3137
Sök

Varför får ja inte sålt min bil?

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Hur svårt kan det vara att sälja en bil. Speciellt när det är en så vanlig som en Volvo 850.

http://www.blocket.se/vi/12310432.htm?ca=15_s

Vad har ja gjort för fel :S

TICen är till salu säljs billigt.

1 019 Inlägg
15 juli 2007
inte omtyckt när det står tex att bakluckan måste lackas om osv..

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
men än mindre omtyckt om de upptäcks på plats eller

Nknn
15 juli 2007
Du har glömt att skriva "skänkes bort" längst ner... haha, ne Vet faktiskt inte. Ser ju väldigt fin ut.

Kanske som andra säger, att det står att den måste lackas om. Oftast vill folk itne gör sånna saker själv. Så om du tar och betalar för omlackering och gör en ny annons så kanske du får den såld för 60- 65 papp ganska snabbt.
Senast redigerat av Nknn (15 juli 2007)

2 600 Inlägg
15 juli 2007
Davv3 skrev:
inte omtyckt när det står tex att bakluckan måste lackas om osv..

håller me oftas så blir folk lite rädd när det står att det behövs om lackas och så.

gör som jag kör gubba racer=)

305 Inlägg
15 juli 2007
tycker nog att 55 är lite för mycket men smaken är som baken.

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
kan förstå det men kan ju inte ljuga heller:p men ja menar det är en så liten grej på en så annars fin bil :p

645 Inlägg
15 juli 2007
Jag tycker faktist att det är bra att skriva ut fel såsom bakluckan, annars kan det bli en jävla massa tjafs ifall en ev köpare kommer dit o upptäcker detta fel som kanske inte säljaren talat om innan. Man ska vara ärlig när man säljer för o undvika gnäll. Sen när det gäller själva säljbiten så gäller det definitivt att ha is i magen o vänta på en ev köpare, sommaren är inte bästa tiden att sälja en bil. Sen är 850 tyvärr en ganska vanlig bil som det finns många utav. Lycka till! smile

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Dirq skrev:

Köpte den för 80. En gubbe har haft den sen han tog ut den, nu har ja kört nästan 10 månader med den. Den är jävlit fin och välskött :

273 Inlägg
15 juli 2007
Det kan ju också vara så att man blir rädd för att klarlacken skall börja släppa på fler ställen.hmm

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Quantic skrev:
Jag tycker faktist att det är bra att skriva ut fel såsom bakluckan, annars kan det bli en jävla massa tjafs ifall en ev köpare kommer dit o upptäcker detta fel som kanske inte säljaren talat om innan. Man ska vara ärlig när man säljer för o undvika gnäll. Sen när det gäller själva säljbiten så gäller det definitivt att ha is i magen o vänta på en ev köpare, sommaren är inte bästa tiden att sälja en bil. Sen är 850 tyvärr en ganska vanlig bil som det finns många utav. Lycka till! smile

Tycker det med, ärlighet varar längst :p Joo sommarn e kass men måste bli av med den innan hösten:(

Nknn
15 juli 2007
RichardC skrev:
Dirq skrev:

Köpte den för 80. En gubbe har haft den sen han tog ut den, nu har ja kört nästan 10 månader med den. Den är jävlit fin och välskött :

Skriv det i annonsen då, att det är 2 ägare och den tidigare var en gubbe som ägt den. Skriv att det är ett fint exemplar osv..
Sånt tror jag är viktigt, att skryta lite om hur välskött den är.
Senast redigerat av Nknn (15 juli 2007)

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Peacerich skrev:
Det kan ju också vara så att man blir rädd för att klarlacken skall börja släppa på fler ställen.hmm

Har pratat med en lackerare och han trodde inte att det skulle göra det. Men klart många kan va oroliga för det.

Men vad ska jag göra för att få sålt den? Vill ju inte gärna ge bort den.

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Nknn skrev:
RichardC skrev:
Dirq skrev:

Skriv det i annonsen då, att det är 2 ägare och den tidigare var en gubbe som ägt den. Skriv att det är ett fint exemplar osv..
Sånt tror jag är viktigt, att skryta lite om hur välskött den är.

AA det borde man kanske göra.

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Nån som har något mer bra tips som ja kan ändra så ja inte betalar ändringen i onödan. Priset?

Proljece?
1 464 Inlägg
15 juli 2007
Personligen skulle jag inte köpa den i den prisklassen även om den är värt de.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
haxer skrev:
Personligen skulle jag inte köpa den i den prisklassen även om den är värt de.

pga lacksläppet?

4 767 Inlägg
15 juli 2007
Tror den förlorar lite på att vara en sen 850, iom att den är såpass "ny" så är inte prishoppet upp till tex en långmilad s70 så stort och då väljer fler att köpa en nyare modell även om den bilen kanske är sämre i skicket än vad din är..
Folk ser ju bara vad en fyra-fem år äldre 850 kostar och tänker 850 som 850 oj din var dyr jämfört med en -94a som gått dubbelt så långt. s70na med turbo börjar ju på ca 50k.. (även om dom kan vara slitna då..)

Har haft en polare som hade samma problem att sälja sin saab 900 årsmodell -98, en av dom sista som kom innan 9-3 kom, den gick inte att sälja..

Lämna in bagageluckan hos nån billig lackerare som blåser över den ltie fort så är den saken ur världen.. Borde kosta max 2000 kr..

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (15 juli 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Fartdåre
378 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
RichardC skrev:
Nån som har något mer bra tips som ja kan ändra så ja inte betalar ändringen i onödan. Priset?

Vad skulle ni sätta för pris då?

Fartdåre
378 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Erick skrev:
Tror den förlorar lite på att vara en sen 850, iom att den är såpass "ny" så är inte prishoppet upp till tex en långmilad s70 så stort och då väljer fler att köpa en nyare modell även om den bilen kanske är sämre i skicket än vad din är..
Folk ser ju bara vad en fyra-fem år äldre 850 kostar och tänker 850 som 850 oj din var dyr jämfört med en -94a som gått dubbelt så långt. s70na med turbo börjar ju på ca 50k.. (även om dom kan vara slitna då..)

Har haft en polare som hade samma problem att sälja sin saab 900 årsmodell -98, en av dom sista som kom innan 9-3 kom, den gick inte att sälja..

Lämna in bagageluckan hos nån billig lackerare som blåser över den ltie fort så är den saken ur världen.. Borde kosta max 2000 kr..

Mvh
Erick

Känns nästan som det är det bästa alternativet.

Sök