3370
Sök

löst tack alla för bra stöd

1 174 Inlägg
12 juli 2007
jadu svåra sättet e väl att säga pressen på henne att du råvägrar å om hon ej kan acceptera det så är det att dumpa, det lätta e att prata med henne osv osv.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
12 juli 2007
jag som singel tycker väl att ett öppet förhållande låter rätt okej och sådär.. men skulle jag väl komma in i ett förhållande där jag älskar tjejen ifråga så skulle jag nog faktiskt inte gilla ideen alls.. men visst det finns säkert förhållande där det har stärkt deras relation.. men jag gillar inte ideen alls faktiskt

Trägnagare
185 Inlägg
12 juli 2007
Säg till henne att du inte tycker det är något för dig, men om hon nu har träffat någon vid sidan av och tvunget ska ha sex med honom så måste hon göra slut med dig först. Och få henne att förstå att du inte kommer gå tillbaka till henne efteråt... Så hade jag gjort, oavsett hur mycket jag tycker om tjejen =/

All show and no go!

Speed FMK
849 Inlägg
12 juli 2007
jag har varit i samma sits som du ghostboy, förutom att det då bara var ett 2år gammalt förhållande. Hade känt på mig att något var fel ett bra tag då hon uppträtt konstigt. Sen kom då förslaget om vi inte kunde ha ett öppet förhållande ett tag så "man slapp känna sig låst". Jag fick samma klump som du, man tänker ju att "va fan. tank va skönt att få sätta vilken tjej man vill utan att någon bryr sig". men sen får man bilderna i huvudet av sin tjej när hon ligger i sängen med en annan kille och njuter och då är det inte lika roligt längre. Du är inte på något sätt onormal, det du visar är bara att du älskar din fru, inget annat. Jag tycker du ska ta ett allvarligt samtal med din fru och förklara hur du känner. Fråga varför hon vill detta. Det enda och bästa du kan göra är att ta ett djupt samtal med gråt och skratt och vara 100% ärliga mot varandra. kan kännas tungt men det är nog det enda som håller i slutändan.

Bakgrunden till min tjejs förlsag var att (ta inte detta som att det måste vara så på din sida, mitt är nog ett extremfall) hon hade på fyllan legat med en annan snubbe i stan som hon vet att jag hatar och för att göra saken ännu värre så hade hon blivit smittad med klamydia och redan därefter haft sex med mig. så jag misstänker att det var för att göra det lite mindre hemskt att ha smittat mig, för ja jag blev också smittad av skiten.

Hoppas det löser sig för dig!

Mvh Ludde

28 Inlägg
12 juli 2007
Ehm, hade jag varit kille och haft en tjej som sagt något sånt hade jag inte tvekat en sekund på att dumpa. Ärligt talat tror jag att hon håller på tappar känslorna för dig och redan håller på att träffa någon annan...Har en kompis som sa så till sin pojkvän, och javisst hon hade varit otrogen och sa så för att ha en chans till att till skulle ta slut för hon vågade inte göra slut. Vissa tjejer är allt bra idiotiska. Nej, ta ett rejält snack med na istället, hon kanske vill ta en paus eller något?!

Bobo
12 juli 2007
Allt handlar om inställning och hur man själv är, risken du kommer få ta annars är att hon lämnar dig, jag var ungefär som hon fast tvärtom förut, varit tillsammans med en tjej i 4 år och det var rätt tråkigt att att ha sex med samma tjej hela tiden (tycker i alla fall jag) men jag var ärlig och sa att jag ville ha lite kul, det köpte hon inte (inget jag klandrar henne för) och vi gick skilda vägar och flyttade isär osv. Det värsta med otrohet är inte själva sex grejen tycker jag utan att man själv riskeras att smittas av någon sjukdom vilket jag fått erfarenhet av, som tur var var det ingen dödlig sjukdom det räckte med lite piller så var det löst.

Bobo
12 juli 2007
vind skrev:
Ehm, hade jag varit kille och haft en tjej som sagt något sånt hade jag inte tvekat en sekund på att dumpa. Ärligt talat tror jag att hon håller på tappar känslorna för dig och redan håller på att träffa någon annan...Har en kompis som sa så till sin pojkvän, och javisst hon hade varit otrogen och sa så för att ha en chans till att till skulle ta slut för hon vågade inte göra slut. Vissa tjejer är allt bra idiotiska. Nej, ta ett rejält snack med na istället, hon kanske vill ta en paus eller något?!

Pause är ju samma sak som att göra slut, jag tog uppehåll med en tjej förut (gemensamt beslut) tog en vecka innan hon hade en ny.
Senast redigerat av Bobo (12 juli 2007)

9 108 Inlägg
12 juli 2007
Skulle aldrig kunna sitta hemma och veta att tjejen kan vara iväg och ligga med någon annan, skulle kännas sjukt att ens röra vid henne sedan. Det är bara att säga tvärt nej och går hon inte med på det så kan hon inte ha några känslor kvar...

Hoppas hon accepterar att du inte trivs med tanken och att ni lever lyckliga i alla era dagar wink

676 Inlägg
12 juli 2007
jag skulle garanterat ta de som otroghet. som dom flesta har sagt här: vore kul o göra så själv medans flickvännen/frun satt hemma o vänta. men jag skulle aldrig göra så. man tänker så men när man väl står där och har chansen så tar man den inte. inte en chans på miljonen att jag skulle gå med på de förslaget som din fru har.

DFFL
9 020 Inlägg
12 juli 2007
Nu talar jag för Min del, men jag hade inte klarat av det.
Visst för några kan det funka och för några inte.
Jag är en utav "inte-gruppen", ens partner är ens partner inte grannens.
Ett förhållande för mig består utav kärlek och gemenskap.
Jag hade aldrig velat dela med mig utav något av det.

Det är enkelt att vräka ur sig: Skilj dig!
Men det är inte lika enkelt för alla att skiljas från någon man varit med i 6 år.
Då har man gjort väldigt mycket tillsammans och byggt upp förtroende.

Och hade min flickvän sagt så, så kan jag faktiskt lova att jag hade lämnat henne.
För om hon fantiserar om det så lever hon till slut ut det.

Men så är jag även en utav gruppen som kan slänga folk åt sidan väldigt lätt, även personer jag älskar.
Svek och lögner för sina närmaste är värre än själva otroheten för mig.

Jag har fått erbjudanden om sex medans jag varit tillsammans med min nuvarande flickvän och nekat det.
För jag hade inte kunnat berätta det för henne, och jag är inte sugen på att gå och skämmas resten av livet.
Senast redigerat av FireTraXX (12 juli 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

98 Inlägg
12 juli 2007
Jag tror inte att detta är rätt forum för en fråga som detta... Men gå inte med på något du inte vill. Förhoppningsvis accepterar hon det och ni kommer fram till hur ni två kan piffa till det hela istället eller så kommer det inte fungera.

I vilket fall är det viktigaste i en fråga som denna att man har en lång och genomtänkt dialog så det inte blir något överilat beslut. Då kommer det bara sluta i bråk och tårar..

Lyssna inte på dom som skriker "DUMPA!!!" rakt ut. Är det värt att kasta bort 6 år bara för att hon visat sig nyfiken för nytt inom sex?

I slutändan är det ändå bara ni två som kan komma med en lösning. förhoppningsvis en bra lösning för er båda smile

Lycka till!

Avstängd
914 Inlägg
12 juli 2007
Du får ställa ett ultimatum; Säg att du inte vill ha det så, och om hon inte kan acceptera det så är det inte mycket att göra. Om du inte går det så finns ju alltid risken att hon är otrogen i alla fall. Om du inte vill vara med på detta så säg ifrån. Du kommer säkert få aningar om hon är otrogen, då är det bara att byta. det går fler bussar. Men sen vet inte jag om det finns barn inblandade, alltså om ni har barn tilsammans? Lycka Till! Mvh

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

1 174 Inlägg
12 juli 2007
vind skrev:

mmmm!

8 Inlägg
12 juli 2007
ghost_boy83 skrev:
Mebb skrev:
För att en sådan lösning ska fungera så MÅSTE båda två vara lika intresserade. Om du känner att det inte är något för dig så tycker jag att du ska prata med henne och säga att du inte vill ha det på det sättet.

Kan hon inte ta det så är hon nog tyvärr inte rätt kvinna för dig...

men det kanske är mig det är fel på jag menar vill inte alla killar ha det så ett fritt förhållande att få ha sex me vem dom vill? eller

verkligen inte, inte när du hittat någon som du verkligen älskar.
den människan vill man inte dela med sig av på det sättet (oftast inte iaf, kan inte svara för alla).
Men som andra sagt, vill du inte så skall du inte och det skall du tala om för henne, kan hon inte acceptera det så är hon inte rätt för dig och går hon och har sex med andra iaf och tycker det är okej "för ni har diskuterat om det" så är hon otrogen och då är hon inte värd mer än en loska i ögonbrynt.
Hoppas det löser sig för dig, och hur det än slutar så är det alltid till de positiva.

Mvh: Andreas

If you are refering to me, I demand that you speak more clearer in the Queens English

56 Inlägg
13 juli 2007
Usch! Jag själv skulle aldrig acceptera detta! NEJ!!!!!!!

Min mardröm att flickvännen skulle öppna sin lilla söta käft och klämma ut dessa ord. mad
Nej usch, ryser bara av att läsa ditt inlägg. Ingen annan kille ska få vara inne i min flickvän och pilla.

Ni har ju dock vart tillsammans i 6 år, kanske blir lite annorlunda då (har själv bara vart förlovad i 4 månader), men som jag tänker just nu så aldrig i livet skulle jag acceptera ett sådant skamligt förslag.

Skulle flickvännen säga samma sak som din fru sagt så skulle jag starkt misstänka otrohet , vet inte varför men känns ju som att hon redan gjort det och vill fortsätta med det men hon vill att du ska godkänna det. Lär inte behöva vara så men så tänker jag iaf.

Lycka till med ditt beslut!

/Markus
Senast redigerat av Marmak (13 juli 2007)

220 Inlägg
13 juli 2007
jobbigt.

gruvarbetare
152 Inlägg
26 juli 2007
jag har varit ihop med min fru sen 1990 o aldrig frågan kommit upp ens här..
tror hon är intresserad av någon annan eller så har du tappat "orken" bara;)

220 Inlägg
26 juli 2007
Om din fru har en syster kanske du kan nämna att du gärna skulle ha sex med henne smile då lär frugan ändra sig fort.

Trägnagare
185 Inlägg
26 juli 2007
Hahhaha sjukt bra tips ändå tongue

All show and no go!

1 196 Inlägg
26 juli 2007
ghost_boy83 Fan va jobbigt. Säger du att du inte vill så vet du ju inte om hon kommer att vara dig trogen eller ej heller... Om jag vore dig, så skulle jag nog ta mitt pick och pack och dra mig där ifrån ganska snabbt... Hellre det än att får reda ngra veckor senare att hon prasslar med ngn annan.. Hon verkar ju ha sett in sig på att skaffa sig en annan sängkamrat iaf..

Sök