3437
Sök

sänka BMW E36, göra hur utan att köpa nytt?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
#1
kollade på bakfjädrarna idag på BMWn, funderat på att kapa ngt varv på dom, men fattar inte hur det ska funka? går det överhuvudtaget? med tanke på att dom går ihop i båda botten och toppen av fjädern..

mvh/ B
Senast redigerat av båge (29 juli 2007)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
29 juli 2007
#2
Bak kan du nog inte kapa.. om du inte värmer och böjer in dem effer. fram går. har ett par bmw m3 fjädrar till salu. sänker 1.5cm ibak.. å fram 5cm

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

2 652 Inlägg
29 juli 2007
#3
du får montera ner dom och sen kapa . då ligger dom inte i spänn

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
29 juli 2007
#4
Tänk på om det är progresiva fjädrar (alla mordärnare bilar...) så kommer du antingen få en toksvampig bil eller stenhård då en progresvi fjäder har olika hårdheter i olika delar av fjärdern..

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
#5
hur vet man om fjädern är progresiv lr inte?

och hur plockar jag loss fjädern från bilen?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
#7
tack, men det är bakfjädern jag vill ha loss, fram är redan sänkt! kanske var oklar med det i början..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

8 Inlägg
30 augusti 2007
#8
För att ta loss fjädern är det bara att lossa nedre bulten till stötdämparn sen lossa krängnishämmar staget. hissa bilen så högt att du kan trycka ner hela bärarmen sen är det bara att lyfta ur den för hands.


Toker
491 Inlägg
30 augusti 2007
#9
varför kapa ?   blir nge bra med orginaldämpare..

Finns ju sänkingskit på blocket med fjädrar och dämpare för 4600:- ungefär..
Bättre investering än kapa fjädrar...

Toker Jr 081102

306 Inlägg
30 augusti 2007
#10
ne fan kapa inte. köp istället är mycket bättre.
jag själv har köpt sänkningsfjädrar nu som sänker 60 fram 40 bak smile

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

Gödseldräng
4 529 Inlägg
30 augusti 2007
#11
kapa inte
det blir billigare att köpa en sänknings sats än att kapa och slita på lager bussningar och leder på bilen
plus att du får försämrad väghållning på köpet


study
772 Inlägg
1 september 2007
#12
kapa kan man göra på en 740 ej på en bmw. du kan ju köpa m chassi fjädring då är den lite sänkt.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 september 2007
#13
Köp inte bara fjädrar heller. Bättre att köpa hela kitt då originaldämparna oftast inte är gjorda för kortare fjädrar.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
#14
köpte sänkfjädrar bak, men den blev inte så mkt lägre, köpte på en marknad till en E36, men måste vart till en tyngre motor.. min gissning.. men va fan, ja har kapat fram å köpt lägre bak å ja har väghållning som aldrig förr!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.


Sök