2845
Sök

Går det att lägga upp en tråd här utan gnäll ?

208 Inlägg
7 oktober 2005
Trådstartare
Tycker att det är så jävla trist att läsa saker när folk lagt upp trådar, det gnälls om märken (helst MDS).. om nu kalle vii ha MDS i sin bil varför bryr ni er inte.. visst ni kan rekomendera andra märken men ni behöver inte gnälla och säga att MDS är dåligt.. det är inte alls om gnäller.. men deet är faktiskt grymt irriterande.. jag kan slå vad om att jag kan bygga ett billjud som spöar skiten ur flera andra märken.. visst kanske kostar lite extra men vad fan om jag vill ha MDS så köper jag det?!!?

Grymt trist att behöva göra en sån här tråd..

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

1 417 Inlägg
7 oktober 2005
Bra där. Klart alla ska köpa det dom vill smile

208 Inlägg
7 oktober 2005
Trådstartare
jaa det är ju så det ska vara men så fort man köpt ngt man tycker är bra så får man massa gnäll

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

MTY120
7 oktober 2005
AffeBoyen skrev:
jaa det är ju så det ska vara men så fort man köpt ngt man tycker är bra så får man massa gnäll

ja jag blir ruggigt less på sånt dära, igår fick jag en kommentar ang mitt bil ljuds projekt jag ska dra igång " varför mds när det finns mycket billigare basar som låter bättre" ?

sen när jag frågade vad det var för märke vart det tyst,
om folk inte gillar det så behöver dom inte yttra sig,

Det är väll ens problem om man köper MDS ,

hur roligt skulle det vara om alla klagade på allt dom inte gillare?
inte speciellt, tänk på det nästa gång smile

Hewi
571 Inlägg
7 oktober 2005
Om nu så många klagar på MDS så kanske det faktiskt ligger nått bakom det!;har du tänkt på det? Om folk i var och vartannat inlägg skriver att MDS är skit skulle inte jag gå och köpa det iallefall.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

M-Driver
16 Inlägg
7 oktober 2005
alltså ska vi sitta och säga att MDS e bra fast de bara e skit???

494 Inlägg
7 oktober 2005
hmm iof är de mycket gnäll men de är ett forum!!! tanken är väll att saker ska diskuteras !?!? eller bara att volvo raggare med sina hottade 240 (hottad = man har målat orginal kjolarna med någon liknande färg som orginale färgen ska helst ha lossnat någonstanns också) som försvarar mds men utan seriösa argument.
mds =prisvärt

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Jägermeister
910 Inlägg
7 oktober 2005
Men alla får väl ha vad dom nu vill ha! Men tycker att det tex är bra om nån har åsikter eller om nån provat tex mds grejer eller andra märken och kan berätta om fel och brister! Jag tex fick en gas baslåda och ett gas steg av en kompis som var skyldig mig pengar och jag var nöjd med dom fast jag oftast köper grejer där bara en bas kostar mer än gas lådan med 2st 12" och slutsteget tillsammans.Okej att dom är vad jag kallar "skräp" men what the fu*k helt okej dunka dunka för fylle cruis.smile Jag kör inte då utan åker med.smile
Kör med vad ni har och är ni nöjda med det så bara ignorera vad andra säger och tycker så länge ni själva är nöjda så!
Senast redigerat av gemini78 (7 oktober 2005)

En gång är ingen gång...

208 Inlägg
7 oktober 2005
Trådstartare
o0ski skrev:
alltså ska vi sitta och säga att MDS e bra fast de bara e skit???

Det är juste det där jag menar? varför ens öppna käften eller skriva om märket om du tycker det är skit? gillar man mds så gör man!!! och ni andra som sägt massa skit om mds kan ju snacka skit om det på den här tråden isf för att säga det till folk som söker råd av dom som gillar MDS eller vet ngt om dom! Om jag nu tillexempel skulle fråga om en en mds bas så skulle det komma 50% svar att  mds suger och att jag ska satasa på annat.. och det är väll fel ? vill jag veta ngt om en bas så är det den i fråga som ska besvaras inte att det är skit och suger!!
grymt trisT!

136 Inlägg
7 oktober 2005
du har ju iaf garanterat fått veta att den inte var mycket att ha ? smile

208 Inlägg
7 oktober 2005
Trådstartare
jag har som tur är inte frågat här i gorumet för då skulle jag nog bara få höra massa skit!! ist för att säga att det är skit åt dom som frågar kan man väll andvända den här tråden ?

1 417 Inlägg
7 oktober 2005
om man undrar över en specifik bas eller steg eller vad som helst, då kan man ju säga vad man tycker om märket. men om man å andra sidan undrar över basar/steg inom en viss prisklass eller storlek, då kan man skippa smutskastningen och säga vad som är bra i gällande fråga.

Tycker jag!

www.rallyshop.se
551 Inlägg
7 oktober 2005
MdS äger tongue
Får spons av dem :p

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

Jägermeister
910 Inlägg
7 oktober 2005
Kan ju bara säga vad jag har för erfarenhet av mds, hade  2st mds steg ni vet dom där silvriga med plexiglas på.
Lite äldre, dom var skitbra!!!!
Men sen hade jag ett steg som hette ac4 eller nått sånt och fick faen föra den 4ggr på garantilagning sen sålde jag det samt samma med 2 st mds audiophile 12" som jag hade, dom var rent av SKIT med stora bokstäver men jag antar att man får det man betalar för som vanligt.smile
Nee... men ska ta lite mer bira o skaffa mig ett liv... för det har man väl inte om man sitter på fyllan o skriver på garaget?
Eller så trivs man bara så skitbra här!smile
Jee jee men hare gött alla people o lev väl!=P

En gång är ingen gång...

"A Johlsson"
302 Inlägg
7 oktober 2005
Folk som stoltserar med MDS kan ju lika gärna hålla det för sig själv om nu andra inte ska få framföra sina åsikter. Alla har olika åsikter och börjar man diskutera ett märke så är det ju klart att det kommer upp negativ kritik, för alla är ju inte inne på ett och samma märke.

Men visst skulle det vara en fin och gullig forumvärld om ingen gnällde på den andra för deras bilar, märken, intressen, bilder etc etc.... dock, så fungerar inte verkligheten så.

Är du nöjd med MDS så är det klart att du ska köra på det, andra som är missnöjd med det, ja, de tar ju inte ens i det, och pratar du billjud och MDS så kommer alltid någon att säga motsatsen elr framföra sina klagomål. Och frågar duvad de tycker om en bas och om du ska köra med den så får du ju självklart vara beredd på negativ response, och är du redan frälst på MDS så varför ens ställa frågan om vilken bas du ska köra?

BMW Power
2 362 Inlägg
7 oktober 2005
håller mig till jbl jag smile fast intressant det ni pratar om.

BMW, bogsering med wire :/

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
8 oktober 2005
Nej smutskasta å nervärdera är 2 helt skillda saker. saken är dock den att här i sverige är de mds som är störst på billjud tack vare att de, just de, inte finns några andra som märken som säljer i så stor utsträckning som dom. visst kan du köpa en kicker bas i en affär, men har ni varit inne i en affär som enbart säljer kicker som ett exempel, kicker slutsteg sterio högtalare. jag tror inte de. Får dom som bor i skåne landet kan de varaenkelt å smutskasta mds för vi , ja VI jag är skåning, har en fördel att i har nära till både danmark å tyskland där man kan få tag på de andra märkena i deras egna butiker. Jag tycker dock personligen att mds hade kunnat anstränga sig å sälja lite mer av de andra märkena också än vad degör ida så man har lite mer att jämnföra med, men de är ju jag.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Hewi
571 Inlägg
8 oktober 2005
Det är klart att det inte är kul om man behöver teknisk hjälp och sen får som svar att märket på grejorna man har är skit! Det har ju liksom oftast inte med frågan att göra. Vi får bättra oss.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

208 Inlägg
8 oktober 2005
Trådstartare
pwilhelm skrev:
Det är klart att det inte är kul om man behöver teknisk hjälp och sen får som svar att märket på grejorna man har är skit! Det har ju liksom oftast inte med frågan att göra. Vi får bättra oss.

Ja varför ska man få höra massa gnäll. är det så att det finns folk sm harlite att göra så behöver dom väll inte vara en på juste den tråden om mds... är det verkligen så att follk är så omogna och måste skriva at MDS suger? om man nu verkligen måste säga att mds suger så kan dom väll oxo komma med ett bra exempel varför dom sugeR? och inte bara vräka ut sig "öhh MDS SUGER STENHÅRT" jävligt trist att höra om man ställer frågor.. dom som tycker mds suger behöver ju inte ens svara på den frågan isf..

859 Inlägg
8 oktober 2005
dasonyistozon skrev:
Folk som stoltserar med MDS kan ju lika gärna hålla det för sig själv om nu andra inte ska få framföra sina åsikter. Alla har olika åsikter och börjar man diskutera ett märke så är det ju klart att det kommer upp negativ kritik, för alla är ju inte inne på ett och samma märke.

Men visst skulle det vara en fin och gullig forumvärld om ingen gnällde på den andra för deras bilar, märken, intressen, bilder etc etc.... dock, så fungerar inte verkligheten så.

Är du nöjd med MDS så är det klart att du ska köra på det, andra som är missnöjd med det, ja, de tar ju inte ens i det, och pratar du billjud och MDS så kommer alltid någon att säga motsatsen elr framföra sina klagomål. Och frågar duvad de tycker om en bas och om du ska köra med den så får du ju självklart vara beredd på negativ response, och är du redan frälst på MDS så varför ens ställa frågan om vilken bas du ska köra?

Håller med helt och hållet.

Att det pratas negativt om MDS är inget specifikt för detta forum, det förekommer på alla dom svenska bilstereoforumen jag själv hårdbevakar.
Det handlar om att själv bilda sig en uppfattning om bilstereoprylar, när man själv fått lite erfarenhet av bilstereolyssnade och byggade, så förstår man vad som är bra och vad som är mindre bra. Detta är inget som kommer över natten, utan kräver lång tid av egen erfarenhet.

Min egen åsikt i frågan, om någon bryr sig...
Dom flesta nybörjare börjar med MDS i någon form, även jag gjorde det!
Dels pågrund av att dom har mycket billiga produkter, dels en sjuhelsikes marknadsföring (som jag själv HATAR)  dom är lättilgängliga, har produkter som anses "häftiga" osv. osv.

Naturligtvis är i princip alla MDS produkter en klar förbättring mot bilens orginalanläggning, och mycket mer än så i vissa fall.. och duger mycket bra till säkerligen 95% av dom som bygger någon form av billjud. Så är man nöjd med sina saker så är det ju frid och fröjd, varför hetsa upp sig på sånna som bara säger att "MDS SUGER" utan att dessa har testat grejjerna själva utan bara hört det av polarns storebrorsa?

Lika illa är det när sånna som själv bara avänt MDS säger att det är det bästa osv.

Slutsatsen är att alla kör med det dom gillar! Och har man inte belägg för det man säger kan man lika gärna hålla fingrarna borta från tangentbordet!

MVH Theo

Sök