3405
Sök

vart kan man hitta en blackbox till en bil?. finns det änns ?

471 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
någon som vet var man kan hitta en blackbox till en bil. jag behöver en big_smile

Skiiit du nedde ! ;)

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
20 juli 2007
Dum fråga kanske, men vad är det?

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Kocken
487 Inlägg
20 juli 2007
är inte de sånt man har på moppen för att temporärt kunna trimma NER den? t.ex vid möte av polis....men varför ha det till bil???

annars finns ett bra alternativ! Piggyback! en modul som du kopplar in till datorn och gör valfria trimm på och med ett knapptryck är du åter igen på orginalinställningarna. kostar ca 5000kr men då är den också speciellt anpassad för just din bil.

1 813 Inlägg
20 juli 2007
finns PPC att köpa hos BSR kostar runt 7-8 tusen men där stoppar du in en kontakt i bilen å du får med som en liten handdator å trycker på en knapp så vips så e din bil trimmad.. sen när du vill trimma ner in med kontakten tryck på knappen å vips den e orginal på under 1 minut. man kunde hämta ny programvara gratis på deras hemsida så fort det kom ut en ny. tror jag att jag läste.. står på deras hemsida ska kolla om jag hittar det;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 813 Inlägg
20 juli 2007
PPC Tuning System® är en världsunik teknologi utvecklad av BSR.

Fördelarna med PPC® jämfört med andra trimningsmetoder:
- PPC Tuning System® innebär att bilen enkelt och med några få knapptryckningar förses med ett trimprogram.
Programmering görs på några minuter via bilens original diagnosuttag.

- PPC® enheten programmeras med ett av BSR utvecklat trimprogram, anpassat för den motortyp som sitter i din bil.

- PPC® enheten lagrar även bilens originalprogram.
Lika snabbt kan man därför vid behov återgå till bilens originalprogram.

- Trimningen och återgång till original utförs utan någon annan utrustning än PPC®:en.

- Fullständig och illustrativ manual gör det enkelt att utföra programmering, hämtning av filer via hemdator etc.
Du kan själv utan förkunskaper snabbt utföra programmeringen.

- Uppdatering av program sker via Internet från BSR databas.
Du får meddelande via e-post om en uppdaterad programvara finns till din bil.

- PPC® "gifter sig" med den bil som den först programmeras med.

För uppgifter om effekt, vridmoment mm. med trimprogram, se under respektive märke, modell och motorutförande.

PPC® tekniken finns tillgänglig till ett flertal populära bilmodeller.
En ständig utveckling sker till nya styrsystem och bilmodeller.

PPC står för Portable Program

http://sv.bsrab.se/products/ppc/

Åk före du så väntar jag på dig där..!

461 Inlägg
20 juli 2007
Kan ha fel, men du menar inte en sån låda flygplan har för att kunna spåras, så du vill ha det i bilen?
Isåfall finns det larm som har gps spårning till bilen.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

1 Inlägg
3 oktober 2008
Jag har hittat GPS Tracker spårning utanmånadskostander.. 1995:- Finns både handburen och för fast installation. Köpte en fungerar klockrent.

kolla här: www.securitysweden.com

8 885 Inlägg
3 oktober 2008
Om du med black-box menar "svarta lådan" som finns i flygplan, som förövrigt är orange.
Så kan jag tala om att i tex min SAAB så finns det redan en sådan wink

Fotograf på tierpidag.se

Har alltid rätt!
689 Inlägg
3 oktober 2008
Hamilton skrev:
Om du med black-box menar "svarta lådan" som finns i flygplan, som förövrigt är orange.
Så kan jag tala om att i tex min SAAB så finns det redan en sådan wink

Hehe, tänkte också på en sådan lol

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Sök