2906
Sök

vilka kablar behöver jag

35 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
hej!

tänkte bara fråga vilka kablar man behöver till en baslåda? kan man köpa de på biltema elle någon liknade affär, spelar det någon roll liksom? ge gärna tips om lite kablar man kan köpa om det finns olika kit osv. Tack till alla som svarar på denna nybörjar fråga:) peace på er

Tillverkare:     MDS
Maxeffekt:     1200W
Effekt RMS:     500W
Frekvensomfång:     28-800Hz
SPL dB 1W/1m:     93dB
Impedans:     4 ohm
Mått:     378x715x(162+242)

Rubriken redigerad, läs rubrikanvisningarna till nästa gång // Izual

2 123 Inlägg
5 augusti 2007
meza skrev:
hej!

tänkte bara fråga vilka kablar man behöver till en baslåda? kan man köpa de på biltema elle någon liknade affär, spelar det någon roll liksom? ge gärna tips om lite kablar man kan köpa om det finns olika kit osv. Tack till alla som svarar på denna nybörjar fråga:) peace på er

Tillverkare:     MDS
Maxeffekt:     1200W
Effekt RMS:     500W
Frekvensomfång:     28-800Hz
SPL dB 1W/1m:     93dB
Impedans:     4 ohm
Mått:     378x715x(162+242)

Är det ett monoblock ?
Vad heter steget, kan vara bra att veta också : )
Sen så kan jag hjälpa dig.

35 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Mycket ekonomiskt val när det gäller bassteg. Classic Serien är designad i USA med mycket hög teknologi och det klassiska utseendet med stora och rejäla kylflänsar. Nätdelen är byggt med pulsvågsmodulatons teknik och "MOSFET" kretsar. Även denna serie har "Protection" funktion mot överhettning, överbelastning och kortslutning. Stegen är också utrustade med Bassbost funktion för att höja upp basen +18db vid dom låga frekvenserna.

Classic serien är våran mest prisvärda slutstegsserie och rekomenderas varmt av oss på Totalljud.

# Storplexi-ruta på ovansidan av steget med Inbyggt Blått Neon i som belyser US Blaster loggan

# Total Effekt Max: 800W

# Effekt Max:

1x600Watt/4ohm
2x300Watt/2ohm
2x200Watt/4ohm

# Effekt Rms:

1x200Wrms/4ohm
2x150Wrms/2ohm
2x100Wrms/4ohm

# S/N ratio: >100db

# Frekvensomfång: 20hz - 20khz

# THD: <0,1%

# Kanal Separation: >60db

# Dämpningfaktor: >100

# Dimensioner: 237x68x325mm

tog mä allt:)

340 Inlägg
6 augusti 2007
Kör du på biltemas kablar, de e fan så mycket billigare och för en gångs skull kan jag säga att det håller samma kvalite som dyrare.

Muttley
6 augusti 2007
köp dyrare lågnivå kablar, de är de värt. biltema är inte lika bra smile 
har du mds så kör på mds kablar de är bäst så.

Kung
191 Inlägg
6 augusti 2007
jag håller med angående lågnivåkablarna, jag har biltemakablar i min och det funkar bra, dock inte den ljudkvaliten jag vill ha i basarna, så andra lågnivå vore fint..

16 197 Inlägg
7 augusti 2007
har kört me biltemas lågnivåkablar i såå många bilar ja byggt åt andra å de funka hur bra som helst..  dom tillverkas säkerligen i samma "kinafabrik" som så många andra kablar.. bara att de står biltema på dom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

340 Inlägg
7 augusti 2007
om du köper dem som är lite dyrare från biltema så funkar de säkert fint, använder dem själv. Jag kan sätta pengar på att ni som säger att det är ljudskillnad inte hade kunnat avgöra i verkligheten var biltemalågnivå sitter i två identiska anläggningar där endast lågnivåkabeln skiljer. Självklart förutsatt att kabeln äri bra skick. Jag är övertygad om att man inte kan höra skillnaden mellan dyra och tunna kablar. Det finns sätt att mäta hur mycket en kabel dämpar mm men att man skulle höra ngn skillnad anser jag vara en myt så länge kabeln och anslutingar är rätt dimensionerade!!

Sök