4136
Sök

Bilen hackar vid gaspådrag

14 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Har en Seat Cordoba sxe  årsm 99

Den har börjat hacka främst vid låga varv o när man gasar på,
oftast händer det under 2000 varv o när man gasar fullt,
jag kör med öppet luftfilter kan det ha pajjat lmm.n  eller vad kan det vara för fel
är tacksam för svar?

956 Inlägg
24 juli 2007
Min vr6 var likadan...en service med tändkablar,rotor,nytt fördelarlock ock sen det vanliga...Tändstift.olja mm..Efter det gick den som vanligt igen...´bytte det där alldelse nyss

eldus veldus

Snickare
60 Inlägg
24 juli 2007
på en polares bil var det vakuum slangar som lossnat

if you can't race it, style it!

Tyskstuk.se
630 Inlägg
24 juli 2007
Jocke_81 skrev:
Har en Seat Cordoba sxe  årsm 99

Den har börjat hacka främst vid låga varv o när man gasar på,
oftast händer det under 2000 varv o när man gasar fullt,
jag kör med öppet luftfilter kan det ha pajjat lmm.n  eller vad kan det vara för fel
är tacksam för svar?

när bytte du stift senast? kolla vanliga slitage grejjer så som stift, tändkablar, fördelaren osv...
en service kan ju hjälpa, men är ju inte helt säkert ifall det är nått annat...
Om du ska testa LMM så är det bara att rycka ur kontakten, går den bra efter det så är det LMM som är felet.. annars kan du testa kolla felkoder

Kalaskillen
246 Inlägg
24 juli 2007
Skulle tippa på att de är en spricka i tändboxen wink surru
Leta nog efter nått sånt, eller så kan de vara som någon här ovan sa, att de är någon vakuum slang som släppt!

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

26 juli 2007
Jag hade samma problem som du (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=49925), felet var en lös/glappande vakumslang till turbon. Så kolla upp det, är ju billigt och enkelt att laga iaf ;-)

956 Inlägg
26 juli 2007
joakim_cliffordsson skrev:
Jag hade samma problem som du (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=49925), felet var en lös/glappande vakumslang till turbon. Så kolla upp det, är ju billigt och enkelt att laga iaf ;-)

Han har nog ingen turbo i sin bil

eldus veldus

27 juli 2007
golf88 skrev:
Han har nog ingen turbo i sin bil

Hoppsan tänkte inte på att det finns bilar utan turbo:P

Sök