2414
Sök

Fett bas

158 Inlägg
9 oktober 2005
CoSmoZ skrev:
SANDVIK RACING |FIN|: Tackar!!  jag bygger alltid själv el. med polare.. vi har kört med MDF i alla bilar som e byggda! enkelt, stabil & lätt

ok! måste ha vart svårt och få det så bra som du fick det gjort i bubblan.. sådär mycket vinklar å allt byggt i mdf.. var alla 12 basar i en enda stängd låda eller?

mvh
per

//mvh Per

2lateuloose
543 Inlägg
9 oktober 2005
bmw750: Som sagt det ska bli kul att se bilen in action.. så din hjälpredor e hemliga eller vågar du tala om vilka dom e? Jag hoppas verkligen du får ordning på prylarna & spöar finnarna som idag spelar högt.. & skulle inte din dyra bas funka så har jag 2st Crossfire Pro 15" som du kan få köpa billigt
wink ("Dom e special byggda för Crossfires tävlingsstall & vad jag vet så finns det bara dessa 2 i sverige")

Vad ska du ha för steg till basen? *nyfis*

SANDVIK RACING |FIN|: Det blev lite räknande för att få det att passa mmm..
det kluriga var att jag inte ville förstöra karossen & inredningen på den svarta.. så det blev mpnga skumma lösningar!

I den gröna baggen jag tävlade med har det engång i tiden suttit 24st 10"  dessa lådor byggdes då man vann på mycket konarea.. & idag skulle jag inte ha mer en 2st basar i samma bil..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Hewi
571 Inlägg
23 oktober 2005
bmw750:Köp basen hos Ullared digital istället , dom tar "bara" 34995kr för 22" Jackhammer. http://ullareddigital.jetshop.se/default.aspx

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

44 Inlägg
24 oktober 2005
bara 6 månaders leveranstid också..

859 Inlägg
24 oktober 2005
bmw750 skrev:
pwilhelm skrev:
bmw750:Köp basen hos Ullared digital istället , dom tar "bara" 34995kr för 22" Jackhammer. http://ullareddigital.jetshop.se/default.aspx

jag såg det, kanon, då jag kan köpa två för priset av en smile... he he..

Hade inte du beställt en redan?

136 Inlägg
24 oktober 2005
Kanske ska köpa 2st till så har han 3st... ?     smile

63 Inlägg
24 oktober 2005
Detta var en intressant läsning wink En polare och jag var iväg och köpte en Kicker Solo X 12 bas + 2 st audison VRX 1.500 steg. Det tyckte jag verkligen räckte, fan hjärtat börjar ju slå fel när han drar på wink

/Tommy

Hewi
571 Inlägg
24 oktober 2005
Om man har en stor skåp bil skulle man ha 4st i en 3 kammar isobarik smile

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

2lateuloose
543 Inlägg
25 oktober 2005
bmw750 skrev:
men jag kan la säga att byggherren som skall bygga samt planera upp bilen för mig tävlar mot ryssarna som är värre,

Öhhh vad menar du?? Att ryssarna är värre på vilket sett?? ...
Jag kommer ihåg Mikko & hans väldigt dyra ryssbetalda ryssbil som var med på en final!.. haha jag kommer inte ihåg riktigt hur mycket tid & pengar det var nedlagt på den vagnen men det var masssssor!! & vann dom? näe..

Så har ryssarna börjat spela högt!.. det har jag missat har du nån URL på det! skulle vara riktigt kul att uppdatera sej lite! fast när jag kollar i dB´s Värsta TOP25
så ser jag inte en ryskflagga någonstans http://www.termpro.com/dbdrag/competitors/

tryck på Leaderboard / 2005 & ta Maximum Certified SPL så har du dom värsta

???? Ryssarna kan må ha mycket pengar!.. men dom har absolut ingen kundskap! fast dom kanske köpt sej ett koncept från Team Loud! [fin] smile
Sen när Vi i N.I.B Utklassade finnarna på deras egen finska final & spelade typ 6-7dB högre en deras värsta Extreme bil har dom tagit sej i kragen & är nu Världsledande... & det har ingen med tur att göra! dom vet verkligen vad dom snackar om... Cred till dom smile

& varför är din byggis hemlig för?

[edit] länken funka inte först
Senast redigerat av CoSmoZ (25 oktober 2005)

2lateuloose
543 Inlägg
25 oktober 2005
bmw750 skrev:
men jag skall inte ha den i min bmw, utan jag skall bygga crankbil

bmw750 skrev:
vadå mikko??
bygget är hemligt fram tills realeasen... jag tänker fortfarande inte spela högt, som ni, så detta samtal är lite halvabsurt i mina ögon..

Så du ska bygga en crankbil som spelar lågt? låter lite motsägesefullt ni kanske har insett att det blir svårt att komma upp i några högre dB´s med den där super dyra basen?

el. skrev du fel förut & menade att ni skulle bara bygga en showbil? hmm

8 Inlägg
28 oktober 2005
förstår inte varför alla ska klanka ner på bmw750?
ni har väl varken bevis för eller emot att han ska köpa den där basen? eller att han har spons eller att han jobbar med en världs ledande ljud byggare !

vänta tills ni har några bevis emot, sen kan ni börja tjöta på han varför han sa si och så!
jag tycker det låter väldigt intressant med ditt bygge bmw750, önskar man själv hade råd med basen big_smile kul att se monsterbyggen big_smile

lycka till ! ! !

mvh//BEja

638 Inlägg
31 maj 2006
hehe låter intresangt. ser framemot bilder också wink lycka till big_smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
31 maj 2006
Ööh? Varför dra igång en så gammal tråd? Sista inlägget var du den 28:e oktober 05..

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

10 287 Inlägg
1 juni 2006
Vakna. Grabben är avstängd från Garaget.

Nu stänger vi denna tråd.

Göran
Moderator

Ripley333 skrev:
hehe låter intresangt. ser framemot bilder också wink lycka till big_smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök