2875
Sök

nissan 200 eller volvo tic

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#1
hejsan sitter och väljer mellan att köpa en nissan eller en volvo vilket tycker ni man ska välja???
ska vara turbo
inte automat.

kom med förslag behöver hjälp..

Proljece?
1 464 Inlägg
3 augusti 2007
#2
Lätt nissan 200.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

2 655 Inlägg
3 augusti 2007
#3
Skulle tippa på att Volvon är billigare i drift, både i försäkring och reservdelar än vad Nissan är.. När det kommer till körglädje så är det ju Nissan som gäller..

Lite svårt att vara objektiv men jag hade gått för Nissan. smile

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
3 augusti 2007
#4
Nissan utan att tveka

/Gormanz

601 Inlägg
3 augusti 2007
#5
Volvo Självklart 740 lr 940 big_smile lättare å reparera å finns delar billigt till dem å de e hållbarare big_smile

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#7
okej..hmm kom gärna med me rförslag kan tänka mig någon annan bil med bakhjulsdrift och turbo..

gärna lite man ska kolla på på bilarna som brukar gå soönder och så
Senast redigerat av good_year (3 augusti 2007)

terazzi
3 augusti 2007
#8
eh vad e det o tänka på wink 200sx all the way big_smile hehe men glöm ej oljekylare då wink
och volvoraggare vill du inte bli va? haha big_smile

1 418 Inlägg
3 augusti 2007
#9
Nissan 200 sx är ju tuffare MEN inget mening att köpa om du inte kan nått när det gäller att skruva motor, vevlagerras är allt annat än ovanligt på 200 sx.
En 740 turbo med svetsdiff är ju inte så tråkig och dom håller bättre så ta en sån.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

397 Inlägg
3 augusti 2007
#10
volvo alla tider!

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#11
terazzi skrev:
eh vad e det o tänka på wink 200sx all the way big_smile hehe men glöm ej oljekylare då wink
och volvoraggare vill du inte bli va? haha big_smile
har redan en volvo med v6a men vill ha en turbo undder huven

2 655 Inlägg
3 augusti 2007
#12
Då är ju saken klar.. Har du redan en Volvo, då är det ju läge för en Nissan.. smile
Betydligt trevligare karosslinjer och instrumenteringen är lite roligare än Volvons.
Senast redigerat av Streckkoden (3 augusti 2007)

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#13
Streckkoden skrev:
Då är ju saken klar.. Har du redan en Volvo, då är det ju läge för en Nissan.. smile
jo men jag har redan rasat en nissan motor..

ska det vara för årsmodell för att dom ska vara lite bättre??

Rörpulare
1 453 Inlägg
3 augusti 2007
#14
-91 då har dom gjort lite ändringar vid oljeröret mm

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

terazzi
3 augusti 2007
#15
good_year skrev:
terazzi skrev:
eh vad e det o tänka på wink 200sx all the way big_smile hehe men glöm ej oljekylare då wink
och volvoraggare vill du inte bli va? haha big_smile
har redan en volvo med v6a men vill ha en turbo undder huven
haha okej då big_smile men satsa på en nissan då wink omväxling förnöjer,nissan 200sx förhöjer wink

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
3 augusti 2007
#16
vad alla bara snackar om vevlager ras. dom rasar inte om man sköter dom rätt, OLJEKYL är en mycket viktig detalj och täta oljebyten. Och en nissan 200sx s13 är minst lika lätt att reparera som en volvo 740 turbo. Nissan 200 är en mycket lätt mekad sportbil, trimvänlig och jätterolig att köra. Delar finns det att få tag i på många ställen, men visst 740 delar kan man ju nästan handla på ICA. om man jämnför en original nissan 200 och 740/940 turbo i bränsleförbrukning så tror jag ärligt talat att nissanen vinner på lägst förbrukning, men det beror ju såklart på hur man kör. men vanlig körning så klarar sig nissanen bäst. Eftersom att den inte väger så mycket som volvokonteinrarna! Det negativa med nissan 200 är ju såklart vevras om den missköts och försäkringen är ganska dyr, men det är det värt. för det är en så ini helvete roligare och SNYGGARE är volvosarna. Skatten är också lägre smile

Vill du ha en bil som verkligen håller i ur och skur och vill ha lägre försäkring så ska du köpa en volvo turbo. men vill du ha en snygg, skitrolig bil men dock dyrare försäkring så ska du köpa en 200a. men kom ihåg att inte missköta den, och kolla noga hur motorn är i lager när du kollar på en om du köper en 200a. är den trimmad utan oljekyl så kommer nog vevlager rasa förr eller senare även vid normal körning. original utan oljekyl är svårt att säga om den är dålig eller inte. det är en chansning man får ta. sen så koster de bara 5-6000kr att byta vevlager om man kan det själv. + lite till om man behöver slipa vevaxeln.

körde själv sönder mina lager. men det ar för att vattenpumpen skar ihop så motorn blev åt helvete varm så då smörjer oljan mycket dåligt och då går vev och ramlager åt helvete.. sånt e livet wink

hoppas på nissan big_smile    mvh

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

601 Inlägg
3 augusti 2007
#17
good_year skrev:
Streckkoden skrev:
Då är ju saken klar.. Har du redan en Volvo, då är det ju läge för en Nissan.. smile
jo men jag har redan rasat en nissan motor..

ska det vara för årsmodell för att dom ska vara lite bättre??
dom är nog inte mkt bättre vid 91 å uppåt. 2 st nissan här omkring har vevlagerras så de e ingen höjdare. Som sagt ja hade tagit en volvo me turbo under huven big_smile Vet egentligen inte om där är nått nämnvärt som brukar gå sönder på Volvo 740/940 turbo. Men rost undertill kan ju kollas innan bilköpet. å så ska du ju helst ha en Ft motor me de kraftigare stakarna om du tänkt trimma en del wink

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#18
kroppen lutar åt nissan nu. ringde på en nyss som var utanför min ekonomi..

Nissan Freak
67 Inlägg
3 augusti 2007
#19
Det e ett lätt val 200sx

755 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#20
någon som ska sälja sin 200?? eller 740 760 940 tic??


Sök