2980
Sök

Polis fråga (Motorväg)

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
24 juli 2007
gorre skrev:
AntonK skrev:
tror det är såhär med deras saftblandare att du behöver inte stanna om dom int slår på dom i grillen. annars ska du bara ge dom plats.....

det är det som är skönt här i finland blinkar det blått så vill dom förbi
blått och rött så ska man stanna. ganska bra system man fattar direkt vad dom vill.

Precis så äre, blått o rött blinkande betyder stanna!!

Blått betyder att man ska akta sig!

- V8 - 4 ever . . .

FreddeK
24 juli 2007
LazerHawke skrev:
Grabber skrev:
Tycker synd om ambulanser osv som kommer i skapligt fart o där ligger det en lastbil o kämpar med uppförsbacken.
Hände mig detta ett par gånger men vad ska man göra? Köra av vägren? wink

Så länge är inte hastigheten för hög så går det nog bra men uttrycknings fordon får inte köra hur fort som helst heler. Om jag minns rätt så ambulanser får köra max 140km/h o 160km/h på motorvägar o brandlastbilar 110km/h.

man känner sig lite dum när man ligger där i sina 85-90km/h (beroende på lastbil) det är bara fortsätta tills man hittar ett lämpligt ställe... men man tänker ju som så "tänk om det är en själv som ligger för döden nånstans" så det känns inte anns gott när man inte kan flytta sig åt sidan bara sådär som en annan personbil kan!

Jo förstår att det kan kännas så men inte så mycket att göra åt saken! utan lastbilar stannar sverige=)

Du gjorde helt rätt. Kul att få gasa och bli tackad för det!lol

DFFL
9 020 Inlägg
24 juli 2007
Freddeponken skrev:
LazerHawke skrev:
Grabber skrev:
Tycker synd om ambulanser osv som kommer i skapligt fart o där ligger det en lastbil o kämpar med uppförsbacken.
Hände mig detta ett par gånger men vad ska man göra? Köra av vägren? wink

Så länge är inte hastigheten för hög så går det nog bra men uttrycknings fordon får inte köra hur fort som helst heler. Om jag minns rätt så ambulanser får köra max 140km/h o 160km/h på motorvägar o brandlastbilar 110km/h.

man känner sig lite dum när man ligger där i sina 85-90km/h (beroende på lastbil) det är bara fortsätta tills man hittar ett lämpligt ställe... men man tänker ju som så "tänk om det är en själv som ligger för döden nånstans" så det känns inte anns gott när man inte kan flytta sig åt sidan bara sådär som en annan personbil kan!

Jo förstår att det kan kännas så men inte så mycket att göra åt saken! utan lastbilar stannar sverige=)

Du gjorde helt rätt. Kul att få gasa och bli tackad för det!lol

Måste bara fortsätta på "bakom lastbil"-köret.
Jag körde på E22:an i vintras med lastbil och fick en ambulans med tända ljusen bakom mig där det var enfiligt.
Körde i mina 89km/h även där det var 70 och svängde till sist in på en bussficka och när jag kom ut igen så såg jag hur de blinkade höger-vänster-höger big_smile

Då kände jag mig snäll.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök