3214
Sök

MDS Monster 10"

208 Inlägg
7 oktober 2005
Rotel jag håller med  MTY120 varför ska du komma in på däen här tråden om du bara ska gnälla? det där stämmer inte att folk som köper mds saker är ute efter "dunk dunk" ta te.x min morbror som har gett upp det där med mkt bas han är kring 30 nu, han kör fortfarande med MDS utan specielt mkt bas.. och han har hur rent ljud som helst i sin bil..

MTY120 vadå orka wink det är ju fan bar aoch hämta.. tror det kommer fläska på ganska så bra!! ;D

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

MTY120
7 oktober 2005
AffeBoyen skrev:
Rotel jag håller med  MTY120 varför ska du komma in på däen här tråden om du bara ska gnälla? det där stämmer inte att folk som köper mds saker är ute efter "dunk dunk" ta te.x min morbror som har gett upp det där med mkt bas han är kring 30 nu, han kör fortfarande med MDS utan specielt mkt bas.. och han har hur rent ljud som helst i sin bil..

MTY120 vadå orka wink det är ju fan bar aoch hämta.. tror det kommer fläska på ganska så bra!! ;D

hehe jo jag ska göra det, far nog förbi min bror som har lånat basarna & steget av mig smile

208 Inlägg
7 oktober 2005
okey det blir nog säkert bra.. tongue men undra om man ska sattsa på ljud till 740in eller 850in.. tror det blir 850 etersom jag skall köra med den senare..

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

MTY120
7 oktober 2005
AffeBoyen skrev:
okey det blir nog säkert bra.. tongue men undra om man ska sattsa på ljud till 740in eller 850in.. tror det blir 850 etersom jag skall köra med den senare..

då är det lika att satsa på 850n , jag orkar inte satsa ett dugg på min 240 eftersom det är bara vinterbilen min

208 Inlägg
7 oktober 2005
MTY120 skrev:
AffeBoyen skrev:

då är det lika att satsa på 850n , jag orkar inte satsa ett dugg på min 240 eftersom det är bara vinterbilen min

en 240 kan man inte ta som vinterbil.. tongue haha nu ska jag kolla film.. så kommer en svara på ett tag.. hejpa tongue

2lateuloose
543 Inlägg
7 oktober 2005
Folk som klagar på MDS vet oftast vad det är för produkter dom säljer!
& dom som säger att dom är bra innehar oftast okundskap om vad som ÄR bra
allt är relativt, bra el. dåligt - dyrt el. billigt
Ett enkelt sett är att kolla in sasca bilarna, dom tävlar för att det ska låta bra
kolla vad har dom för produkter! kolla dom billigare klasserna

AffeBoyen du skrev: mds är en dyrt med prisvärt märke..
men jag hoppas du menar tvärtom att dom har billiga prisvärda produkter
& så är det ju alla har inte råd att åka ferrari men en volvo tar sej ju oxå fram från A-B

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

MTY120
7 oktober 2005
CoSmoZ skrev:
Folk som klagar på MDS vet oftast vad det är för produkter dom säljer!
& dom som säger att dom är bra innehar oftast okundskap om vad som ÄR bra
allt är relativt, bra el. dåligt - dyrt el. billigt
Ett enkelt sett är att kolla in sasca bilarna, dom tävlar för att det ska låta bra
kolla vad har dom för produkter! kolla dom billigare klasserna

AffeBoyen du skrev: mds är en dyrt med prisvärt märke..
men jag hoppas du menar tvärtom att dom har billiga prisvärda produkter
& så är det ju alla har inte råd att åka ferrari men en volvo tar sej ju oxå fram från A-B

CosMoz
har någon slagit MDS DB rekor som dom la 98 ?
Och jag tror ingen har några större planer på SASCA osv,
nog har MDS dyrare Basar etc APX'arna om du inte klassar 6k som "billiga"
basar så då vet jag inte vad.

136 Inlägg
7 oktober 2005
ok ok ok, det var inte meningen att sabba tråden.
Men om alla andra får tycka till om vad tycker om produkter och olika märken så får väl jag också göra det?

"CosMoz
basar så då vet jag inte vad."

Men har fått lite mer kött på benen nu efter ha läst era senaste inlägg...
Och jag har förstått ert resonenmang;

DB record ?
Höga priser = bra grejor ?

Och vad menar du med detta: "Och jag tror ingen har några större planer på SASCA osv,
basar så då vet jag inte vad."  ??

smile

mvh johan
mvh johan

MTY120
7 oktober 2005
rotel skrev:
ok ok ok, det var inte meningen att sabba tråden.
Men om alla andra får tycka till om vad tycker om produkter och olika märken så får väl jag också göra det?

"CosMoz
basar så då vet jag inte vad."

Men har fått lite mer kött på benen nu efter ha läst era senaste inlägg...
Och jag har förstått ert resonenmang;

DB record ?
Höga priser = bra grejor ?

Och vad menar du med detta: "Och jag tror ingen har några större planer på SASCA osv,
basar så då vet jag inte vad."  ??

smile

mvh johan
mvh johan

Det var bara CosmoZ som började ang sasca, men jag menar det är nog ingen av oss som sitter i denna tråd som har tänkt tävla i DB eller Sasca,
men vanligt billjud då är MDS valet för mig,

annars skulle jag nog köra på Kicker eller MTX.

men om man inte behöver det värsta så spelar det då bra med mds,

Nej... dyra grejjer betyder INTE att det är bra
(men nog finns det fall då det är så).
men jag påpekade bara då han sa att det mds gör är billiga basar,
Dvs 6000kr för en bas , billigt ? det tycker inte jag,

859 Inlägg
7 oktober 2005
Jag vill bara lägga mig i lite...

En MDS ZR bas slår knappast en gammal MDS Monsterbas!

Tror ingen seriöst skulle satsa på MDS inom DB eller SASCA om dom inte har helspons eller liknanade.

"MDS" APX basarna är inga MDS basar utan tillverkade av TC-sounds, som är en av världens bästa bilbastillverkare, en kanonbas helt enkelt, till skillnad från deras övriga sortiment.

MDS är att jämföra med danmobility, arizona eagle, totalljud mfl. billiga märken. Ej med MTX Alpine, Kicker osv.

MVH Theo

208 Inlägg
7 oktober 2005
jaja men nu tycker jag att vi slutar snacka skit om alla jävla märken som finns.. jag snackar inte skit om ngt märke.. om jag nog hade tckt att kicker är skit så hade jag inte sagt det.. för det första så är det väll ändå upp till en sjäkv om vilket märke man vill ha? te.x jag kör med mds varför lägger ni er i vad jag hr för ljud i bilen.. `? blir lite smått irriterad när folk säger att saker är skit!!

175 Inlägg
7 oktober 2005
Trådstartare
AffeBoyen skrev:
jaja men nu tycker jag att vi slutar snacka skit om alla jävla märken som finns.. jag snackar inte skit om ngt märke.. om jag nog hade tckt att kicker är skit så hade jag inte sagt det.. för det första så är det väll ändå upp till en sjäkv om vilket märke man vill ha? te.x jag kör med mds varför lägger ni er i vad jag hr för ljud i bilen.. `? blir lite smått irriterad när folk säger att saker är skit!!

WORD! kunde inte ha sagt det bättre själv.
Senast redigerat av NoBra1n (7 oktober 2005)

Like A Glove

MTY120
7 oktober 2005
Theo skrev:
Jag vill bara lägga mig i lite...

En MDS ZR bas slår knappast en gammal MDS Monsterbas!

Tror ingen seriöst skulle satsa på MDS inom DB eller SASCA om dom inte har helspons eller liknanade.

"MDS" APX basarna är inga MDS basar utan tillverkade av TC-sounds, som är en av världens bästa bilbastillverkare, en kanonbas helt enkelt, till skillnad från deras övriga sortiment.

MDS är att jämföra med danmobility, arizona eagle, totalljud mfl. billiga märken. Ej med MTX Alpine, Kicker osv.

MVH Theo

Theo jag tror ju värkligen du har Hört skillnaderna Mellan en Monster O en Zr v1:a, Och jämnföra MDS med Danmobility var riktigt roligt !
etc min bas kostar nu 3k på rea, det är ju "danmobility" style,
Och hur kan du sitta & säga att det är TC-Sound's som tillvärkar APX'arna ?
har du varit å sett då Tc sound har tillvärkat dom eller ?

Tiaz vad har DB akuten ? jag har läst (i bilsport) om det men jag minns inte vad dom spelade,
MDS spelade iaf 168,7dB

6 851 Inlägg
7 oktober 2005
DB-Akuten spelade 174.3db med sina Kicker. Surfa in på www.dbakuten.se
Detta va inte för att jag ville påstå nått illa om MDS eller nått. utan bara ett svart på MTY120 om någon spelat högre än MDS. Sen vet jag att det idag spelas väldigt mycke högre, tror de är uppe enbit över 180db.

Ursäkta..det va 2001 som de tog världsrekord.
Senast redigerat av Tiaz (7 oktober 2005)

208 Inlägg
7 oktober 2005
vi snackar om att vara med i ngn jävla DB tävling nu.. sen är märke som märke.. ena gillar mds och andra gillar ngt annat..

MTY120
7 oktober 2005
Tiaz skrev:
DB-Akuten spelade 174.3db med sina Kicker. Surfa in på www.dbakuten.se
Detta va inte för att jag ville påstå nått illa om MDS eller nått. utan bara ett svart på MTY120 om någon spelat högre än MDS. Sen vet jag att det idag spelas väldigt mycke högre, tror de är uppe enbit över 180db.

Ursäkta..det va 2001 som de tog världsrekord.

ja nog finns det bättre märken än mds det har jag aldrig påstått, men som jag har Basar för mest för hobby'ns skull inte för att det ska vara nå tok bra ljud, om jag skulle villja satsa på SASCA eller liknande så skulle det Bli Kicker eller MTX, men jag tycker Mds spelar bra som det är,
kanske man senare får råd byter man upp sig till Nyare MTX basar 8000 serien eller nyare,

japp i näst nyaste bilsport tror jag det var att dom spelade 148 dB med BRL's bil, (och 16watt per högtalare) ,

men något inom dB drag tror jag inte MDS har någon större framtid, men för vanligt folk som mig duger det gott & väl smile
Och alla som tycker att MDS är så kasst märke behöver väll inte skriva det,
Smaken är som baken - DELAD,

6 851 Inlägg
7 oktober 2005
bmw750 skrev:
som sagt db akuten spelade bra mycket högre, o nästa år kommer det bli mer vad jag hörde..

Menar du att Björn skulle bygga nån DB bil till..det tror jag inte han känner så mycke för. Inte som det ser ut just nu iaf.

6 851 Inlägg
7 oktober 2005
bmw750 skrev:
Tiaz skrev:
bmw750 skrev:
som sagt db akuten spelade bra mycket högre, o nästa år kommer det bli mer vad jag hörde..

Menar du att Björn skulle bygga nån DB bil till..det tror jag inte han känner så mycke för. Inte som det ser ut just nu iaf.

jaså inte?? känner du han personligen?? då det finns folk här inne som tror det...

Hehe, ja jag känner Björn personligen. Pratar mad han ca 2-3 gånger i veckan (oftast).

6 851 Inlägg
7 oktober 2005
bmw750 skrev:
jaså?? hmm... säger du det?? ja ja, det finns som sagt folk som tror mycket... men iaf vad jag hörde skall det bli crank..

Jaså, vart har du hört det ifrån? känner du han själv, så det är han som sagt det?
Men vist, får han tid till det så är kanske inget omöjligt..Men sist jag pratade med han så hade han inte tid till just crank bil. möjligen nått annat.
Senast redigerat av Tiaz (7 oktober 2005)

6 851 Inlägg
7 oktober 2005
bmw750 skrev:
som jag uppfatta det ja...

Så du känner han själv då?

Sök