3647
Sök

MDS Monster 10"

175 Inlägg
6 oktober 2005
Trådstartare
är det någon som har erfarenhet av dom basarna?
dom har ju några år på nacken men vad jag har hört så spelar dom utav bara fan! någon som vet något?

och jag vill inte höra nått i stil med "mds är bara skit" osv..

Like A Glove

208 Inlägg
6 oktober 2005
rätt stil där, jag kör med mds i bilen nu och det låter faktiskt inte dåligt

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
6 oktober 2005
Jag har en kompis som har en MDS Monster extreme 12" i sin Peugeot 205 och jag kan lova dig att om du gillar bas så är den basen något för dig...

175 Inlägg
6 oktober 2005
Trådstartare
bmw750 skrev:
ja, men är den värd vad den ksotar?? men som sagt... alla har en fri vilja, köp det du tycker känns bäst..

kosta vad det kosta vill..nästan.
vill ju ha 1 eller 2st monster 10" men verkar ju inte vara lätta att få tag på.. dom tillverkas väl inte något mer?

Like A Glove

533 Inlägg
6 oktober 2005
bmw750 skrev:
ja, men är den värd vad den ksotar?? men som sagt... alla har en fri vilja, köp det du tycker känns bäst..

Om den är värd vad den kostar?? Vill minnas att bmw750 kommer att kasta in en bas för vad var det nu..hm...99500:- på tal alltså om det är värt pengarna..

Önskar jag själv hade de pengarna då hade jag gjort likadant!!!

Utrymmet i min lilla plånbok och lilla BMW medgav bara en MDS FD-8 i handsfacket..men rackarns vad bra det blev!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

136 Inlägg
6 oktober 2005
ett tips... om dom nu är gamla och svåra att få tag i, så måste det vara bättre att försöka hittat en ny bas som spelar bra och inte köpa "sönder" spelade grejor.

MTY120
6 oktober 2005
NoBra1n skrev:
bmw750 skrev:

vill ju ha 1 eller 2st monster 10" men verkar ju inte vara lätta att få tag på.. dom tillverkas väl inte något mer?

dom har slutat tillvärkas i början av 2002,
såg 2st Monster 10" för 2500kr med låda (tror att det var 2500kr iaf), på blocket.
dom spelar sjuuuukt bra,

jag har typ 2 modeller värre bas (ZR12) å det spelar då bra smile

Bra att någon vill köra med MDS, fina grejjer smile

175 Inlägg
6 oktober 2005
Trådstartare
MTY120 skrev:
NoBra1n skrev:
bmw750 skrev:

dom har slutat tillvärkas i början av 2002,
såg 2st Monster 10" för 2500kr med låda (tror att det var 2500kr iaf), på blocket.
dom spelar sjuuuukt bra,

jag har typ 2 modeller värre bas (ZR12) å det spelar då bra smile

Bra att någon vill köra med MDS, fina grejjer smile

jo tror jag har sett dom.. men har fått tag på 2st monster 10" nu, väntar bara på leverans big_smile

mds det är fina grejjer det!tongue

Like A Glove

Solfilmsmontör
947 Inlägg
7 oktober 2005
Köp MTX ist. Min polare gav 2500kr för en 12:a och den spelar nått så in i hel*ete...

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

6 851 Inlägg
7 oktober 2005
Vill bara göra ett litet inlägg.
Det är oftast inte basen i sig som "spelar som satan".Du måste ha: ett bra steg, rikligt med ström,ordentlig jord och en rätt uträknad låda.

Finns inte dessa fyra saker med så kan du ha en hur "bra" bas du vill, men det kommer att låta skit iaf.
Även en gammal Pyramid (som fanns för 100år sedan) spelar på hyffsat om alla de fyra saker finns.

Kanske oxå lite värt att tänka på??

2lateuloose
543 Inlägg
7 oktober 2005
Jo dom kankse spelar som faan.. men det finns minst 10 basar till som spelar ännu värre & kostar typ samma!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

4 554 Inlägg
7 oktober 2005
om ja inte minns fel så spricker membranen sönder på dom...

MTY120
7 oktober 2005
Kornz skrev:
Köp MTX ist. Min polare gav 2500kr för en 12:a och den spelar nått så in i hel*ete...

jag tror INTE att någon billigare MTX spelar bättre,

Kornz:men jag köpte för 2 år sen 2x MTX 2000:are (typ älsta serien)
å dom spelade bra för sin peng (500kr) i låda,

min kusin hade för ett tag sen 2x MTX12or (8000Serien)
å dom vill jag lova spelar .... SJUKT BRA,
men då kostar dom där efter smile tänkte köpa dom men dom han säljas.

Tiaz: Och Pyramid, har själv haft sånna det är sånt värdelöst skit enligt mig,
men dom sägs ha gjort nyare bättre Basar (kan inte yttra mig då jag inte haft något med nyara Pyramid att göra)

ja nog spelar det in , Basen är ju allt, beror ju också på plasering å allt.

208 Inlägg
7 oktober 2005
jag kör med nästa mds rakt igenom halva bilen:P jag tycker itne dom spelar dåligt.. mds är en dyrt med prisvärt märke.. jag kommer inte byta märke jag kommer troligast bara köpa nya mds saker..

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

MTY120
7 oktober 2005
AffeBoyen skrev:
jag kör med nästa mds rakt igenom halva bilen:P jag tycker itne dom spelar dåligt.. mds är en dyrt med prisvärt märke.. jag kommer inte byta märke jag kommer troligast bara köpa nya mds saker..

samma hära smile alla frågar varför jag kör med MDS å jag svarar bara : för att visa alla andra att MDS är inge skräp märke smile roligt med någon som inte håller på fjolla som som alla andra:) Keep the good work up

208 Inlägg
7 oktober 2005
MTY120 skrev:
AffeBoyen skrev:

samma hära smile alla frågar varför jag kör med MDS å jag svarar bara : för att visa alla andra att MDS är inge skräp märke smile roligt med någon som inte håller på fjolla som som alla andra:) Keep the good work up

Det är ju så jävla trist att alla gnäller på MDS..Jasså vad har du för grjor i bilen.. jag ska snart börja bygga i 850in (kanske) funderar på  dubbla sådana barsar jag har.. men kanske köper nytt. men köper jag nya saker så köper jag 10"are..

Butiksägare BRL Jönköping
40 Inlägg
7 oktober 2005
Kör en sån 10" monster i en sluten låda på ca:20-25 liter om du vill ha hård bas eller ca: 30-35 liter med 2 st 3"portar....haft en 12" monster med sluten låda på 30 liter o det lirar helt jävla sjukt

136 Inlägg
7 oktober 2005
Som jag skrev i en tidigare tråd. Alla skriver att MDS bara "dunkar på bra som fan" , men välljudet då ? finns det ?
Har dom visat i några tävligar osv att dom kan lira välljud ?
Tror att deras målgrupp är  till dom som är runt 15-18 som bara vill ha "dunk" "dunk".
Tycker deras "reklam" är lite halvbillig, är mest med halv nakna tjejer m.m , men sånt säljer ju idag...
Men det är vad jag tycker

Mvh johan

208 Inlägg
7 oktober 2005
rotel skrev:
Som jag skrev i en tidigare tråd. Alla skriver att MDS bara "dunkar på bra som fan" , men välljudet då ? finns det ?
Har dom visat i några tävligar osv att dom kan lira välljud ?
Tror att deras målgrupp är  till dom som är runt 15-18 som bara vill ha "dunk" "dunk".
Tycker deras "reklam" är lite halvbillig, är mest med halv nakna tjejer m.m , men sånt säljer ju idag...
Men det är vad jag tycker

Mvh johan

vad menar du med välljud? om du mer rent diskant ljud utan brus så går det att få bra saker från mds.. jag har två st 6*9or som spelar hur rent och fint som helst.. men visst det finns finare och bättre märken men om man vill ha bra bas och fin diskant så är det absolut inget fel på MDS..

MTY120
7 oktober 2005
AffeBoyen skrev:
MTY120 skrev:
AffeBoyen skrev:

Det är ju så jävla trist att alla gnäller på MDS..Jasså vad har du för grjor i bilen.. jag ska snart börja bygga i 850in (kanske) funderar på  dubbla sådana barsar jag har.. men kanske köper nytt. men köper jag nya saker så köper jag 10"are..

jusst nu har jag bara en MDS ZR12 V1:a,
men ska hämta en MDS Z (12:a) här någon dag då jag orkar,

ska då jag får lönen inhandla 2x G25:or & 2x G30or,

Samma Rotel, du kanske inte har tänkt att vi är i den målgruppen du nämde ? (för jag nämnligen 18) och om du ska hålla på gnälla å vara negativ tycker jag du kan hålla dig borta från denna tråd !

Sök