2928
Sök

nissan 200 eller volvo tic

755 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#41
måste säga att det lutar åt volvo nu!!!!

terazzi
4 augusti 2007
#42
som sagt ditt val wink
men har du testkört båda än?

7 120 Inlägg
4 augusti 2007
#43
good_year skrev:
måste säga att det lutar åt volvo nu!!!!
Bra, då kan resten av oss få en. big_smile

755 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#44
Aerodynamik skrev:
good_year skrev:
måste säga att det lutar åt volvo nu!!!!
Bra, då kan resten av oss få en. big_smile
ska du köpa 200???

vad kör du för bil i vimmerby då?? brukar vara där rätt mycket med volvon..

terazzi
4 augusti 2007
#45
Aerodynamik skrev:
good_year skrev:
måste säga att det lutar åt volvo nu!!!!
Bra, då kan resten av oss få en. big_smile
sen när ska du köpa en S13?
blire ingen R33 GT-S? yikes

755 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#46
terazzi skrev:
som sagt ditt val wink
men har du testkört båda än?
nej jag har inte gjort det har kört en nissan 200 orginal förra året.. dom är rätt sköna men jag är lite orolig över motorn och volvon jag har hittat är ny renoverad..

terazzi
4 augusti 2007
#47
good_year skrev:
terazzi skrev:
som sagt ditt val wink
men har du testkört båda än?
nej jag har inte gjort det har kört en nissan 200 orginal förra året.. dom är rätt sköna men jag är lite orolig över motorn och volvon jag har hittat är ny renoverad..
Ja jo det e jag med när jag köper min, så förstår din oro.. har densamma.. men e allt skött fint och bra service så ska det inte va några problem smile och om du ska leta efter 200a så köp en orginal och sen köper den oljekylare så fort som möjligt.. sen kolla även vev/ramlagrena med.. annars e det byta ut dem.. köp på dig samma lista som jag så e d nog inga problem.
Oljekylare,Ic kitt komplett,soppapump,nya vev/ramlager just in case ^^

755 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#48
ja får se lite..

Smålänning
7 882 Inlägg
4 augusti 2007
#49
Om vi säger såhär, utifrån vad ägare sagt och som skrivits på forumet, så vill du ha driftsäkerhet, komfort och säkerhet så ska du ha en volvo, vill du ha allt annat så köp en 200:a,

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

755 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#50
twin_cam skrev:
Om vi säger såhär, utifrån vad ägare sagt och som skrivits på forumet, så vill du ha driftsäkerhet, komfort och säkerhet så ska du ha en volvo, vill du ha allt annat så köp en 200:a,
du har helt rätt

1 503 Inlägg
4 augusti 2007
#51
Hehe..förstår inte hur man kan ta en volvo 740 före en 200sx..200:an spöar volvon lätt både utseendemässigt och motormässigt! Se bara till att hitta en 200sx som inte är söndertrimmad och buskörd. Se sedan till att skaffa oljekyl samt ordentliga komponenter innan laddtrycket höjs, annars håller inte motorn länge.

Men men, vill du hellre bli volvoraggare så go for it!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

2 182 Inlägg
4 augusti 2007
#52
jag skulle tagit en 240 turbo smile,relativt billig i det mesta som kostar kosing,snygg är den ju också cool

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

2 182 Inlägg
4 augusti 2007
#53
Oboy6 skrev:
Hehe..förstår inte hur man kan ta en volvo 740 före en 200sx..200:an spöar volvon lätt både utseendemässigt och motormässigt! Se bara till att hitta en 200sx som inte är söndertrimmad och buskörd. Se sedan till att skaffa oljekyl samt ordentliga komponenter innan laddtrycket höjs, annars håller inte motorn länge.

Men men, vill du hellre bli volvoraggare så go for it!
alla som kör volvo är/blir inte volvoraggare
Senast redigerat av Niklas1987 (4 augusti 2007)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 503 Inlägg
4 augusti 2007
#54
Niklas1987 skrev:
Oboy6 skrev:
Hehe..förstår inte hur man kan ta en volvo 740 före en 200sx..200:an spöar volvon lätt både utseendemässigt och motormässigt! Se bara till att hitta en 200sx som inte är söndertrimmad och buskörd. Se sedan till att skaffa oljekyl samt ordentliga komponenter innan laddtrycket höjs, annars håller inte motorn länge.

Men men, vill du hellre bli volvoraggare så go for it!
alla som kör volvo är/blir inte volvoraggare
Ne inte alla som tur är. Men kör man en 740 så är man nästan garanterad en "volvoraggarstämpel"..

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

terazzi
4 augusti 2007
#55
Oboy6 skrev:
Hehe..förstår inte hur man kan ta en volvo 740 före en 200sx..200:an spöar volvon lätt både utseendemässigt och motormässigt! Se bara till att hitta en 200sx som inte är söndertrimmad och buskörd. Se sedan till att skaffa oljekyl samt ordentliga komponenter innan laddtrycket höjs, annars håller inte motorn länge.

Men men, vill du hellre bli volvoraggare så go for it!
hahaha word på det!!

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 augusti 2007
#56
tkd_rille skrev:
jag tycker du själv ska jämföra reservdelarna med wink inget du kommer hurra för. inte när de gäller nissan iallafall.
ett exempel.
startmotor utbytes till nissan  3195kr     och volvo  1745kr...
kollade på mekonomen..
men sen kan de ju vara så att du skiter i vad de kostar och slänger ut pengarna på de med.
om du inte bryr dig om utseende och väljer mellan de två och vill ha en billigare så är de väl lätt att välja ??
Men vem i helvete köper en spritt ny startmotor? köper man isf en billig begangnad som funkar.. sålde min för 200:- smile Att hålla på och gemföra sådär tycker ja e lite väl... Får ju fan en helt fungerande motor som e fin för ca 8000:- Finns ju folk som skänker bort org delar på www.200sx.nu så de tycker ja du inte behöver oroa dej över!
Senast redigerat av nissan 200sx (4 augusti 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

755 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#57
satt och pratade i telefon med en som har en volvo 740 tic till salu har gett han ett bud på 28 tusen och flyger upp och hämtar bilen om han går med på budet skulle ha ringt mig i kväll men inte hört av sig dålig stil!!!

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 augusti 2007
#58
Så de blir en gammal volvo alltså?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 503 Inlägg
4 augusti 2007
#59
Volvo och MB RULES skrev:
Oboy6 skrev:
Hehe..förstår inte hur man kan ta en volvo 740 före en 200sx..200:an spöar volvon lätt både utseendemässigt och motormässigt! Se bara till att hitta en 200sx som inte är söndertrimmad och buskörd. Se sedan till att skaffa oljekyl samt ordentliga komponenter innan laddtrycket höjs, annars håller inte motorn länge.

Men men, vill du hellre bli volvoraggare så go for it!
Har svårt att en gammel riskokare har bättre motor än en Volvo, i alla lägen. Försök ta dö på en volvomotor så ska du se.
Jag syftade mest ang. trimning, antar att det är det han är ute efter. De e säkert lättare att ta dö på en Nissanmotor, men de e tamefan så jävla mkt roligare att köra en 200sx!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

755 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#60
nissan 200sx skrev:
Så de blir en gammal volvo alltså?
ja det blir det om han ringer någon gång
annars är det 3 bilen jag missar framför näsan


Sök