2687
Sök

fråga ang. fartkamera

213 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
bara en snabb fråga ahr åkte förbi många fartkameror men fattar inte hur dom fungerar. ska dom bara vara helt stilla så där ? el ser man när dom tar kort ? märks de ? el tar dom bara kort om man åker för fort ?

Mvh / Xab

Samlare
82 Inlägg
5 augusti 2007
De tar bara kort om man kör för fort, å då blixtrar det utav helvete. (Är själv med på ett)´Men de är inte igång jämt, så med andra ord är det inte säkert att den tar ett kort bara för att man kör för fort förbi dem. Å ja, de står helt stilla. big_smile

Muttley
5 augusti 2007
de ska vara igång permanent alla boxar alltid.

bjompa
5 augusti 2007
står stilla gör dom, har inte hört att stolpen har srungit på nån fortkörare iaf wink

bjompa
5 augusti 2007
alla skåp är inte igång samtidigt, då blir de överbelastat på centralen i kiruna.. vet säkert då far min är polis.. hehe

Samlare
82 Inlägg
5 augusti 2007
Häromkring är det då väldigt sällan igång. De hinner ju omöjligt med att syna alla kort annars. Å jag åker för fort förbi 7st varje dag när jag jobbar å hittills har jag hamnat på bara ett kort.

Muttley
5 augusti 2007
bjompa skrev:
alla skåp är inte igång samtidigt, då blir de överbelastat på centralen i kiruna.. vet säkert då far min är polis.. hehe

då är de väldigt onödigt att bygga upp de om de inte ser till så de fungerar heller jävla mög.

218 Inlägg
5 augusti 2007
jag kan säga som så blixtrar det inte så tar den inte den blixtrar alltid vare sig det är ljust eller mörkt

Elektiker ;)
403 Inlägg
5 augusti 2007
Dem nya kamerna som kommer upp efter vintern springer ikapp fortköraren och skriver böterna på platsen enligt GW Persson (not) smile

213 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
okey tack för svaren smile

Sök