1706
Sök

Volvo svenskt igen?

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
27 juli 2007
haxer skrev:
Digital_Kicker skrev:
haxer skrev:

Nee valde plasma tv, polon och datorn  istället för en volvo wink + min villa vagn men dom är billiga kostar bara 100000kr smile villavagnar.com köpte en beg.

Mmm ja det va inte så farligt

Nee tyckte inte jag heller därför min kusin valde att finansiera mina studier i 3år ... Tack för kaffet.  Tycker inte att gm ska sälja!!

Omöjlig uppgift att argumentera med nån som har noll koll. Dom vet ändå alltid bäst.

Gick ju även rykten om nått kinesiskt företag... (Ber för att det inte blir så)

De som jag hört om är: Volvo AB
                                   Nissan
                                   Kinagrejen
                                   BMW.
Och jag tror inte ford kommer att ha så mycket annat val än att sälja.
Har ju trots allt sålt Land Rover, Aston Marting och Jaguar.....

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

Meister
6 763 Inlägg
27 juli 2007
Imon skrev:
haxer skrev:
Digital_Kicker skrev:

Nee tyckte inte jag heller därför min kusin valde att finansiera mina studier i 3år ... Tack för kaffet.  Tycker inte att gm ska sälja!!

Omöjlig uppgift att argumentera med nån som har noll koll. Dom vet ändå alltid bäst.

Gick ju även rykten om nått kinesiskt företag... (Ber för att det inte blir så)

De som jag hört om är: Volvo AB
                                   Nissan
                                   Kinagrejen
                                   BMW.
Och jag tror inte ford kommer att ha så mycket annat val än att sälja.
Har ju trots allt sålt Land Rover, Aston Marting och Jaguar.....

Har inte BMW köpt de där märkena? Men det är klart att Volvo är traktorer.. Det är bara så onödigt att skriva sånt. Jag tyckeratt alla borde köpa Volvo eller Saab de tjänar vi alla mest på.

Avstängd
1 266 Inlägg
27 juli 2007
haxer skrev:
Digital_Kicker skrev:
haxer skrev:

Nee valde plasma tv, polon och datorn  istället för en volvo wink + min villa vagn men dom är billiga kostar bara 100000kr smile villavagnar.com köpte en beg.

HAHAHA...har du levt under en sten dom senaste åren ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

48 Inlägg
27 juli 2007
Om man nu skall spekulera så är faktiskt Renault en tänkbar köpare...

Mvh Gulingen(Som jobbar på Volvo)

Muttley
27 juli 2007
haxer skrev:
tkd_rille skrev:
haxer skrev:
Hahahaha... den dagen bmw köper volvo så kan man ju börja köra dom igen tror inte att gm är så sugen på att sälja volvo för endast 70miljarder. Då dom har gått back så mycket så är ju volvo det enda säkra att ha kvar. Gör dom detta kommer dom nog få leka lite i styrelsen jag hade slutat om dom hade sålt tillbaka det smile Och bmw lär inte köpa volvo tongue

så du menar att volvo är dåliga idag ??
du kör en polo?
lägg inte upp sådana skämt. volvo har alltid varit bra har kört de flesta volvo...

nej men de är väl bra om volvo köper tillbaka.
behöver har något tillbaka till sverige allt annat flyttar ju.

Precis jag kör polo smile ingen volvo ... Volvo är och förblir traktorer nu har dom till och med börjat med 4wd perfekt så man kommer fram när man ska hämta upp potatisen wink
Håller med dej till 100% volvo är jätte bra bilar tröttnar man på dom kan man bygga om dom till skördetröska bara sänka den lite så e det fixat smile

du vet hur du ska gnälla, volvo är dock bättre bil än vilken polo som helst smile  du är bara avundsjuk för att du har så mycket rost på din -98   och jag har inte en rostantydan någonstans alls på min -98 wink

Muttley
27 juli 2007
Masaru skrev:
Vill inte klaga på Volvo och inte heller tramma någon på tårna.

MEN, Volvo behöver verkligen ett par nya chefer uppe i kontoren, speciellt designchefer. Tror att BMW hade fått Volvo på nya banor, de hade säkert gjort ett par stycken modeller som gett unga köpare något att dras till.

Just nu känns det mest som att äldre/medelårs män köper nya Volvo och detta beror mest på att deras bilar har följt samma röda tråd sen typ 90-talet, det funkar visserligen i en Högeskoleuppsats men inte när det kommer till bilbyggande. Trodde C30 skulle få mig att häpna men den liknar mest en avhuggen V70, *blää*.

Att lägga ner R-serien visade ju bara hur dåligt det egentligen gick/går.

jag tycker den nya v70 blev assnyg, och en c30 T5 är faktiskt snygg med rätt färg.
är inte missnöjd över designen på nya volvo. utan nöjd.

4 554 Inlägg
27 juli 2007
är de väl dags å reta gallfeber på alla volvoägare som nöjt klistrat på en "gör som ford köp volvo" och sätta på en "gör som ford sälj volvo" på sin bil wink

Proljece?
1 464 Inlägg
27 juli 2007
TheFinnishFlash skrev:
haxer skrev:
Digital_Kicker skrev:

Nee men du verkar ha gjort det typiskt svensson "alla andra i mitt kvarter kör volvo så där för ska jag också göra det" En gång för alla jag hatar volvo du gillar säkert det du hatar polo jag tycker det är en perfekt första bil. Smaken är som baken delad har en bror som älskar volvo och alltid meckat volvo men han kom på att när man kommer upp i löneklassen så va helt enkelt audi roligast.
Senast redigerat av haxer (27 juli 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

perpelle
27 juli 2007
TheFinnishFlash skrev:
haxer skrev:
Digital_Kicker skrev:

Hahaha, har du bott i en gammal 740 dem senaste åren?

Proljece?
1 464 Inlägg
27 juli 2007
perpelle skrev:
TheFinnishFlash skrev:
haxer skrev:

Menar du det till mej eller han bara undrar smile

3 113 Inlägg
28 juli 2007
tycker tråden har gått lite ur topic nu.. och svaret är klart..  lås tråd?

Semper Fi

perpelle
29 juli 2007
haxer skrev:
perpelle skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Menar du det till mej eller han bara undrar smile

Ämnat för "thefinnishflash".

349 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
Tack for en del bra svar!

Tyvarr va det visst en del trangsynta idioter som va tvungna att hava ut sig pa traden utan nagot slaende resultat men sant far man val tas med.

Tyskstuk.se
630 Inlägg
1 augusti 2007
Om Bmw köper volvo så kommer volvo bli premium bilar (heter det väll?) dvs lite "billigare", medans bmw är flaggskeppen. Det är vad jag har hört och för mig låter det inte helt omöjligt...

Men tror affären ska göras i höst, vilka som köper vet jag inte... hoppas Volvo köper tillbaka volvo pv iaf!

huh?
10 427 Inlägg
1 augusti 2007
Zairon skrev:
Om Bmw köper volvo så kommer volvo bli premium bilar (heter det väll?) dvs lite "billigare", medans bmw är flaggskeppen. Det är vad jag har hört och för mig låter det inte helt omöjligt...

Men tror affären ska göras i höst, vilka som köper vet jag inte... hoppas Volvo köper tillbaka volvo pv iaf!

Premium-bilar är de 'finare' bilarna, typ Audi, BMW, Mercedes & Lexus.
Sen finns det wannabes som Volvo & Saab m.fl.

Kettunen
1 augusti 2007
Volvo blir ett stor o fin bil om BMW kommer hjälpa till med design.  tror jag

Issa
329 Inlägg
1 augusti 2007
haxer skrev:
tkd_rille skrev:
cebT skrev:
nej det blir inte så.. det gick falska rykten om att Ford skulle sälja Volvo eftersom dom har ett rejäl ekonomikris. Men nu på senare tid har jag hört att Ford inte ska sälja det.

dock hörde jag också att Nissan har varit intresserade att köpa Volvo. smile och det skulle nog vara najs..

men de är ju bra att de inte ska sälja för de har ju ändå gjort fina bilar nu.

Fina bilar? Du menar traktorer? roll

Varför hacka ner volvo? så dåliga e de facktist inte... min var helt okei.. ja skulle kunna ha en till.. fast nyare... inget fel på de..

CiViC Issa

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
CivicIssa skrev:
haxer skrev:
tkd_rille skrev:

men de är ju bra att de inte ska sälja för de har ju ändå gjort fina bilar nu.

Fina bilar? Du menar traktorer? roll

Varför hacka ner volvo? så dåliga e de facktist inte... min var helt okei.. ja skulle kunna ha en till.. fast nyare... inget fel på de..

Nee inget fel på nyare traktor heller smile

Saaboholic
3 129 Inlägg
1 augusti 2007
Jag kan faktiskt hålla med haxer en del om volvo och dess design..men det var ju ett tag sen dom såg ut så som han påpekar osv.

dock håller jag även med er andra om att volvo är bra bilar p.ga att dom håller bra och att en del är bekväma att åka i osv.. men volvo har likt alla andra märken vissa modeller som inte har varit fullt så lyckade.

Om volvo ska säljas så ska det säljas.. big deal..tror inte volvo har ekonomin för att köpa tillbaka det och lansera på nytt och om dom har det så ja.. vem vet..dock finns det ett antal andra jättar i bilbranschen som oddsen lutar mot något mer än volvo själva.

/Mr B

"Liberty of thought is the life of the soul"

Sök