4036
Sök

Någon som är bra på digitalkameror?

324 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Hej!  Skulle behöva väldigt mkt hjälp tongue 

Jag skulle köra rc bil:P när ja råka köra rakt in i kameran med bakhjulet på linsen så blev kameran helt konstig. Det står error någonting.. och linsen vill inte åka in.

Någon som kan veta vad som är fel och kan man fixa det själv eller ska man lämna in den?

kameran är en DIMAGE G530

Väldigt tacksm för hjälp!

MVH Danne

Eh? Jaha! Okej!

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 augusti 2007
Låter inte alls kul.
Tror det är för mycket i en sådan och jag hade nog aldrig plockat isär en sådan med risk att den inte blir ihopsatt riktigt. Har gett mig på många andra prylar och fixat förut med en digitalkamera låter överkurs för mig.

Gå in på www.402m.com och kika på boråsdelen. Finns en kille som heter Rainer där och han är Telereparatör. Tror det är värt ett försök att låta honom svara på hur han skulle gjort. Han kanske skulle kunna ta åt sig jobbet.

/Ena

puff
3 augusti 2007
Är det värt att laga den för någon tusenlapp eller köpa en ny?
kostar en slant att bara felsöka osv.
Tänk efter före.
Mvh

324 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Tack så mkt för svaren!

Eh? Jaha! Okej!

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 augusti 2007
Rainer har sagt att han tar inte ut något belopp om han inte kan fixa den så då är det ju värt ett försök.

Men det är ju svindyrt annars att lämna in den till en verkstad.
Denna killen har ju detta som en hobbyverksamhet vid sidan om sitt jobb (lät bra va)?

/Ena

puff
3 augusti 2007
Gratis är gott! smile
/Ante

196 Inlägg
3 augusti 2007
Gratis är som sagt gott. Men sen kommer du till sitationen där du får reda på vad det ska kosta att laga det som han tagit reda på är trasigt och du hör att det ska kosta 2 000  eller nått. Då är frågan om det är vart det eller om du istället bör köpa en ny från butik eller kanske en begagnad från nån auktions sida. Där brukar man kunna få ganska bra priser på kameror.

Lycka Till!
Tau

One life, Live it!

Sök