2787
Sök

nissan 200 eller volvo tic

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#21
eller någon som vet om en annnan bakhujksdriven bil som har turbo som är rolig att köra..????????????????????????

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
3 augusti 2007
#22
200sx s13 är HELT KLART, världens roligaste turbo bil med bakhjulsdrift i den prisklassen. annars finns det toyota supra mk3, har inte provat 1 men tror dom e roliga big_smile volvosarna är därimot riktigt tråkiga, ingen känsla alls om man jämnför mot 200sx big_smile

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

DFFL
9 020 Inlägg
3 augusti 2007
#23
Allting är bättre än en Volvo.
Köp en Nissan, du blir garanterat lyckligare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

7 120 Inlägg
3 augusti 2007
#24
Senast redigerat av Aerodynamik (3 augusti 2007)

499 Inlägg
3 augusti 2007
#25
Jag har funderat på vad jag skulle välja om jag stod i valet mellan en Nissan 200SX eller en Volvo 740 Turbo. Det är nog roliga bilar bägge två, Nissanen har nog bättre väghållning och lägre vikt. Volvon har fördelen att vara riktigt stryktålig och väldigt billiga reservdelar.

Jag bor i Jönköping, där ligger europas största Volvoskrot. De har allt till Volvo, det som inte finns på deras lager finns ute på självplocken där det finns minst 50st 700/900. Det är ett stort plus för Volvon. Jag har haft en 740 innan och jag gillar den modellen wink

Mitt val hade varit en 740, mycket tack vare reservdelspriserna och att jag har mer kunskap om den bilen. Att diskutera bensinförbrukning på en busbil känns lite konstigt, den går inte så många mil så det är knappast den största utgiften.


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
3 augusti 2007
#26
Säger som många andra att 200sx är way to go wink
Kanske lite partisk eftersom jag har en sån men måste säga att det är en riktigt trevlig bil och håller nog lika bra som en 740 bara man tar hand om grejerna, sen kan man ju tyvär inte gardera sig för hur den skötts tidigare men även en 740 rasar vid dålig skötsel.

Polaren har en 740 med 940 turbomotor i och har: 531 topp, vx kam (tror jag dom heter), chip, 3" system utan kat, ca 1,0 bar i ladd + lättad och den bilen går ju faktiskt ruskigt bra men en 200sx med mindre modds går kanske lika bra, vi ska ta ett race nu nån gång inom en vecka lr nått så får väl återkomma efter det med åtanke att min inte har många hästar mer än orginal wink

Sen så väger inte en 740 mkt mer än en 200sx, vägde in min på 1360kg med halv tank och mig i bilen och har för mig polarens 740 vägde mindre än så t.o.m.

- Time Attack -

Kettunen
3 augusti 2007
#27
Mellan dom 2 bara?? Lätt val. O det är knappast Volvon wink

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#28
Aerodynamik skrev:
Mazda Rx7? Den äldre?
http://www.blocket.se/vi/11893723.htm?ca=18_s
ja det kan nog vara något.. hehe det är rätt så gott ljud i dom va??

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#29
Hellquist skrev:
Jag har funderat på vad jag skulle välja om jag stod i valet mellan en Nissan 200SX eller en Volvo 740 Turbo. Det är nog roliga bilar bägge två, Nissanen har nog bättre väghållning och lägre vikt. Volvon har fördelen att vara riktigt stryktålig och väldigt billiga reservdelar.

Jag bor i Jönköping, där ligger europas största Volvoskrot. De har allt till Volvo, det som inte finns på deras lager finns ute på självplocken där det finns minst 50st 700/900. Det är ett stort plus för Volvon. Jag har haft en 740 innan och jag gillar den modellen wink

Mitt val hade varit en 740, mycket tack vare reservdelspriserna och att jag har mer kunskap om den bilen. Att diskutera bensinförbrukning på en busbil känns lite konstigt, den går inte så många mil så det är knappast den största utgiften.
ja du har ju fördelen att ha en skrot i när heten av dig.. hehehehe
jag funderar på att en volvo måste ju tåla mer än en 200sx

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#30
NIzmO skrev:
Säger som många andra att 200sx är way to go wink
Kanske lite partisk eftersom jag har en sån men måste säga att det är en riktigt trevlig bil och håller nog lika bra som en 740 bara man tar hand om grejerna, sen kan man ju tyvär inte gardera sig för hur den skötts tidigare men även en 740 rasar vid dålig skötsel.

Polaren har en 740 med 940 turbomotor i och har: 531 topp, vx kam (tror jag dom heter), chip, 3" system utan kat, ca 1,0 bar i ladd + lättad och den bilen går ju faktiskt ruskigt bra men en 200sx med mindre modds går kanske lika bra, vi ska ta ett race nu nån gång inom en vecka lr nått så får väl återkomma efter det med åtanke att min inte har många hästar mer än orginal wink

Sen så väger inte en 740 mkt mer än en 200sx, vägde in min på 1360kg med halv tank och mig i bilen och har för mig polarens 740 vägde mindre än så t.o.m.
okej.. han ska inte sälja den då kan han komtakta mig vill ha en bil innan onsdag nästa vecka

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
4 augusti 2007
#31
good_year skrev:
okej.. han ska inte sälja den då kan han komtakta mig vill ha en bil innan onsdag nästa vecka
Nja tyvär ingen större risk för det, bilen är knappt halvklar och en 16v motor med lastbilsturbo är under uppbyggnad wink .

- Time Attack -

perpelle
4 augusti 2007
#32
Va fan, en volvo, är du knäpp?
Kör hellre en lada till jobbet!

Min röst går på nissan, även om jag inte är ett så stort fan av modellen.

4 767 Inlägg
4 augusti 2007
#33
Jag hade valt en 200sx alla dagar i veckan, framför en gammal volvohäck..

Såååå mkt roligare att köra en japansk sportbil istället för en svenssoncontainer wink

Fast jag är väl lite partisk kanske big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

preem pump
836 Inlägg
4 augusti 2007
#34
Erick skrev:
Jag hade valt en 200sx alla dagar i veckan, framför en gammal volvohäck..

Såååå mkt roligare att köra en japansk sportbil istället för en svenssoncontainer wink

Fast jag är väl lite partisk kanske big_smile
JAAAAAAAA fy dig

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Muttley
4 augusti 2007
#35
jag hade valt volvon isåfall om du tänker lite på hållbarheten, har själv kört japanska bilar varav en sportbil och de var rena skitet smile
så jag köpte mig en volvo, och de blev ju genast mycket bättre smile

nej men volvon hittar du delar och sådant antagligen mycket lättare. brorsan säger likadant och han har handlat en del med bilar innan så..

perpelle
4 augusti 2007
#36
tkd_rille skrev:
jag hade valt volvon isåfall om du tänker lite på hållbarheten, har själv kört japanska bilar varav en sportbil och de var rena skitet smile
så jag köpte mig en volvo, och de blev ju genast mycket bättre smile

nej men volvon hittar du delar och sådant antagligen mycket lättare. brorsan säger likadant och han har handlat en del med bilar innan så..
Om man ska tänka på ekonomi och hållbarhet så kan man lika gärna skippa volvon och skaffa en hilux.
Hållbarhet i all ära (i alla fall hyffsat tills hilux kommer in i kampen) men en volvo är sååå tråkig!

Muttley
4 augusti 2007
#37
perpelle skrev:
tkd_rille skrev:
jag hade valt volvon isåfall om du tänker lite på hållbarheten, har själv kört japanska bilar varav en sportbil och de var rena skitet smile
så jag köpte mig en volvo, och de blev ju genast mycket bättre smile

nej men volvon hittar du delar och sådant antagligen mycket lättare. brorsan säger likadant och han har handlat en del med bilar innan så..
Om man ska tänka på ekonomi och hållbarhet så kan man lika gärna skippa volvon och skaffa en hilux.
Hållbarhet i all ära (i alla fall hyffsat tills hilux kommer in i kampen) men en volvo är sååå tråkig!
pst nu valde jag efter hans uppskrivna..
hilux är väl hållbara men stora ?

volvo är inte tråkigt smile tycker bättre om min volvo än toyotan och mitsun jag hade innan

perpelle
4 augusti 2007
#38
tkd_rille skrev:
perpelle skrev:
tkd_rille skrev:
jag hade valt volvon isåfall om du tänker lite på hållbarheten, har själv kört japanska bilar varav en sportbil och de var rena skitet smile
så jag köpte mig en volvo, och de blev ju genast mycket bättre smile

nej men volvon hittar du delar och sådant antagligen mycket lättare. brorsan säger likadant och han har handlat en del med bilar innan så..
Om man ska tänka på ekonomi och hållbarhet så kan man lika gärna skippa volvon och skaffa en hilux.
Hållbarhet i all ära (i alla fall hyffsat tills hilux kommer in i kampen) men en volvo är sååå tråkig!
pst nu valde jag efter hans uppskrivna..
hilux är väl hållbara men stora ?

volvo är inte tråkigt smile tycker bättre om min volvo än toyotan och mitsun jag hade innan
Beror vad man jämför med. Har man kört epa hela sitt liv och skaffar en 240 så är den säkert jättehäftig.

terazzi
4 augusti 2007
#39
Men testkör båda och se vad du tycker wink
det e vad du tycker som räknas..
Hade äran att testköra en trimmad 740 tic och visst den gick okej, men hur snygg är den på en skala?
Har även kört 200sx både orginal som trimmad och jag tar 200an i alla lägen wink sjukt bra väghållning i dem redan orginal.. lätt fixa dem bättre och snabbare smile plus alla bilar ser bätte ut än volvo wink okej finns undantag men tycker inte om volvo tongue och är lite partisk då jag med ska köpa en 200sx snart ;D

Muttley
4 augusti 2007
#40
jag tycker du själv ska jämföra reservdelarna med wink inget du kommer hurra för. inte när de gäller nissan iallafall.
ett exempel.
startmotor utbytes till nissan  3195kr     och volvo  1745kr...
kollade på mekonomen..
men sen kan de ju vara så att du skiter i vad de kostar och slänger ut pengarna på de med.
om du inte bryr dig om utseende och väljer mellan de två och vill ha en billigare så är de väl lätt att välja ??


Sök