Hej! Äntligen sålt och köpt ny bil, så blir stereo i en 9-5 Aero, 01:a. Blev lite dyrare bil än tänkt men har massa stereogrejer på lager så det löser sig, blev dock inte nytt som jag vela
Läste runt lite på slutet om ström, blinkande lampor och så. Enda gången jag fått lampor och dyligt att blina var med en gammal Golf 3, brydde mig inte så värst. Men nu när jag har en bil som jag värnar om så började jag fundera på det där med ström då stereon skall i igen.
Prylarna ligger på....
400wrms styck, 2*12" rockford, HE2
JBLT595 6,9or, 150 wrms
MB Quart Premium PCE 216, 6,5", 60-130rms rekomenderat (google)
Steg 1, RF, 800 watts RMS x 1 bridged output at 4 ohms (ett 801s om det är intressant)
Steg 2, Äldre Signat steg, blått, ROC tror jag? Inte en aning vad det kan tänkas ligga på men har drivit Quart och JBL:arna utan problem förut iaf. Är på jobbet så kan inte kika vad steget heter.
I vilket fall, hur beräknar ni proffs vad detta kommer dra och vad är det rekomenderat att ha för generator. Kan för klen generator skada resten av bilens prylar då den inte orkar ladda eller är det bara generatorn i sig som tar stryk kanske?
Har en konding på en farad liggandes, Lightning Audio, som jag fattar ger dom inte mer ström, snarare skickar strömmen snabbare till steget?
Frågor...
Hur kan jag se vad jag har för generator/vad den ger?
Om generatorn är för klen, byta generator eller sätta i ett till batteri eller byta batteri till ett bättre?
Vad får man i dörrarna som orginal? (I tum)
På orginalcd,n som är idiotstor!
, så sitter ju även display för massa annat, färddator osv, får man inte ta bort den eller? Eller har den lågnivå? Vore ju slappt, men så bra ska man väll inte ha det.
Vill hålla nere kostnaderna men tänker inte kompromissa så att bilen kan ta skada om det nu är möjligt med för dålig el? Hört att det INTE är bra att spela med bilen avstängd iaf.
Tack till alla er som är så vänliga att dela med er av eran kunskap