2431
Sök

Hjälp med täckpluggar!

177 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
God kväll folket!

Jag och en kompis håller på och fixa min front på min s40.
Hade en ful motorvärmeskontakt på sidan av fronten som nu mera är borta så vi passade på att ta bort spolarna fram också för det ser inte speciellt fint ut med dom på.

Vi tänkte bygga täckpluggar med hjälp av själva plasten till torkaren men jag vet inte redigt hur jag ska göra,jag har hört och läst här på forumet att glasspackel spricker m.m..
Nån som kan ge mig lite råd på hur jag kan göra? med VAD ska jag fylla igen dom?
Och radicast har inga pluggar till s40,eller nån annan för den delen sad

/Valle

3 627 Inlägg
18 juli 2007
Tjenare Valle!

Du har missuppfattat det hela med sprickor, det gäller plast mot plåt tongue Men stötfångarn din är utav plast smile

Enklast och snyggast skulle jag tro är att kapa bort själva "skålen" som torkan satt i , dvs om du inte har Fas 1 för jag vill minnas att de har en löstagbar skål? I vilket fall så lägger du på ett lager glasfiberväv/polyester på undersidan. Detta är för att underlätta plastningen på ovansidan sen smile

Sedan tar du och klipper ut glasfibervävsbitar som är lika stora som hålet, och så plastar du tills det är jämnt med stötfångaren och då är det bara att spackla, sen har du en fin stötis utan några hål smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

177 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Tjenare Valle!

Du har missuppfattat det hela med sprickor, det gäller plast mot plåt tongue Men stötfångarn din är utav plast smile

Enklast och snyggast skulle jag tro är att kapa bort själva "skålen" som torkan satt i , dvs om du inte har Fas 1 för jag vill minnas att de har en löstagbar skål? I vilket fall så lägger du på ett lager glasfiberväv/polyester på undersidan. Detta är för att underlätta plastningen på ovansidan sen smile

Sedan tar du och klipper ut glasfibervävsbitar som är lika stora som hålet, och så plastar du tills det är jämnt med stötfångaren och då är det bara att spackla, sen har du en fin stötis utan några hål smile

GÖTT big_smile
jag har en fas 2 men skålarna går att ta ut,dom har jag tagit ut från fronten,men jag visste inte hur jag skulle göra med dom... jag vill fylla skålarna då det blir lite dyrt o jobbigt o  fylla igen hålet där dom har suttit innan..

3 627 Inlägg
19 juli 2007
Aaah, men det kan du ju göra smile Har skålarna någon form utav clips? Bifoga gärna en bild ovanfrån och underfrån på skålen så lovar jag att hjälpa dig med hur du ska gå till väga smile

177 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
har ingen bild sad men dom har clips på undersidan..
och dom är ungefär 1-2½ cm djupa och är typ lika stora som en tändsticksask tongue

3 627 Inlägg
19 juli 2007
Sitter de i överkant av skålen? Isåfall så kapa bara bort skålen och gör exakt så som jag sa innan fast du gör det i botten av det som är kvar utav skålen smile

Sen om skålen är av en sådan modell som sticker upp en bit, som på fas 1an så slipa ner den lite så att den blir i samma höjd som stötisen om möjligt, kan va så att det behövs en liten anläggningsyta för att den ska kunna sitta monterad? Ha det i baktanken så att du inte gör ett sånt misstag smile

MVH Jimmu

177 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
okej,den är ganska jämn med fronten men jag får ta o kolla det och kanske slipa lite ,men hur tycker du jag ska fylla igen skålen för att få till det bra, ska jag använda polyester på eller bara glasspackel.. eller båda?,noll koll på denna biten tongue
Senast redigerat av vaalle (19 juli 2007)

3 627 Inlägg
19 juli 2007
Du har typ lika mkt koll som jag då tongue

Men jag har studerat forumstrådar om det som en idiot så jag vet precis exakt nu smile
Läs det jag skrev i mitt första inlägg, där står det exakt hur du ska gå till väga smile

Om du fortfarande är osäker så är det bara och fråga så förklarar jag utförligare smile

177 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Tusen tack!!

Lycka till me din 740 nu big_smile

3 627 Inlägg
19 juli 2007
Det va så lite så smile

Tacktack, lycka till du sj tongue Ladda upp lite bilder på den vetja wink

Vill se hur det blev sen, så jag vet om jag va en bra rådgivare eller ej ^^
Senast redigerat av ToXtreme (19 juli 2007)

177 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
det kan jag nog fixa ihop när jag fått alla saker lackade o monterade på bilen igen smile

Sök