2693
Sök

Bilradio / Cigarett igång när bilen är avstängd.

2 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Jag har nyligen skaffat en gammal pärla, nämligen Audi 90 och den fungerar alldeles utmärkt. Något jag stör mig en aning på dock är att även om jag stänger av motorn och drar ur nyckeln så fortsätter radion att spela och min itube till ipoden som sitter i cigarettändaren drar ström.

Jag är sanslöst dålig på elektronik men tänkte kolla här om det finns någon möjlighet att ändra på detta? Känns som en tickande bomb tills den dagen jag glömmer att stänga av radion eller dra ur iTuben.

Tack för förhand! / Linus

Nästan nybörjare
145 Inlägg
23 juli 2007
Din stereo är väl kopplad till ciggtändaren då! Den har konstantström så det är helt rätt som det är! Men då du inte vill ha det så så är det bara att klippa strömkabeln till tändaren o koppla den till tändningen på nyckeln istället!

Är du väldigt osäker på hur du ska gå till väga med det tror jag att det säkraste för dig är o lämna in den för det istället, kan knappast vara jättedyrt o fixa, men kolla på lite olika ställen vad de kan tänkas ta, det kan skilja sig en del!

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

Speed FMK
849 Inlägg
23 juli 2007
El_Gringo skrev:
Din stereo är väl kopplad till ciggtändaren då! Den har konstantström så det är helt rätt som det är! Men då du inte vill ha det så så är det bara att klippa strömkabeln till tändaren o koppla den till tändningen på nyckeln istället!

Är du väldigt osäker på hur du ska gå till väga med det tror jag att det säkraste för dig är o lämna in den för det istället, kan knappast vara jättedyrt o fixa, men kolla på lite olika ställen vad de kan tänkas ta, det kan skilja sig en del!

Cigg tändaren har ändå inte konstant ström? jag har iaf aldrig varit med om att cigg tändar uttaget har funkat när tändningen varit av.

Det är en ganska enkel operation, kanske finns någon på garaget som bor nära dig som kan hjälpa. Jag bor lite långt bort annars kunde jag hjälpa dig. 30-40 mil är dock lite långt att åka.

Hoppas det löser sig!

Mvh Ludde

Nästan nybörjare
145 Inlägg
23 juli 2007
Ok? Jaja, så är det kanske då! Har iaf alltid ström på saaben min o jag har inte rört den! smile

Får be om ursäkt för misstaget! smile

Men men... Dra om strömmen till dem till tändningen iaf, så ska det funka som du vill!

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

2 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Tack för hjälpen! Skönt att höra att det går att lösa utan större problem.

Ha en go dag alla!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 juli 2007
Cigg-uttaget drar väl jämt har jag för mig. Men stereon ska vara rätt så enkel att åtgärda. Om du tar ut stereon finns det ett en gul och en röd kabel, dom ska gå å sära på och skifta. med varandra bara. Det ska stå i instruktionsboken för stereon.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök