dasonyistozon skrev:
Folk som stoltserar med MDS kan ju lika gärna hålla det för sig själv om nu andra inte ska få framföra sina åsikter. Alla har olika åsikter och börjar man diskutera ett märke så är det ju klart att det kommer upp negativ kritik, för alla är ju inte inne på ett och samma märke.
Men visst skulle det vara en fin och gullig forumvärld om ingen gnällde på den andra för deras bilar, märken, intressen, bilder etc etc.... dock, så fungerar inte verkligheten så.
Är du nöjd med MDS så är det klart att du ska köra på det, andra som är missnöjd med det, ja, de tar ju inte ens i det, och pratar du billjud och MDS så kommer alltid någon att säga motsatsen elr framföra sina klagomål. Och frågar duvad de tycker om en bas och om du ska köra med den så får du ju självklart vara beredd på negativ response, och är du redan frälst på MDS så varför ens ställa frågan om vilken bas du ska köra?
Håller med helt och hållet.
Att det pratas negativt om MDS är inget specifikt för detta forum, det förekommer på alla dom svenska bilstereoforumen jag själv hårdbevakar.
Det handlar om att själv bilda sig en uppfattning om bilstereoprylar, när man själv fått lite erfarenhet av bilstereolyssnade och byggade, så förstår man vad som är bra och vad som är mindre bra. Detta är inget som kommer över natten, utan kräver lång tid av egen erfarenhet.
Min egen åsikt i frågan, om någon bryr sig...
Dom flesta nybörjare börjar med MDS i någon form, även jag gjorde det!
Dels pågrund av att dom har mycket billiga produkter, dels en sjuhelsikes marknadsföring (som jag själv HATAR) dom är lättilgängliga, har produkter som anses "häftiga" osv. osv.
Naturligtvis är i princip alla MDS produkter en klar förbättring mot bilens orginalanläggning, och mycket mer än så i vissa fall.. och duger mycket bra till säkerligen 95% av dom som bygger någon form av billjud. Så är man nöjd med sina saker så är det ju frid och fröjd, varför hetsa upp sig på sånna som bara säger att "MDS SUGER" utan att dessa har testat grejjerna själva utan bara hört det av polarns storebrorsa?
Lika illa är det när sånna som själv bara avänt MDS säger att det är det bästa osv.
Slutsatsen är att alla kör med det dom gillar! Och har man inte belägg för det man säger kan man lika gärna hålla fingrarna borta från tangentbordet!
MVH Theo