På min bil så gör det stor märkbar skillnad mellan 95 och 99 oktanig bensin, på 6:ans växel så orkar den inte acc. så då måste jag växla ned, på v-power där emot så räcker det med att gasa ur den på 6:ans växel, och det räcker gott och väl till för omkörningar.
Men att det ska dra mindre har jag aldrig märkt, istället så blir det att man gasar mera
min gamla audi 80 hostade inte på låga varv o höga växlar som den gjorde med vanlig 95. min a4 går betydligt bättre med vpower än vanlig 98. preems 98 så knackar motorn rätt ofta har jag märkt ./
V-power, eller optimax som det också heter ligger på mellan 95 och 100 oktan, beroende på var i världen du tankar. Svensk v-power skall dock hålla 99-100.
Tankar själv V-power, jämfört med 95 är det skillnad som natt och dag, känns som bilen är trasig med 95
V-power, eller optimax som det också heter ligger på mellan 95 och 100 oktan, beroende på var i världen du tankar. Svensk v-power skall dock hålla 99-100.
Tankar själv V-power, jämfört med 95 är det skillnad som natt och dag, känns som bilen är trasig med 95
Ok har aldrig provat då jag hört 96,2. Tankar ibland 98 och där märks ju skillnad Får prova V-power nästa gång.
Mindre i förbrukning vetefan.. borde väl bli så tack vare effektivare förbränning? Och mer effekt av mindre soppa? Men har man en bil som ni tycker behöver V-power och om bilens förare gillar och gasa, tror ni på det själva? att det ska bli billigare att tanka V-power? Jag kör bara på V-Power till min, märker kanske ingen skillnad i prestanda direkt, men i spiktendenser!
Kört min ST på ENBART v-power 1200mil (rullade 400m när den var ny på det som var i tanken till första mack) så vet inte vad det gör eller inte gör hehe.. men min lilla bil går bra fint ialf drar 0.8 i snitt... och på sommarn ca 0,9-1,0liter hehe.. (gasar lite mer då) heheh
PS vad jag har hört så ska soppan BARA vara effektivare om man har nyare bil, som kan "mappa sig själv" till viss del... rätt eller fel? låter rimligt tycker jag?