3036
Sök

nissan 200 eller volvo tic

2 924 Inlägg
4 augusti 2007
Jämföra Nissan 200sx och Volvo 740 alltså... de har ju inte mkt alls gemensamt mer än RWD, är ju 2 nästan helt olika bilar i helt olika klasser och som i grund och botten aldrig varit tänkta att konkurrera med varandra och dess köpare...
En familjebil och en budget-sportbil, en rymlig storbil och en trång liten bil, en kantig bruksbil och en linjeskönare hobbybil...dessa saker kanske du ska ta hänsyn till och fundera vilka alternativ som väger tyngst? roll
Senast redigerat av peegee (4 augusti 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

755 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Oboy6 skrev:
Volvo och MB RULES skrev:
Oboy6 skrev:
Hehe..förstår inte hur man kan ta en volvo 740 före en 200sx..200:an spöar volvon lätt både utseendemässigt och motormässigt! Se bara till att hitta en 200sx som inte är söndertrimmad och buskörd. Se sedan till att skaffa oljekyl samt ordentliga komponenter innan laddtrycket höjs, annars håller inte motorn länge.

Men men, vill du hellre bli volvoraggare så go for it!

Har svårt att en gammel riskokare har bättre motor än en Volvo, i alla lägen. Försök ta dö på en volvomotor så ska du se.

Jag syftade mest ang. trimning, antar att det är det han är ute efter. De e säkert lättare att ta dö på en Nissanmotor, men de e tamefan så jävla mkt roligare att köra en 200sx!

pratar ni om mig eller??
vill nog ha en volvo för det har jag inte lyckats rasa någon motor i det har jag gjort i en nissan 200sx s13

1 503 Inlägg
4 augusti 2007
good_year skrev:
Oboy6 skrev:

Har svårt att en gammel riskokare har bättre motor än en Volvo, i alla lägen. Försök ta dö på en volvomotor så ska du se.

Jag syftade mest ang. trimning, antar att det är det han är ute efter. De e säkert lättare att ta dö på en Nissanmotor, men de e tamefan så jävla mkt roligare att köra en 200sx!

pratar ni om mig eller??
vill nog ha en volvo för det har jag inte lyckats rasa någon motor i det har jag gjort i en nissan 200sx s13

Se bara till att du hittar en 740 som inte är slut då. De flesta har väl körts utav Loffe 18 år som hellre köper en ny rattmuff till pärlan än ny olja som behövs..

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

755 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
ja då den är i riktigt fint skick är noga med bilar förutom om jag behöver en på 2 sek men då ska den vara billig...
är snart 20 år själv... ska bli lung körning den första tiden med bilen och bara glida

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 augusti 2007
Gemföra dessa bilarna... humm ja ja vet inte om volvo men tror inte den har blivit gemförd me en m3 e30 och en porsche 944turbo i vi bilägare och i bilsport smile
Senast redigerat av nissan 200sx (4 augusti 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

455 Inlägg
4 augusti 2007
usch inte en tråkig gammal famije volvo tongue de ska va Nissan big_smile

terazzi
4 augusti 2007
good_year skrev:
Oboy6 skrev:

pratar ni om mig eller??

sen när har du rasat en S13? :S

2 182 Inlägg
5 augusti 2007
Vi kan väl säga att folk är olika å gillar olika bilar, för good_year verkar ha bestämt sig för en Volvo (Yes big_smile )
Jag själv förstår inte vad det är som gör ett bilmärke så speciellt för en, jag gillar Volvo men jobbar på Saab verksta, tackar inte nej till att få köra Corvette, eller nåt annat bilmärke, men har ändå fastnat för Volvo, jättelustigt roll

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

755 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
terazzi skrev:
good_year skrev:
Oboy6 skrev:

pratar ni om mig eller??

sen när har du rasat en S13? :S

min bror hade en nissan 200 som jag rasade förra året som han sedan sålde.. och köpte peugoten som jag har nu..

perpelle
5 augusti 2007
Oboy6 skrev:
Hehe..förstår inte hur man kan ta en volvo 740 före en 200sx..200:an spöar volvon lätt både utseendemässigt och motormässigt! Se bara till att hitta en 200sx som inte är söndertrimmad och buskörd. Se sedan till att skaffa oljekyl samt ordentliga komponenter innan laddtrycket höjs, annars håller inte motorn länge.

Ditt namn förklarar väl allt, låt oss skratta lite.

nissan 200sx skrev:
Gemföra dessa bilarna... humm ja ja vet inte om volvo men tror inte den har blivit gemförd me en m3 e30 och en porsche 944turbo i vi bilägare och i bilsport smile

Det där får du skriva om, vad menar du?
Senast redigerat av perpelle (5 augusti 2007)

7 120 Inlägg
5 augusti 2007
Niklas1987 skrev:
Vi kan väl säga att folk är olika å gillar olika bilar, för good_year verkar ha bestämt sig för en Volvo (Yes big_smile )
Jag själv förstår inte vad det är som gör ett bilmärke så speciellt för en, jag gillar Volvo men jobbar på Saab verksta, tackar inte nej till att få köra Corvette, eller nåt annat bilmärke, men har ändå fastnat för Volvo, jättelustigt roll

"Jag äter hellre än burk med mask än kör japanskt"

Ja du, alla märken verkar du inte gilla yikes

1 503 Inlägg
5 augusti 2007
Den som hellre äter en burk mask än kör japanskt behöver hjälp...

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Rörpulare
1 453 Inlägg
5 augusti 2007
Till Perpelle!

Han sa tidigare har ja för mej om att man skulle gemföra dessa bilar lite och ja vet inte va man ska gemför en volvo 740 tic med som e en gembördig motståndare..
Men Nissan 200sx s13 har iaf blivit gemförd me bmw m3 e30 samt porsche 944 i "Bilsport" Samt "vi bilägare" I begagnad tester samt accelerations tester mm! Hoppas du förstår min poäng mer nu smile

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

bjompa
5 augusti 2007
Nu ska ja säga hur du ska göra.. å ja säger de bara för att ja vet att de stämmer.. köp en volvo.. dom är bättre. lätt=)

601 Inlägg
5 augusti 2007
good_year skrev:
Oboy6 skrev:

pratar ni om mig eller??

Precis! Volvos Rödblockare håller exmtremt mkt ja kör på 1.5 bar me orginal bottendel. Försök de på en 200sx utan å röra bottendelen så får vi se vilken som har starktåligast motor från grund å botten lol  Faller inte på japanska bilar då ja tycker de rostar som f*n å inte håller bra. Å nu e de inte bara japanska bilar ja inte gillar, Saab e ett annat märke. Gillade det för men de håller inte bra de heller. Nu beror ju allt på hur skötta dom är me nja har haft över 50 bilar på de 6½ år ja haft körkort å nu har de stannat åp Volvo som bästa hållbara bil big_smile

Muttley
5 augusti 2007
AcFreaker skrev:
good_year skrev:
Oboy6 skrev:

pratar ni om mig eller??

Precis! Volvos Rödblockare håller exmtremt mkt ja kör på 1.5 bar me orginal bottendel. Försök de på en 200sx utan å röra bottendelen så får vi se vilken som har starktåligast motor från grund å botten lol  Faller inte på japanska bilar då ja tycker de rostar som f*n å inte håller bra. Å nu e de inte bara japanska bilar ja inte gillar, Saab e ett annat märke. Gillade det för men de håller inte bra de heller. Nu beror ju allt på hur skötta dom är me nja har haft över 50 bilar på de 6½ år ja haft körkort å nu har de stannat åp Volvo som bästa hållbara bil big_smile

du har rätt smile volvo är bra. kommer aldrig att köpa japansk bil igen smile håller mig till volvo ett bra tag och råkar jag byta blir de en helt ny saab som man ändå byter ut efter nått år till en nyare volvo smile

601 Inlägg
5 augusti 2007
nissan 200sx skrev:
Till Perpelle!

Han sa tidigare har ja för mej om att man skulle gemföra dessa bilar lite och ja vet inte va man ska gemför en volvo 740 tic med som e en gembördig motståndare..
Men Nissan 200sx s13 har iaf blivit gemförd me bmw m3 e30 samt porsche 944 i "Bilsport" Samt "vi bilägare" I begagnad tester samt accelerations tester mm! Hoppas du förstår min poäng mer nu smile

i de testerna måste ju Bmw M3 E30 vunnit lätt wink

499 Inlägg
5 augusti 2007
Oboy6 skrev:
Niklas1987 skrev:
Oboy6 skrev:

alla som kör volvo är/blir inte volvoraggare

Ne inte alla som tur är. Men kör man en 740 så är man nästan garanterad en "volvoraggarstämpel"..

Är jag en Volvoraggare eftersom jag hade en 740 som förstabil?

Köp en 740 Turbo, du kommer bli nöjd! Vill du ha mer väghållning så finns det mycket grejer till Volvo med, det finns massa olika krängningshämmare, fjädrar, dämpare, stag och annat så du kan få bra väghållning i en Volvo med, fast orginal så har Volvon ingen chans mot en 200SX.

Rörpulare
1 453 Inlägg
5 augusti 2007
AcFreaker skrev:
nissan 200sx skrev:
Till Perpelle!

i de testerna måste ju Bmw M3 E30 vunnit lätt wink

Synd att göra dej besviken... E själv ett stor fan av e30 och de blir me stor sanolikhet en e30 325im i höst men detta blev de accelerations testet!

-       Nissan 200SX -89   BMW M3 -89
0-70 km/h 4,20 sek         4,62 sek
0-100 km/h 7,15 sek       7,39 sek
0-150 km/h 15,20 sek     16,16 sek
0-201 meter 9,85 s / 122 km/h       10,23 s / 116,1 km/h
0-402 meter 15,15 s /149 km/h      15,49 s / 149 km/h
50-110 km/h 5,80 sek      5,61 sek
70-110 km/h 4,15 sek      4,21 sek
90-110 km/h 2,40 sek      2,29 sek
100-150 km/h 7,85 sek    8,51 sek

Bmw:n hade de lite kämpigt smile

svetsare
119 Inlägg
5 augusti 2007
men om han vill köpa en nissan så får han ju göra det,men jag har haft kompisar som har haft nissan o dom vill inte ha sådana bilar igen.

jag skulle  köpt en riktigt potent volvo 740 med 940 front om jag vore han..
med ft motorn...

det lär nog hålla bättre en nissan 200.

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!

Sök