3942
Sök

atava, billig försäkring!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
10 januari 2008
Betalar strax under 1000-lappen varje månad för min endast trafik hos Folksam som var billigast när jag tittade runt.

Dock inte kollat Atava. Kanske ska göra det smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

4 670 Inlägg
10 januari 2008
Atava

va inne o kollade för skoljs skull hos dom
6 140 SEK / år
512 SEK / månad i denna va de även vagnskada m.m

HAHA kolla hos folksam

Beräknad premie - Folksam bilförsäkring Kontrollera att person- och fordonsuppgifterna är korrekta.
PersonuppgifterPerson-/org.nr  19851130--????
FordonsuppgifterRegistreringsnr  EGD531
Fordon  NISSAN 200SX S13
Årsmodell  1992
Premie per omfattning Trafik  10243 kr
Egendom  11937 kr
Vagnskada  13396 kr (självrisk: 3000 kr)
Total premie  35576 kr/Helår

Hur ända in i hel***e?

Trygg hansa

Summa         8 280 kr
Kostnad för skatt på trafikförsäkring 1 183 kr
Totalt pris         9 463 kr

Kolla alla på samma sätt me exakt samma saker som ingår
Senast redigerat av mickius (10 januari 2008)

2 924 Inlägg
10 januari 2008
darkwizard skrev:
Kan tilläga att jag blev varnad för att ta Atava, av Insplanet  Dom tyckte att jag skulle välja ett annat bolag.

Med vilket/vilka argument varnade Insplanet dig för Atava???
roll

~ Life is short, have FUN! ~

10 Inlägg
10 januari 2008
nosferato skrev:
nosferato skrev:
Colaa skrev:
Samma fråga som några andra ställt. Ingen som råkat ut för något? Och hur funkar det med atava?

Vågar man försäkra sin bil på ca 200 000kr där? För priset på helförsäkring gjorde mycket!

blev påkörd för 2 veckor sen av en dansk motpart,än har inget hänt trots att jag legat på dem som fan.
har skickat in alla papper  dem behöver o väntar.
funderar allvarligt på att byta bolag,tråkigt när dem e slöa.

nu är jag skickad till ett annat bolag,ytterligare 2 veckors väntetid o bilen är lika skadad.

Min mamma blev påkörd i höstas och har LF som bolag. Tog tre månader för henne innan allt var reglerat och klart!  Då den vållande motparten hade sin försäkring i Volvia skulle det även gå via dem och LF kunde inte göra något åt det sa de. Handläggaren på LF gick sedan på semester vilket gjorde att ärendet fastnade ytterligare mad

Jag fick å mammas vägnar sedan ringa in till både LF och Volvia flera gånger och ligga på för att något skulle hända. Fick till slut tag i en hjälpsam kvinna på LF som hjälpte oss big_smile

Tiger spinner på :D

48 Inlägg
16 januari 2008
e de ingen som har eller haft atava och krockat? smile så man vet hur dom beter sig när man väl behöver använda försäkringen?? smile

Gasglad
295 Inlägg
16 januari 2008
rolle83 skrev:
e de ingen som har eller haft atava och krockat? smile så man vet hur dom beter sig när man väl behöver använda försäkringen?? smile

Här va en som krockade och hade Atava

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=64331

16 197 Inlägg
16 januari 2008
min f.d flickvän hade/har Atava..  hon smällde sin saab 95 aero å de tog 2 veckor från de att hon smällde tills de satt pengar på hennes konto eftersom dom löste in bilen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 072 Inlägg
16 januari 2008
de blev 3000 dyrare på min CL500..

kolla in på www.compricer.se finns alla möjliga bolag.. hittade för 4.500:-/år fullförsäkring på min 500a

Sandzoo i da house

1 297 Inlägg
16 januari 2008
hahaha jag kollade compricer.se, för det första så finns inte alla försäkringsbolag med så det blir ju bara ett riktmärke. Har försäkringen hos atava och betalar ca 7500kr per år. tennant ville ha 42 tusen per år för en helförsäkring på mig smile 2 år så har jag betalat bilens värde smile

2 072 Inlägg
16 januari 2008
MrTobias skrev:
hahaha jag kollade compricer.se, för det första så finns inte alla försäkringsbolag med så det blir ju bara ett riktmärke. Har försäkringen hos atava och betalar ca 7500kr per år. tennant ville ha 42 tusen per år för en helförsäkring på mig smile 2 år så har jag betalat bilens värde smile

om du kollar igen så skrev jag finns alla möjliga.. sa aldrig finns alla försäkringsbolag..
jag hittade i alla fall bra under halva priset.. på compricer...

Sandzoo i da house

3 Inlägg
17 juli 2008
Välj vilket annat bolag som helst. ATAVA är ett par jävla höns som har gett sig in i försäkringsbranschen. Har haft 2 bilar hos dom och den första avslutades helt korrekt när jag sålde den. Den andra har jag dock inte ägt på 3 veckor nu och atava lyckas inte avsluta min försäkring.

Efter 2 samtal(100kr totalt) så erkänner dom att dom har ett problem med sina system och kan därför inte avsluta den just nu. Vid första samtalet så skyllde dom på vägverket att dom inte hade fått ägarbytepapper av dom och därför dröjde det. Det som händer hos dom är att när dom avslutar försäkringen så blir den aktiv igen direkt dvs dom kan inte avsluta försäkringarna. Det roliga är att en polare hade exakt samma problem för 3 månader sen och dom försöker fortfarande ta pengar av honom trots att han inte äger bilen längre och att han har blivit kompenserad av atava med biobiljetter etc.

Nu spärrar jag autogirot mot atava och är inte försäkringen avslutad nästa vecka så  kommer jag anmäla dom. Så enormt oseriösa.

Märkte som sagt inget konstigt med atava förrän jag behövde ta kontakt med dom första gången. Tills dess funkade det bra men då var det bara en rad i en databas som ingen rörde.

Det finns flera andra bolag som både har telefon som man kan ringa till och ingångar för klagomål(vilken atava tog bort då dom fick in kundtjänstärenden till den mailadressen så nu kan man inte klaga på dom längre) som har samma priser som atava. Aktsam är ett av dom bolagen. Vet inte riktigt hur dom funkar men än så länge så funkar det bra.

7 Inlägg
2 augusti 2008
Jag har haft atava på två bilar och när väl autogirot kommit igång så har allt funkat jätte bra..För unga som använder nätet å kan maila å så och int behöver ha telefonkontakt med dom fukar det jäävligt fiint, annat kanske med sven+50 som int kan använda dator då skall man definitivt ta ett annat bolag..Men som sagt så tycker jag att dom e värda å rekomendera..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 augusti 2008
Kollade nyss. Ca 1000 spänn dyrare på Atava jämfört med Aktsam som jag har nu.
Så det finns billigare alternativ. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

355 Inlägg
2 augusti 2008
Och hos Aktsam så måste man vara över 24år för att få försäkra.

1 396 Inlägg
2 augusti 2008
Har hört att det lätt blir trubbel med Atava när man väl behöver få ut ersättning så jag skulle aldrig ha Atava på mina bilar.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 augusti 2008
RedEyeMS3 skrev:
Och hos Aktsam så måste man vara över 24år för att få försäkra.

Jo, det missade jag att skriva. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

14 Inlägg
18 september 2008
Hur funkar det med att premien bli lägre för varje år då? På de vanliga försäkringsbolagen får man ju bonus för varje år man inte krockar. Existerar det på atava?

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 september 2008
NiclasT skrev:
Har hört att det lätt blir trubbel med Atava när man väl behöver få ut ersättning så jag skulle aldrig ha Atava på mina bilar.

Läs mitt svar så ser du precis hur det går till

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101463
Senast redigerat av torpis (18 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

804 Inlägg
19 september 2008
IMFA skrev:
Det som händer hos dom är att när dom avslutar försäkringen så blir den aktiv igen direkt dvs dom kan inte avsluta försäkringarna. Det roliga är att en polare hade exakt samma problem för 3 månader sen och dom försöker fortfarande ta pengar av honom trots att han inte äger bilen längre och att han har blivit kompenserad av atava med biobiljetter etc.

Jag hade med samma. Avslutade min försäkring, stog klart och tydligt att den blivit avslutad vid det datum jag valt (efter många om och men, tog 2veckors försökande och ändrande fram och tillbaka innan deras datorsystem ens lät mig avsluta den).  Fick min slutfaktura, efter jag betalat den gick jag in för att se att den verkligen var helt borttagen, och då hade den blivit aktiverad igen med ca 9månader till. Hade jag inte sett detta hade jag efter en tid fått en sjuhelsikes faktura på detta då de vägrade hämta mitt autogiromedgivande jag skickat till dom så hade fått helårsfaktura...
Nu har jag LF med en månadskostnad på 50kr mer men saker och ting fungerar som det ska.

huh?
10 427 Inlägg
19 september 2008
gringert skrev:
Hur funkar det med att premien bli lägre för varje år då? På de vanliga försäkringsbolagen får man ju bonus för varje år man inte krockar. Existerar det på atava?

Tror inte dom ger några bonusar vad jag förstått.
Min försäkring blev en 50lapp dyrare from denna månaden.

Sök