2944
Sök

saab 9-2 2,0t ryker blåt

73 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#1
som i rubriken saabem rycker blåt

är det turbon som börgar se sina bästa dar då
ryker bara vid häftigt gaspådrag

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 juli 2007
#2
Låter verkligen som turbon. Kompisens 945a var likadan.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
17 juli 2007
#3
då en bil rycker blått så är de olja, troligtviss så är det även turbon,


73 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#4
nån som vet vad man kan byta in sin turbo mot en renoverad

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 juli 2007
#5
kenta_89 skrev:
nån som vet vad man kan byta in sin turbo mot en renoverad

www.speedparts.se

http://www.turbotech.se/

http://www.vege.se/

Där har du ett par smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

73 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#6
Larsson_Power skrev:
kenta_89 skrev:
nån som vet vad man kan byta in sin turbo mot en renoverad

www.speedparts.se

http://www.turbotech.se/

http://www.vege.se/

Där har du ett par smile

tackar så mycket!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 juli 2007
#7
kenta_89 skrev:
Larsson_Power skrev:
kenta_89 skrev:
nån som vet vad man kan byta in sin turbo mot en renoverad

www.speedparts.se

http://www.turbotech.se/

http://www.vege.se/

Där har du ett par smile

tackar så mycket!

Varsågod ! smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 203 Inlägg
17 juli 2007
#8
Om det är en Saab 9-2 ska du nog fråga allt subarufolk här inne, de kan mer om subaru (läs Saab 9-2) än allt saabfolk.


89 Inlägg
17 juli 2007
#9
Det kan även vara din venhusventilation som behöver bytas. Vissa årsmodeller har något strul med vevhusventen så den börjar ryka blått.

Jobbarpolarens 9-3 -00 rykte så han bytte turbo, tjohej vad glad han blev när den rykte lika illa efter bytet. Reparationssats till venten kostar runt 300 spänn på SAAB. Kanske är värt att kolla det först? Klart billigare än ett turbobyte iallafall tongue

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 juli 2007
#10
TurboKolle skrev:
Det kan även vara din venhusventilation som behöver bytas. Vissa årsmodeller har något strul med vevhusventen så den börjar ryka blått.

Jobbarpolarens 9-3 -00 rykte så han bytte turbo, tjohej vad glad han blev när den rykte lika illa efter bytet. Reparationssats till venten kostar runt 300 spänn på SAAB. Kanske är värt att kolla det först? Klart billigare än ett turbobyte iallafall tongue

Ah ! Smart, tänkte jag inte alls på faktist, kan va värt att kolla först ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 203 Inlägg
17 juli 2007
#11
TurboKolle skrev:
Det kan även vara din venhusventilation som behöver bytas. Vissa årsmodeller har något strul med vevhusventen så den börjar ryka blått.

Jobbarpolarens 9-3 -00 rykte så han bytte turbo, tjohej vad glad han blev när den rykte lika illa efter bytet. Reparationssats till venten kostar runt 300 spänn på SAAB. Kanske är värt att kolla det först? Klart billigare än ett turbobyte iallafall tongue

ÄR DET EN SAAB 9-2 ÄR DET INTE EN SAABMOTOR I DEN!!! UTAN EN BOXERSNURRA från SUBARU:mad:


5 198 Inlägg
17 juli 2007
#12
Caps....

73 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#13
master_lars skrev:
Om det är en Saab 9-2 ska du nog fråga allt subarufolk här inne, de kan mer om subaru (läs Saab 9-2) än allt saabfolk.

skrev fel är en 9-3

73 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#14
TurboKolle skrev:
Det kan även vara din venhusventilation som behöver bytas. Vissa årsmodeller har något strul med vevhusventen så den börjar ryka blått.

Jobbarpolarens 9-3 -00 rykte så han bytte turbo, tjohej vad glad han blev när den rykte lika illa efter bytet. Reparationssats till venten kostar runt 300 spänn på SAAB. Kanske är värt att kolla det först? Klart billigare än ett turbobyte iallafall tongue

tackar så mycket!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 juli 2007
#15
master_lars skrev:
TurboKolle skrev:
Det kan även vara din venhusventilation som behöver bytas. Vissa årsmodeller har något strul med vevhusventen så den börjar ryka blått.

Jobbarpolarens 9-3 -00 rykte så han bytte turbo, tjohej vad glad han blev när den rykte lika illa efter bytet. Reparationssats till venten kostar runt 300 spänn på SAAB. Kanske är värt att kolla det först? Klart billigare än ett turbobyte iallafall tongue

ÄR DET EN SAAB 9-2 ÄR DET INTE EN SAABMOTOR I DEN!!! UTAN EN BOXERSNURRA från SUBARU:mad:

Hetsporre big_smile Säg hur vanlig är en 9-2a då? Jag kan inget om den och jag ahr aldrig sett den, och du ser det var visst en 9-3a smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

73 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#16
Larsson_Power skrev:
master_lars skrev:
TurboKolle skrev:
Det kan även vara din venhusventilation som behöver bytas. Vissa årsmodeller har något strul med vevhusventen så den börjar ryka blått.

Jobbarpolarens 9-3 -00 rykte så han bytte turbo, tjohej vad glad han blev när den rykte lika illa efter bytet. Reparationssats till venten kostar runt 300 spänn på SAAB. Kanske är värt att kolla det först? Klart billigare än ett turbobyte iallafall tongue

ÄR DET EN SAAB 9-2 ÄR DET INTE EN SAABMOTOR I DEN!!! UTAN EN BOXERSNURRA från SUBARU:mad:

Hetsporre big_smile Säg hur vanlig är en 9-2a då? Jag kan inget om den och jag ahr aldrig sett den, och du ser det var visst en 9-3a smile

2 och 3 ligger rättnära varandra så det kan ju hända att man råkar trycka på fel knapp i bland

73 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#17
tycker att turbon borde hålla mer än 13500 mil

231 Inlägg
17 juli 2007
#18
Min vart exakt likadan.. Turbon var helt slut..

Saabvilde!
1 708 Inlägg
18 juli 2007
#19
kenta_89 skrev:
Larsson_Power skrev:
master_lars skrev:

ÄR DET EN SAAB 9-2 ÄR DET INTE EN SAABMOTOR I DEN!!! UTAN EN BOXERSNURRA från SUBARU:mad:

Hetsporre big_smile Säg hur vanlig är en 9-2a då? Jag kan inget om den och jag ahr aldrig sett den, och du ser det var visst en 9-3a smile

2 och 3 ligger rättnära varandra så det kan ju hända att man råkar trycka på fel knapp i bland

Syftade på master_lars så ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 058 Inlägg
18 juli 2007
#20
kenta_89 skrev:
tycker att turbon borde hålla mer än 13500 mil

beror helt på hur man kör, om man kör "hårt" innan motorn är varm m.m påverkar livslängden på turbon.. jag lovar att jag kan köra sönder en sån turbo på mindre än 100mil.

PoLoud =D


Sök