3488
Sök

hjälp bilen blir varm när den står stilla =/

2 600 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
det ha väll me att det är sommar och inte vintern är ju första sommaren me bilen så.

gör som jag kör gubba racer=)

kung
52 Inlägg
22 juli 2007
kolla så d inte e gägg i kylaren, blanda stabil dos golvrengöring eller liknande som inte skummar!!!!!  annars termostaten

4 299 Inlägg
22 juli 2007
pv-rules skrev:
kolla så d inte e gägg i kylaren, blanda stabil dos golvrengöring eller liknande som inte skummar!!!!!  annars termostaten

Har inte STP speciell kylarrengöring, eller e de jag som blandar ihop nåt nu???

Men annars så låter de inte så onormalt tycker jag, om den nu inte motorn påverkas så värst mycke av värmen så skulle jag inte oroa mig. Men om du nu vill va på säkra sidan så testa me å byta termostat (varken svårt eller dyrt), om inte de funkar så kolla om vattenpumpen e frisk. den kanske inte ger tillräcklig cirkulation på kylningen.

2 600 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
hur kolla man vattenpumpen ?

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
23 juli 2007
Asså de låter ju inte som några problem... Går bara fläkten igång och kyler så är de inga problem... Det är ju de fläkten är till för... Emot min volvo som började koka istället när jag stog still... Men om ni vill att den ska hålla sig stilla tar ni bort termostaten... Då rör sig inte stickan från botten:P

/// SyyHn

4 299 Inlägg
23 juli 2007
klimpan skrev:
hur kolla man vattenpumpen ?

mja du, när jag tänker efter så e den lite knepig att funktionstesta. Vet inte ens själv hur man gör de :S Men om du kommer över en annan så testa å byt ut den å se om de blir nån skillnad.

2 600 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
verka ju som det är normalt att bilar blir varmar i alla fall äldre bilar så jag får se blir det värre så får jag prova me att bytta termostatden. tack för all hjälp smile

40 Inlägg
26 juli 2007
jag hade ett liknande (fel)på min golf och då hade jag förlite vatten i kylaren

The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight

Sök