4094
Sök

Angående: Träff i Göteborg Onsdagar Järnbrott kl 19:00!

1 396 Inlägg
17 oktober 2007
fransman skrev:
men götborg är ju baksidan av sverige......

vi har ju häcken här i götet   ...... baken .... hahaha......

just så blev jag just retad av min morbror i 08 länet

Den kan vara riktigt bra, om man är svintrött eller dyngrak wink lol

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

13 Inlägg
17 oktober 2007
Nu har det som absolut inte fick hända hänt. Dels krocken för ett par veckor sedan och nu detta.
Har inte pratat med någon på plats utan bara hört på polisradion, därför får någon gärna bekräfta detta senare

En bil som enligt anmälaren till polisen körde runt och lekte rövare på parkeringen vid snusfabriken, körde på en fotgängare och stack sedan från platsen. Hur allvarligt påkörningen var har jag tyvärr inga uppgifter om.  men det känns som att det har spårat ur nu.

Jag är en stor anhängare till "onsdagsträffarna" men just nu känns det bäst att lägga allt på is tills folk kan bete sig som normala människor. Att köra som galningar kan man ägna sig åt på avskilda platser på sin egen mark, INTE BLAND ANNAT FOLK!

SÅ SKÄRP ER FÖR FAN!!!
Senast redigerat av Axeteg (17 oktober 2007)

4 767 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
Pratade precis med Jonni, som är där. Jag åkte hem tidigare.

Det är altså en bil från träffen som levt jävel och kört på 2 av deltagarna (fotgängare) på träffen.

Polisen har tagit vittnesmål, och har regnr på bilen. Polisen får sköta allt detta nu, så vi ska INTE ha spekulationer om vem osv det var som körde på vem här på forumet!

Så häng INTE ut någon är ni snälla! Så slipper vi andra inkl forumet bli inblandade, detta är en polissak nu.

Detta är naturligtvis fruktansvärt tråkigt att det varje gång ska behöva vara någon som är tvungen att förstöra för alla oss andra. Hur svårt är det, att i 2 timmar köra lugnt och sansat på en träff!!!!!!!!!

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (17 oktober 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

103 Inlägg
17 oktober 2007
Synd att man inte kunde komma ikväll asså =/ Var lite FÖR trött asså...

Tänkte man skulle läst om alla trevligheter som hänt och om de nya folken som kommer och så, men det  första ja läser är om YTTERLIGARE en dåre som kört på nån? Det finns ju fan ingen anledning att hålla på å showa så inför alla, dra te Åby om du vill leka, där är det TOMT på folk och andra bilar oftast.

Men hoppas verkligen att ALLA ser till att detta följs nu, å att vi kanske gemensant hjälper till att hålla vissa som leker å busar borta från träffarna kanske? Det skall allt straffas att inte följa de regler som satts upp för att alla ska kunna få träffas å ha det så trevligt som vi har.

Tackar för mig iaf, uppskattar dessa träffarna Väldigt mkt så förstör för fan inte för mig!!!! och alla andra

/SAhlis

Better stay on the road, the road to heaven

346 Inlägg
17 oktober 2007
Hur gick det med de 2 som blev påkörda? Är de ok?
och sist men inte minst HUR I HEVLEVTE kan man smita ifrån när man kört på en annan människa. grrrrrrr det gör mig förbannad in i själen

V70D5
199 Inlägg
17 oktober 2007
blev så jävla förbannad av det som hände... Hoppas att han får sig ett rejält straff, han bör fan inte visa sig i gbg igen.. Blev så jävla rädd när jag sog detta o hörde killen skrika.. Sån jävla tur att det inte gick värre med killen som fick ta den största smällen tänk om han fastnat under bilen hmm    A ne det är förjävla sorgligt asså, inte nog med det en kvart 20 minuter senare ställer sig en annan bil bredvid folksamlingen o bränner gummi tur för killen att en viss person inte fick tag i han..

men men som erick säger polissak nu..

Man lever bara en gång

V70D5
199 Inlägg
17 oktober 2007
Ashra skrev:
Hur gick det med de 2 som blev påkörda? Är de ok?
och sist men inte minst HUR I HEVLEVTE kan man smita ifrån när man kört på en annan människa. grrrrrrr det gör mig förbannad in i själen

Det var inte av misstag personen i bilen var fullt medveten om vad han gjorde..

Man lever bara en gång

120 Inlägg
17 oktober 2007
Tråkit när sånt händer..
En träff är la för att komma dit o snack o kolla runt lite på alla fina bilar?..
Inte leka dåre och sladda o ha sig.. vill man att folk ska se en kan man la ställa ut sin bil..
inte sladd överallt och gasa på fullt inne på parkeringen..
bööh.. vågar man ta sin bil till nästa träff eller?!...

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

Larmtekniker
307 Inlägg
17 oktober 2007
Synd när sånt här händer, min första träff och så händer detta hoppas inte träffarna lägger ner helt bara!
Förövrigt fruktansvärt fina bilar där!

/ Wången

SLK
610 Inlägg
17 oktober 2007
Hoppas det gick bra me de som blev påkörda !! Vilka svin som stack och lät han/henne ligga kvar!!!!

6 Inlägg
17 oktober 2007
o fan.. va det därför polisen var på plats.. Jag som trodde dom skulle dit och jävlas i vanlig ordning.. Men men..
Det var ju i detta fallet synd att det inte var så..

Hoppas det gick bra med personerna som blev påkörda..

Mycke vill ha mer!

Biltokig
870 Inlägg
17 oktober 2007
Valde rätt tillfälle att strunta i träffen då med andra ord... med tanke på tråkigheterna ikväll sad Vi får väl bara hoppas att det är slut på sånt här nu innan polisen försöker stoppa träffarna... Hoppas det gick bra för er som blev påkörda av stollen!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

1 256 Inlägg
17 oktober 2007
2 Personer har blivit påkörda ikväll.

Det hela började med att jag själv stannade kvar en stund på SIBA Parkeringen efter att karavanen hade lämnat Järnbrott för att se till att ingen gör donuts när vi åkt, en bil försöker burna men misslyckas efter att jag säger till, sekunden senare så börjar en annan bil och göra donuts på parkeringen..

Jag går i rask takt och försöker stoppa denne, jag ställer mig iväg för att få stopp på honom men får kasta mig undan för att han inte skall köra över mig, han vägrar att stanna och kör ut från parkeringen, jag springer mot vägen för att försöka göra ett till försök för att få stopp på honom, väl ute i vägen då gasar han.. får kasta mig undan och han "touchar" mig..

Gänget som är kvar på SIBA-Parkeringen åker ut till Swedish Match, jag hade inget hopp om att se honom där ute och jag missade att ta regnumret i all hast..  Vi åkte utåt Swedish Match och hittar inte bilen, men lite kort efter så anländer han.. Bilen är tom när jag kommer fram så jag går runt och pratar med lite folk, efter stund så får jag syn på ägaren och antagligen han på mig eftersom han gick i rask takt mot sin bil, jag ville INGET annat än att prata med honom lugnt och fint och be honom att inte "burna" på våran träff.

Men.. han låser dörren och startar bilen i panik, och under den tiden har ca 5 till 6 personer ställt sig framför hans bil och han börjar gasa! först i med backen för att försöka svänga förbi, men sen så gick alla framför då gasar personen och kör på 2 st personer, jag hoppar undan för att inte bli påkörd och han höll på att köra in i två personbilar och en lastbil..

JAG VILL INTE OCH ORKAR INTE LEKA POLIS.. Är det så j*vla svårt att fatta.. Jag vill inte att folk ska hålla på att "leka" på parkeringarna, för det första så har ni ingen kontroll över era bilar, för det andra så har det redan hänt en olycka, för det tredje så förstör ni för ALLA andra..

Jag kan inte bli ställd till ansvar för det ni gör, men ni förstör för alla andra som vill åka på träffarna, alla andra som tycker detta är kul utan erat j*vla "burnande" och "buskörande"

Troligtvis så kommer personen som orsakat denna olycka ikväll mista sitt körkort, smitning från plats och vårdslöshet i trafik, det finns otroligt många vittnen som såg denna incident.

INGEN och jag menar INGEN får spekulera i detta, eller ta det i egna händer.
Detta är ett Polisärende, ni får under INGA omständigheter hänga ut personen eller personerna i fråga här eller någon annanstans.

Mvh Jonni

41 Inlägg
17 oktober 2007
Jonni skrev:

Det hela började med att jag själv stannade kvar en stund på SIBA Parkeringen efter att karavanen hade lämnat Järnbrott för att se till att ingen gör donuts när vi åkt, en bil försöker burna men misslyckas efter att jag säger till, sekunden senare så börjar en annan bil och göra donuts på parkeringen..

Jag går i rask takt och försöker stoppa denne, jag ställer mig iväg för att få stopp på honom men får kasta mig undan för att han inte skall köra över mig, han vägrar att stanna och kör ut från parkeringen, jag springer mot vägen för att försöka göra ett till försök för att få stopp på honom, väl ute i vägen då gasar han.. får kasta mig undan och han "touchar" mig..

Gänget som är kvar på SIBA-Parkeringen åker ut till Swedish Match, jag hade inget hopp om att se honom där ute och jag missade att ta regnumret i all hast..  Vi åkte utåt Swedish Match och hittar inte bilen, men lite kort efter så anländer han.. Bilen är tom när jag kommer fram så jag går runt och pratar med lite folk, efter stund så får jag syn på ägaren och antagligen han på mig eftersom han gick i rask takt mot sin bil, jag ville INGET annat än att prata med honom lugnt och fint och be honom att inte "burna" på våran träff.

Men.. han låser dörren och startar bilen i panik, och under den tiden har ca 5 till 6 personer ställt sig framför hans bil och han börjar gasa! först i med backen för att försöka svänga förbi, men sen så gick alla framför då gasar personen och kör på 2 st personer, jag hoppar undan för att inte bli påkörd och han höll på att köra in i två personbilar och en lastbil..

JAG VILL INTE OCH ORKAR INTE LEKA POLIS.. Är det så j*vla svårt att fatta.. Jag vill inte att folk ska hålla på att "leka" på parkeringarna, för det första så har ni ingen kontroll över era bilar, för det andra så har det redan hänt en olycka, för det tredje så förstör ni för ALLA andra..

Jag kan inte bli ställd till ansvar för det ni gör, men ni förstör för alla andra som vill åka på träffarna, alla andra som tycker detta är kul utan erat j*vla "burnande" och "buskörande"

Troligtvis så kommer personen som orsakat denna olycka ikväll mista sitt körkort, smitning från plats och vårdslöshet i trafik, det finns otroligt många vittnen som såg denna incident.

Detta är ett Polisärende, ni får under INGA omständigheter hänga ut personen eller personerna i fråga här eller någon annanstans.

Mvh Jonni

Hur stort förtroende får man för någon som börjar med att kasta skit på bilen som precis anlände till siba träffen och ville enbart sladda lite för antagligen såg han att den andre killen gjorde det. Hade du enbart gått fram och räckt upp stopphanden så hade han antagligen stannat, men istället ställer du dig och kastar saker på dennes bil?
Ja, jag såg allt som hände och orkar inte med att du smutskastar alla andra än dig själv.

285 Inlägg
17 oktober 2007
Fan så trist.
tyvärr så är jag inte fövånad över varken krocken som var eller att någon blev påkörd, det är alltid några som ska leka runt och var sååååå häftiga. när inte ens folk som jag fått uppfatningen av är med och håller i träffarna kan hålla sig från sånt så undrar man hur andra ska göra det.  Det är väl en det som gjorde att träffarna försvan från götas, för folk inte kunde ge fan i att leka häftiga. Så jäkla trist verkligen, hoppas den som gjorde det får ett ordentligt jävla straff.

Sen var jag inte där och vet vad som hände så jag vill inte tolka din story Jonnis för mycket då det i ena meningen står att du ska stoppa någon & i andra att du inte vill leka polis.
Du ger en lång story med men säger sen att folk inte ska spekulera ? det ger lite dubbla meningar. ska man bara tro på det du sa ?
NEJ jag på nått sätt skyddar INTE han som gjorde detta. idioti ovavsett omständigheterna
Senast redigerat av Ravestream (17 oktober 2007)

en satans jävla Volvo.

103 Inlägg
17 oktober 2007
Jonni skrev:

Mvh Jonni

Herrejävlar vilken jävla åsna! fyfan va tråkigt!, hoppas personerna klarade sig ..och hoppas han får vad han förtjänar..

1 256 Inlägg
17 oktober 2007
MrteN skrev:
Hur stort förtroende får man för någon som börjar med att kasta skit på bilen som precis anlände till siba träffen och ville enbart sladda lite för antagligen såg han att den andre killen gjorde det. Hade du enbart gått fram och räckt upp stopphanden så hade han antagligen stannat, men istället ställer du dig och kastar saker på dennes bil?
Ja, jag såg allt som hände och orkar inte med att du smutskastar alla andra än dig själv.

För det första så kan jag inte fatta hur du kan sitta och försvara idioten, jag kastade mitt lypsyl  för att han skulle reagera på att jag ens försökte få stopp på honom.. Han såg mig inte eftersom han körde ytterliggare ett halvvarv.. hade han sett mig hade han stannat direkt.. Men självklart skall såna som du, (troligen kompis till honom) sitta och försvara en så jävla idiotisk sak..

Du fattar tydligen inte heller varför vi inte accepterar att folk burnar  och har "kul"?
Vad är det du inte orkar? Att jag leker polis? Tror du jag orkar det?

4 Personer, varav 2 småbarn.. MINA VÄNNER!! blev påkörda för 2 veckorsen på grund av en idiot skulle "sladda lite" .. RÄCKER INTE DET!? mad
Senast redigerat av Jonni (17 oktober 2007)

41 Inlägg
17 oktober 2007
Ravestream skrev:
Fan så trist.
tyvärr så är jag inte fövånad över varken krocken som var eller att någon blev påkörd, det är alltid några som ska leka runt och var sååååå häftiga. när inte ens folk som jag fått uppfatningen av är med och håller i träffarna kan hålla sig från sånt så undrar man hur andra ska göra det.  Det är väl en det som gjorde att träffarna försvan från götas, för folk inte kunde ge fan i att leka häftiga. Så jäkla trist verkligen, hoppas den som gjorde det får ett ordentligt jävla straff.

Sen var jag inte där och vet vad som hände så jag vill inte tolka din story Jonnis för mycket då det i ena meningen står att du ska stoppa någon & i andra att du inte vill leka polis.
Du ger en lång story med men säger sen att folk inte ska spekulera ? det ger lite dubbla meningar. ska man bara tro på det du sa ?
NEJ jag på nått sätt skyddar INTE han som gjorde detta. idioti ovavsett omständigheterna

Hans försök att "stoppa" denna bilen var att kasta saker och sparka in dörren på den,, GIVETVIST så tänker man att ja jag stannar väl om jag har livet kärt, eller kör jag? hmm Vad skall man välja?
Jag hade antagligen också kört om en sån idiot kom springandes emot en.

156 Inlägg
17 oktober 2007
Skärpning nu, oavsett vad ska man inte leka så att folk blir skadade! det är stor synd å skam att det ändå skall förekomma, åk till frihanen om ni vill leka, där är det tommt och stora ytor, jag tänker inte säga att jag aldrig leker, men jag gör det iaf inte bland folk!

Hoppas ni som blev påkörda mår bra och inte blev allt för såriga!
Senast redigerat av Jonasdaa (17 oktober 2007)

41 Inlägg
17 oktober 2007
"han vägrar att stanna och kör ut från parkeringen, jag springer mot vägen för att försöka göra ett till försök för att få stopp på honom, väl ute i vägen då gasar han.. får kasta mig undan och han "touchar" mig.."

Va snackar du om? Du sprang o kicka in hans dörr? :S Vadå slänga sig undan?

Sök