2379
Sök

Börjar ju nästan gråta när ja läser om folk...

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
3 augusti 2007
pedantiskt tvättad en gång i veckan. men hatar att tvätta fälgarna. för många ekrar sad

/Street

4 554 Inlägg
3 augusti 2007
så ofta de behös... kan vara varje dag till 1ggn i månaden beror på hur mycke ja kör och hur mycke den vilar i garage

"Transporter"
45 Inlägg
3 augusti 2007
Typ 2-3GÅnger i veckan vilket inte är för lite...Läste en artikel i aftonbladet där det står att typ dom flesta tycker det är tråkigt att tvätta bilen,och oftast kör dom maskin tvätt på nya bilar vilka jävla spån det finns.Tycker personligen det är kul att tvätta bilen....

"Kör Aeron och Honda cbr 600F"

671 Inlägg
3 augusti 2007
Tvättar bilen när den är skitig kan bli 2ggr per dag eller 1 gång i månaden beroende på hur skitig den blivit och vilken typ av skit det är. Har jag kört i salt så blir den avspolad undertill när jag kommer till garaget på kvällen. Men det gäller sommarbilen som nu bara går sommartid.  Vinterbilen tvättas när den blir skitig med en helt annan toleransnivå på skitighet.. 

Men jag har fått för mig att det finns en överrepresentation bland putstokar som bara putsar utsidan och inte byter ut delar på bilen som inte fungerar till 100%..
M a o utsidan är viktigare än funktionen för dem...
När jag vart och tittat på bilar så har det varit så...........
e....

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 augusti 2007
Måste erkänna att jag har nog polerat bilen mer än vad jag har tvättat den denna sommaren. (Polerat bilen 3 ggr och tvättat 2 ggr). Har inte funnits tid. förut var det 1 gång i veckan.

sedan tvättar jag hellre hos någon som har separat vattentank t.ex en villa än på det återanvända vattnet som dom flesta mackarna har. I längden gör det nog mer skada än nytta.

/Ena

Jajjemen!
1 512 Inlägg
3 augusti 2007
Förstabilen (745) tvättade ja 1 gång på två år tongue
142an har ja aldrig tvättat roll
Men 965an tror ja ja har tvättat 4 ggr på ca 2 månader

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Utanlem
895 Inlägg
3 augusti 2007
Jag tvättar ALDRIG.. det har jag personer som gör åt mig... Jag kör bil inte tvättar!

409 Inlägg
3 augusti 2007
brukar få den tvättad när polaren jobbar på macken ;D

Civic_TypeR2007
3 augusti 2007
Länken funkar inte sad

71 Inlägg
3 augusti 2007
Min bror har recond firma så det är hos honom jag får tvätta min bil. Nu blir de ganska ofta iom att jag får väldigt mycke asfalt och klister på bilen.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
3 augusti 2007
Minst en gång i veckan, beror på vart den har varit och så

Vilket jävla drag :)

53 Inlägg
3 augusti 2007
4-5 gånger i veckan blir så när man har grusväg hemma....

---PB-Performance--- Sponsorer 2011 Däckcity-Bestparts.se-streetperformance.se-Dekaltrim.nu-www.camflow.se-www.twsdack.se-www.spacer.se-www.aigloowdesign.com-

BMW Power
2 362 Inlägg
3 augusti 2007
Ja med tanke på att man nu har fått ut bilen lite på vägarna efter renoveringen, även fast den är inte är helt ihopplockad, så blir det iaf tvätt av fälgar varje dag tongue det är de som är jobbigt med att ha vita fälgar tongue blir skitiga direkt.. tvättar dock inte bilen så mkt just nu, den ska ändå slipas ner o lackas om smile

BMW, bogsering med wire :/

336 Inlägg
3 augusti 2007
Tvättar 1 gång i veckan. Vaxning ungefär 4 gånger/året. Sedan lackförsegling 1/år.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

Datsunfrälst
65 Inlägg
3 augusti 2007
Min brukar tvätta sig själv när man kör på blöt asfalt.. roll länge sen man hade en så fin bil att man ville tvätta den.. men snart blir det nog igen

OEM <3
6 957 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
tvätta bilen? varför? nä me nhar väl spolat av den 2-3 gånger senaste året.

Hehe, det står i repotaget att Norrläningar tvättar minst tongue

EDIT: Nu funkar länken smile

OEM <3

Kluven!
156 Inlägg
3 augusti 2007
Tvättar typ en gång i veckan. Ibland mer beror på hur skitig den blir.

Jobbiga med att tvätta är att man är för noga nästan. Tar en så jävla lång tid smile
Ett annat är alla små saker man kan hitta, tex repa nånstans eller så.

Men är gött att sedan glida runt i en glänsande bil, kom nyss från macken faktiskt så nu står den i solen och blingar.

Audi - för dig som gillar henne på alla fyra!

11 Inlägg
3 augusti 2007
När den är smutsig har en fin grusväg hemma och rätt öppet så alla andras damm blåser ju på min också! hmm

Alecci's fästmö
708 Inlägg
3 augusti 2007
beror på bilen står ute så tongue om jag ser den e skitig å de e väder för tvätt så tvättar jag klart osv

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

Trucker
168 Inlägg
3 augusti 2007
Jag tvättar inte min bil jag har just nu så ofta men som ovanstående skriver så varför lägga energi o pengar på att tvätta en bil som inte bli finare liksom, menar på det att om jag tvättar min bil idag så ser jag ingen skillnad, den är lika tråkig för de. MEN,,,hade man haft en FIN bil o sv så klart man hade lagt ner lite tid på att få den o se fin ut. Det ger ju resultat och dessutom så SER man att en fin bil är tvättad.

Sök