klumpen", sen kan ju "klumpen" komma ändå eftersom om ja skulle se allt ur mitt perspektiv skulle ställa mej frågan; Varför? Vad är det som saknas? Vad är det ja inte lyckas med?
(inget illa menat mot dej såklart utan mer hur jag själv hade resonerat om ja fått fråga av min tjej)
Sen hade jag nog frågat mej om hon redan hittat nån eftersom förslaget kom ifrån henne,
Har nått redan hänt kanske?
Ska hon ha sex med samma person hela tiden utanför vårat förhållande eller har hon tänkt byta? Klarar hon av att hålla känslorna separerade?
Klarar JAG av att göra det?
Alla har ju olika inställningar till s k "öppna förhållanden", jag har den inställningen att är man tillsammans så är man tillsammans.. Då gör man även "allt sånt" tillsammans!
Alltså funkar inte några sidospår för min del. Det finns säkerligen saker som kan få den delen i erat liv tillsammans att vakna till igen.
Jag har polare som kört den "öppna" rutten och det har i alla ggr slutat med bråk och fiendskap gent i mot varandra, Bara tråkiga slut.
Betyder ju inte att alla förhållanden kraschar för det, vissa ser det kanske bara som "sex" vid sidan om och kanske klarar att separera känslorna helt och hållet.
Allt beror ju på inställningen till varandra och inställningen till sex.
Sen bör man faktiskt ta upp (hur mkt fjanteri etc folk tycker det är) att väljer man att ha sex med andra utanför förhållandet så måste man tänka på smittorisken, Vet man med sej att ens partner/en själv inte är så mycket för "skydd" så finns risken att man åker dit, och det är det inte värt alls.
Litar man på varandra såpass mkt att man vet med sej att skydd används?
Kanske inte hjälper nått alls men det är några av mina tankar ja kände iallafall.
/Marcus
Senast redigerat av Karl_Kravall (12 juli 2007)