2774
Sök

it`s fun=mutskandal??

9 108 Inlägg
23 juli 2007
kwansa skrev:
Är det där inte gammla porschen på bilden hmm, den är väll ändå svart/röd nu tongue

aftonbladet är väll lite efter som vanligt tongue sådär 1 år big_smile

Det är samma bil wink Den såg nog ut så vid besiktningstillfället kanske hehe..

Är inte så förvånad att något sådant här händer, så mycket publicitet om dagens "gatbilar" som kommer ut i tv-program och sånt.

1 722 Inlägg
23 juli 2007
19 st ägare  ???

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

252 Inlägg
23 juli 2007
Tråkig annons, det kan ju försvåra för alla som kör modifierat...

Got vtec?

RS
886 Inlägg
23 juli 2007
Stod att bilprovningen aldrig skulle släppa igenom en bil med 1000 hk. Det kan ju inte stämma. Om den är omreggad och säkerhetsmässigt korrekt borde det väl gå tycker man...sen att det står 221 kw i regbeviset kanske dom hakar upp sig på...

Focus RS

190 Inlägg
23 juli 2007
Det är vikten kontra hästkraftantalet som gör att det blir lite svårt dvs bilen väger för lite för att ha 1000 hk.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

645 Inlägg
23 juli 2007
R_Weber skrev:
Såg det där i Aftonbladets pappersupplaga idag....  blev mest förvånad över att dem inte har skrivit om det tidigare...  Det är ju inte direkt den första bilen i Sverige med ca 1000 hk som man undrar hur dem egentligen går igenom besiktningen...
Såvitt jag minns hade Supramannen över 900 hk i besiktad bil...  har även sett en film om en gatreggad Pontiac GTO från Skåne med över 1000 hk..

Supramannens supra var flyttgods, helt andra regler då...

Lumpare
141 Inlägg
23 juli 2007
Men är inte PBZ Skylinen gatreggad? Den har ju över 1000hk den med.

409 Inlägg
23 juli 2007
behövs väl inget geni för att komma på att en sån bil inte går igenom besiktningen den vanliga vägen. en polares farsa fick göra samma sak med en liknande påsshe med 500hk.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
23 juli 2007
Maizer skrev:
Alla vet om att det är en jävla maffia cirkus

Smart grabb att skriva det här!! Om det nu är så!!!

-Mike-

3 113 Inlägg
23 juli 2007
jaha.. tråkigt att höra.. men jag har tyvärr bara sätt den på trailer ändå så.. smile har aldrig hört eller sätt att den skulle kunna gå åka på gatorna..

Semper Fi

Tomten
1 065 Inlägg
23 juli 2007
MikeAero skrev:
Maizer skrev:
Alla vet om att det är en jävla maffia cirkus

Smart grabb att skriva det här!! Om det nu är så!!!

Dom där komentarena kanske man ska ha för sig själv.
Det diskuteras mycket ang Q på många forum och han brukar ofta dyka upp o skriva några inlägg i dom trådarna som handlar om honom. I alla fall på FB

Jag vet vad ja tycker om allt men det håller jag för mig själv båda posetivt o negativt.

Körv
3 535 Inlägg
23 juli 2007
Det bästa är att hålla tyst helt enkelt smile

Truckdriving Man

Drop Shop
926 Inlägg
23 juli 2007
LasseLarsson skrev:
Men är inte PBZ Skylinen gatreggad? Den har ju över 1000hk den med.

Vilken utav dom? ^^

117 Inlägg
23 juli 2007
Bostrom skrev:
Stod att bilprovningen aldrig skulle släppa igenom en bil med 1000 hk. Det kan ju inte stämma. Om den är omreggad och säkerhetsmässigt korrekt borde det väl gå tycker man...sen att det står 221 kw i regbeviset kanske dom hakar upp sig på...

Men bilen kanske inte har 1000hk just vid tillfället, dom kan ju ha ställt ner laddtryck och kör med en grundmapp eller vad som helst. Jag tror att det är mycket möjligt att bilen har gått igenom besiktningen i det utförandet

Eller har jag helt fel?
Senast redigerat av _Erre_ (23 juli 2007)

Dieselgypsy
538 Inlägg
23 juli 2007
Tja, jag skulle i alla fall inte lita på något det står itsfun på. De är skumma allihopa, och ingen har något ansvar. Konkret sagt: Gör inga affärer med någon av dem.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

217 Inlägg
24 juli 2007
klart man kan få igenom en bil med massa hk. om inte skulle man ju inte få igenom en bugatti veiron (eller hur faan det stavas) som har över 900 orginal eller e jag helt ute å cyklar?

145 Inlägg
24 juli 2007
Är ju dock en STOR skillnad mellan Bugatti, och ItsFun.
Bugatti är ett auktoriserat företag att bygga bilar för försäljning. Betalar säkert stora summor för intyg, bevis på vad de kan etc oxå.

1 741 Inlägg
24 juli 2007
jo.. du är nog ute och cyklar. en bil är serieproducerad av ett företag som har tester och bevis på allt den andra är hemmasnickrad med inte ett enda test som kan visa att den duger i sitt nuvarande skick.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 fast 4 swedish roads
150 Inlägg
24 juli 2007
Hur många hk bilen har ska väll inte spela nån roll, det viktiga e väll att bilen är trafik säker. Bilprovningen borde sluta finnas för dom kan låta en totalt genomrostig skitbil där typ allt är trasigt gå igenom medans en bil som har ett litet skitfel som tex en felriktad lampa eller ett litet klickande ljud nånstans få underkänt. I dom fallen jag har vart på besiktning så e det 87 åriga blinda fred som besiktar, asså du kan köra in en lådbil till han å han varken ser eller hör skillnad.lol

Nas ne dogonyat

Avstängd
658 Inlägg
24 juli 2007
Dom e sånna jävla töntar ! its fun va fan e det...över 1000 HK och bilen har inte bättre prestanda....ALDRIG att den bilen har 1000 HK....visa mig bänkningspapperna så kanske ja tro på det....

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Sök