2757
Sök

beslutsångest... Supra MKIV vs Astra OPC

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Nyligen köpt supran (3 veckor tillbaka) och nu har jag hittat en ny bil jag vill ha men kan inte bestämma mig
Ska jag behålla supran eller köpa en fabriksny Opel Astra OPC 240Hk/320Nm med 19" Fälgar och racing karossen?
(släkt med killen som äger bilfirman så kunde pruta ner den i pris)

Där har ni opel´n förresten
http://www.blocket.se/vi/12682208.htm?ca=14_s
Senast redigerat av Mr_Jetta (2 augusti 2007)

9 108 Inlägg
2 augusti 2007
Ingen dålig sits hörru, båda är mina absoluta drömbilar och för ett tag sedan hade jag sagt Supran alla dagar i veckan men efter att ha provkört OPCn och insett att det är en splitter ny bil som man slipper meka med så har jag faktiskt ändrat mig. Känns som om Supran kräver en hel del mer underhåll.. Tror nog jag är mogen nog att prata pension, gah! wink

Herr
1 722 Inlägg
2 augusti 2007
Mr_Jetta skrev:
Nyligen köpt supran (3 veckor tillbaka) och nu har jag hittat en ny bil jag vill ha men kan inte bestämma mig
Ska jag behålla supran eller köpa en fabriksny Opel Astra OPC 240Hk/320Nm med 19" Fälgar och racing karossen?
(släkt med killen som äger bilfirman så kunde pruta ner den i pris)

Där har ni opel´n förresten
http://www.blocket.se/vi/12682208.htm?ca=14_s

Ptja, du får helt enkelt ransaka dej själv...
Med supran är du väl mer eller mindre king of the road med dom hästarna och en jävligt fin bil.. med opeln har du väl en bil som du kanske kan lita på och känna dej mer bekväm i och mer alldaglig...  allt handlar väl om hur du vill ha ditt liv just NU. smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Almännt tokig
481 Inlägg
2 augusti 2007
beror på vad du söker men ska du ha kvar golfen så har du ju en bra vardags bil.
så jag tycker du ska behålla supran.

Inline sixes ist sie scheisse.......

Avstängd
653 Inlägg
2 augusti 2007
jag skulle ha kvar supran alla gånger:P du får mer respekt om du kör en supra hehe supran går väl antagligen bättre och den är väl knappast obekväm? men gör som du själv vill fast nu vet du vad jag tkr;)

Jag har rätt i vad jag än säger.

dARKiE
5 031 Inlägg
2 augusti 2007
airflow skrev:
jag skulle ha kvar supran alla gånger:P du får mer respekt om du kör en supra hehe supran går väl antagligen bättre och den är väl knappast obekväm? men gör som du själv vill fast nu vet du vad jag tkr;)

mer respekt, mja tycker dem är lite överskattade för 2 år sen var det kanske "respekt" att äga en supra/skyline men nu är dem ju lika vanliga som en volvo typ. Men helt klart är dem supersnygga så svårt val.

Men astran går ju väldigt bra den också + att den är lite mer vardaglig. så väldigt svår sits! ´vet faktiskt inte hur jag hade valt själv i den knipan, men hade gjort som vissa skrivit i tråden.. och tänkt på vad man skulle ha bilen till för ändamål. Ser att du har redan har en "vanlig" bil så det hade nog blivit supran ialf.

/mvh skog
Senast redigerat av Darkie (2 augusti 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

RS
886 Inlägg
2 augusti 2007
792 hk supra mot en ny opel? Jag hade tagit supran iaf big_smile Men förstår resonemanget att vilja ha en fabriksny bil...det är en väldigt speciell känsla. Svårt val det där...känns som att välja mellan en relativt gammal supersportbil och en sprillans ny sportcoupe...

Focus RS

Thorssa
2 augusti 2007
Skulle valt Supran varje dag i veckan! Du har ju en finfin bruksbil i Golfen så jag kan inte se nån anledning till att byta till Opeln! smile

Bilägare
60 Inlägg
2 augusti 2007
Kära Mr. Jetta! smile

För mig är valet inte lika enkelt som för vissa av dom ovanstående inläggs-författarna...
men såhär på rak arm skulle jag nog hålla me LoFET- har ju en "bruksbil" i golfen.. Men du har inte funderat på att behålla supran, sälja golfen och tjacka astran som "bruksbil"? Tänkte att dom måste väl vara JÄMFÖRBARA i prestanda? Det är nog vad jag hade funderat på att göra, för då har du två drömbilar.. smile Men OPCn är oemotståndlig, så jag förstår ditt dilemma!

Life's a bitch that complains about your socks...

1 741 Inlägg
2 augusti 2007
jag hade ju behållit supran utan tvekan.

inser du hur trött du skulle bli på den effekten då du kör ett 700+ hk monster nu.
skulle aldrig orka byta ner mig så mycket. tongue

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

121 Inlägg
2 augusti 2007
Opel freak som jag är så skulle jag valt Opeln utan att blinka.

Att komma två är att förlora!

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Flickvännen som har golfen nu så den ska inte säljas smile + att jag testade opeln och tyckte den gick mycket bättre än golfen , visst opeln slår inte supran när det gäller prestanda på långa vägar men känns nästan som att det är för många timmar kvar med supran... har jobbat hela min semester med bilen tongue + att supran går knappt att köra normalt med på vägarna smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
2 augusti 2007
Lätt supran...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

NissanMotorsport
2 augusti 2007
supran såklart big_smile

881 Inlägg
2 augusti 2007
Supra är så mainstream, ta Opeln wink
Senast redigerat av PlumCrazy (2 augusti 2007)

Zoom Zoom
381 Inlägg
2 augusti 2007
Supran helt klart

Power is Nothing Without Control

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
2 augusti 2007
OPC är ju en galen bil eg. För att vara en sk vanlig bil men provkör n¨ågra gånger och sug på de sen känner du nog hur du vill göra smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

83 Inlägg
2 augusti 2007
inget dåligt i-lands problem du lägger fram här! wink

Astran är ruskigt fin! och som du säger, svårt att köra "normal-körning" på vanliga vägar.. framför allt i linköping! wink jag menar.. industrigatan är byggd för 110 km\h big_smile haha..
Du har inte kört supran så mycket va? har inte sett dig nån gång, däremot R32an har jag skymtat ett par ggr har jag för mig smile

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
2 augusti 2007
som du själv sa så är ju supran kanske inte så smidig att köra med till vardags. frågan är ju om du hellre vill ha kul ett par timmar i veckan (när vädret tillåter) eller möjlighet att köra varje dag?

MEN DU! om det ändå är tjejen som kör golfen....sälj den och ge henne en billig 1,6a eller polo eller nåt skit. så tar du resterande pengar + det du har i spargrisen och köper opeln?
Senast redigerat av Nasty (2 augusti 2007)

Alla kan köra fort rakt fram...

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
2 augusti 2007
Är själv sugen att skaffa mig en OPC... Men hade jag varit i din sits så hade jag behållit supran. Andrahandsvärdet på supran är ju mycket bättre än en splitterny Opel också. En supra med den effekten kan ju vara grymt driftsäker ändå... Kolla in Björks supra? Sen tror jag att supran är mer av en "nackvridare" än OPC:n.

/Gormanz

Sök