3030
Sök

Grymt ljud för vara orignal?

Avstängd
18 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Heejsan jag har en volvo 850 Se 96-... som har lite väll för bra bass för vara orignal ljudanläggning tänkte då om de kanske var bandarn eller något slutsteg bakom bandarn nån som vet om det sitter nått slutsteg nånstans? tack för svar...big_smileroll

103 Inlägg
25 juli 2007
Volvo och Saab brukar ha dugliga orginalhögtalare specielt om det är stora ljudpaketet. Dock långt från eftermarknadsbilstereo prylar. Sannolikheten att du har ett slutsteg gömmandes nånstans bakomskuffen är stor då du beskriv att du hade bra bas.

Kettunen
25 juli 2007
Tror ( Orginal slutsteget ligger under förarsätet om jag ej minns fel på 850´s

Avstängd
18 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Okej ska kolla efter men den vibrerar smått på taket och på dörren utifrån alltså inget märkvärdigt som man har en massa 12:or och så men lite väll för bra för att bara vara orignal högtalare..

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 juli 2007
Yariemi skrev:
Volvo och Saab brukar ha dugliga orginalhögtalare specielt om det är stora ljudpaketet. Dock långt från eftermarknadsbilstereo prylar. Sannolikheten att du har ett slutsteg gömmandes nånstans bakomskuffen är stor då du beskriv att du hade bra bas.

Va? om volvo å saab har bra som du beskriver, vad skulle då vag bilarna ha ?
nej detdär kan jag inte hålla med om wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Rörpulare
1 453 Inlägg
26 juli 2007
Hört att volvo ska ha en av dom bästa ljud anläggningarna för "vanliga" personbilar har för mej att v70t5 har bose eller hur de stavar eller e ja helt ute och hojar nu eller?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Tror vw polo har det tyvär riktigt frächt ljud i min bil orginal.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Avstängd
56 Inlägg
26 juli 2007
har själv lånat en 03:as polo förra veckan dom basar bra för å vara orginal smile
nu har jag en peugot 206 05:a  basar inte fullt så bra, men duger fint iaf , om man
är en tant , å det är ju sånna som kör dom smile hehe

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
nee då tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 juli 2007
nissan 200sx skrev:
Hört att volvo ska ha en av dom bästa ljud anläggningarna för "vanliga" personbilar har för mej att v70t5 har bose eller hur de stavar eller e ja helt ute och hojar nu eller?

Absolut inte ! derimot är det bose i våran A6a å det låter väll helt okej, iallafall 10x bättre än vad saab's å volvos anläggningar tongue (iofs skulle nya V70'n kanske komma med en feting stereo)

Team Tondöv
649 Inlägg
26 juli 2007
BOSE låter valpung tycker jag! Skräphögtalare med en sjujäkla massa EQ för att anpassa dom till bilkupén.
Däremot Volvos stora ljudpaket med Dynaudiohögtalare låter faktiskt riktigt skapligt. Ännu bättre om man byter HU..

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 juli 2007
freddan70 skrev:
BOSE låter valpung tycker jag! Skräphögtalare med en sjujäkla massa EQ för att anpassa dom till bilkupén.
Däremot Volvos stora ljudpaket med Dynaudiohögtalare låter faktiskt riktigt skapligt. Ännu bättre om man byter HU..

VA ?

Kör audio pro hemma, och är kanske inte världens största hifi nörd men nog fan låter bose ljudet i A6an bra mkt bättre än polarens v70 T5 02a med "största" stereon. men det kanske var största på den tiden ? har för mig den heter hu 800 lr ngt sånt ?
Senast redigerat av tsdi (26 juli 2007)

956 Inlägg
26 juli 2007
nee men audis stösta ljudpaket låter fan grymt..Likaså hade polarn stora ljudpaketet i sin v70..var grmyt det med..men inte bättre en audis

eldus veldus

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
26 juli 2007
tsdi skrev:
nissan 200sx skrev:

Absolut inte ! derimot är det bose i våran A6a å det låter väll helt okej, iallafall 10x bättre än vad saab's å volvos anläggningar tongue (iofs skulle nya V70'n kanske komma med en feting stereo)

Absolut inge fel på Saabs och Volvos orginalanläggningar, tror knappast Audi låter 10 gånger bättre! lol

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
tsdi skrev:
nissan 200sx skrev:

Absolut inge fel på Saabs och Volvos orginalanläggningar, tror knappast Audi låter 10 gånger bättre! lol

Är du seriös ? låter ju som det sitter typ 2 st 4" mellan register i en kompis 93 veckor, nejdå det var lite att ta i, men det är ju varken dunk eller bra välljud i den bilen dom har iallfall hmm

tokfrans
982 Inlägg
27 juli 2007
håller med freddan. fick lyssna på nya v70ins ljudpaket med dynaudio och shit.. låter ruggigt bra.. gräver djupt och spelar fan så detaljerat för att vara orginal.. säger bara det.. volvos orginal ljud tar det mesta när de gäller orginal

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
27 juli 2007
Jo min far har nya C70 med det största paketet, måste säga att det är riktigt bra det ljudet! Och man kan spela väldigt högt med det smile tillräckligt högt! Bra subbas också! smile

Men orginal ljudet i min V40 -01 är nog det sämsta någonsin tongue är troligen ganska sönderspelat av förra ägaren men fan vad dåligt det är, kan ju inte ha någon bas överhuvudtaget när man höjer volymen och ändå är det ett stort paket med subbas tror jag :S

Blir att byta snart smile

Muttley
27 juli 2007
volvo har väl ljudtekniker endast för ljudbilden ?  för att original så är de ju faktiskt de bästa systemen i personbil.

4 Inlägg
29 juli 2007
freddan70 skrev:

Håller med... BOSE är inte alls bra... Har största BOSE-paketet i RX-8:an och det låter verkligen valpung som du säger... Precis som du säger är det massa EQ funktioner för att anpassa till kupeen låter förskräckligt... alldeles för mkt midrange, bara Housemusik som låter ok... allt aukustiskt låter hemskt...

~ThE EnD iS ThE BeGiNnInG~

110 Inlägg
29 juli 2007
Alla kan ju samlas på en parkering med sina bilar och se vem som spelar högst istället.cool

Sök