Hade tänkt köpa lite billjud som en uppgradering till min bil. Jag är inte värst kräsen och har inte något större kunnande inom området så skulle vara glad om någon kan ge lite tips på hur jag kan lägga upp det?
för jag har FATTAT att man inte får så mycket i billjud för den pengen men alltid något.
vad som önskas är slutsteg, bas och några högtalare.
har kollat runt en del men vet inte vad som är bäst att köpa i mitt fall.
asså de är så olika, om du har några märken du föredrar, va vill du ha för storlek på sakerna, va de ska va i för bil, osv osv, kan du berätta mer vore de bra
hade väl tänkt mig en 12" eller 15" bas som är passande.
slutsteget får gärna vara 4-kanaligt
sen hade jag tänkt mig något paket med 5.25 och 6*9eller något.. men det blir nog något paket från brl eller något liknande då det inte behöver vara något värre, ligger väl runt 2000kr där.
så det är främst ett steg och en bas för kanske 3000-4000 kr som jag vill ha tips på. behöver inte vara ett speciellt märke eller så. bara väldigt tacksam för den hjälp jag får!
lådan tänkte jag bygga själv så ska bara vara baselementet
så det är ett prisvärt slutsteg, gärna 4-kanaligt, för runt 2000-2500 kr som skulle klara av att driva en bas på kanske 500wrms och ett par 6*9 som är det mest intressanta
Jag håller mig ifrån att rekommendera specifika produkter, grejjen är den att bygger du rätt från början så har grejjerna du köper "mindre" roll i resultatet.
Pratar vi vanlig stereo utan tävlingsinstinkt eller mål att vinna priser klarar du dig med den summan och sunt förnuft i byggandet.
Väldämpat, rätt kopplat, bra jordat och framförallt väl avstämt till den bil du kör.
åk till haraldnyborg köp deras 1000Wsteg för 999:- sen går du in på fynda.se och köper 2 st 12" basar för 299:- det e proson basar och bygger en låda till dom.. sen åker du till biltema å köper sladdar å det dom har kit till dej för ca 299:- å vips du har ett hyfsat bra system.. min granne kör på exakt dessa grejerna och han är inte missnöjd och det hade inte jag heller varit om jag var han han klår många i billjud fast allt är billigt å alla säger det e skit men jag säger att det e iaf värt dom pengarna=) så kan du ha roligare för resten utav pengarna som blir kvar:P kolla honoms bygge om du är sugen Gabrysiak heter han här på garaget!
åk till haraldnyborg köp deras 1000Wsteg för 999:- sen går du in på fynda.se och köper 2 st 12" basar för 299:- det e proson basar och bygger en låda till dom.. sen åker du till biltema å köper sladdar å det dom har kit till dej för ca 299:- å vips du har ett hyfsat bra system.. min granne kör på exakt dessa grejerna och han är inte missnöjd och det hade inte jag heller varit om jag var han han klår många i billjud fast allt är billigt å alla säger det e skit men jag säger att det e iaf värt dom pengarna=) så kan du ha roligare för resten utav pengarna som blir kvar:P kolla honoms bygge om du är sugen Gabrysiak heter han här på garaget!
ja kan håla med till en viss del där basarn är helt klart värt pengarna å med rätt låda så spelar dom bra mycket bättre än andra budjet basare, men steget där i mot skulle jag nog sattsa på ett lite dyrare, ex kicker ZX 350.4. Digital Designs C4a, Infinity Slutsteg REF-475A eller varför inte kolla runt lite på blocket, mvh
Jag håller mig ifrån att rekommendera specifika produkter, grejjen är den att bygger du rätt från början så har grejjerna du köper "mindre" roll i resultatet.
Pratar vi vanlig stereo utan tävlingsinstinkt eller mål att vinna priser klarar du dig med den summan och sunt förnuft i byggandet.
Väldämpat, rätt kopplat, bra jordat och framförallt väl avstämt till den bil du kör.
Okej. Ska försöka tänka på detta när jag köper.
Men du har ändå inte ett förslag på ett prisvärt slutsteg för summan av 2-3000? för vad jag fattat så är det viktigt att ha ett skapligt steg (märke duger bra) + att man kanske bygger ut någongång i framtiden.. så du som är kunnig kanske har bra koll? Även om detta nu går emot din toeri om att inte rekommendera.
1000w steg för 999kr....hehe 100w i bäste fall! impact har en serie mycket bra budjet steg.bt-agenturer.se heter svenska importören. mycket bra slutsteg ochprylar i övrigt. kör själv, och en hel del andra tävlande också. skippa allt sånt lull lull som finns på marknaden. kablar o sånt kan du köra biltemas
member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
ett batteri som inte ger efter om du speler typ 15 min. du förlänger tiden du kan spela med fler Ah du har
till att börja med, vad är Ah?
sen så ska det nog gå bra.. ska inte stå still och spela med bilen utan bara ha lite bra ljud när jag glider omkring i den så det funkar nog utan konding då
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
ett batteri som inte ger efter om du speler typ 15 min. du förlänger tiden du kan spela med fler Ah du har
till att börja med, vad är Ah?
sen så ska det nog gå bra.. ska inte stå still och spela med bilen utan bara ha lite bra ljud när jag glider omkring i den så det funkar nog utan konding då
du lär märka om du behöver en konding sen då du provspelar.