Hej, är i behov av nya muttrar till mina slotmags (alu) som sitter på min volvo 142. Har sökt som bara den men inte hittat nått. Gängan är 1/2", och de ska vara minst 35mm "långa". Kollade på dalhems, men de är så förbaskat dyra, 25 kr muttern är max vad jag ger. Och biltema ska jag inte ha!
till er andra: jag frågade var man kan köpa, inget annat
ja du kan köpa på biltema, mekonomen, micro, volvo, ad center ? alla som har nått att göra med bilar om du vill ha bra grejer så lägger man pengar på det. och ja när gängorna går sönder eller de ramlar av är de fel använt
de ramlade av på min celica med för att en idiot spände fast de så hårt han kunde med för stark skruvdragare.
till er andra: jag frågade var man kan köpa, inget annat
ja du kan köpa på biltema, mekonomen, micro, volvo, ad center ? alla som har nått att göra med bilar om du vill ha bra grejer så lägger man pengar på det. och ja när gängorna går sönder eller de ramlar av är de fel använt
de ramlade av på min celica med för att en idiot spände fast de så hårt han kunde med för stark skruvdragare.
jo men problemet är ju ekonomin...
Fattar inte vad ni menar med "fel användande" ? Har kopparpasta på, drar åt lagom, kör nån km, och efterdrar ganska hårt, inte allt jag kan. Är de fel användande?
hittade en gummiverkstad här i närheten som säljer nu när jag sökte rätt på google, sökte på "hjulmuttrar 1/2" " förut, nu sökte jag på "hjulmutter 1/2" " då kom de massa bra resultat
varför inte biltema? jag har biltemas sats med 20 muttar (inkl 4 låsmuttrar) och det är absolut inget fel på dem. 129 spänn eller nåt sånt. Jag tänkte köpa på dalhems, men fan heller att jag ger 1000kr för muttrar.
varför inte biltema? jag har biltemas sats med 20 muttar (inkl 4 låsmuttrar) och det är absolut inget fel på dem. 129 spänn eller nåt sånt. Jag tänkte köpa på dalhems, men fan heller att jag ger 1000kr för muttrar.
1. jag bor 10 mil från närmaste biltemabutik, de går ju inte beställa på postorder därifrån. 2. Man får vad man betalar för, enligt mej, jag köpte en topplockspackning därifrån... den höll tills jag startade bilen, eller nja den startade inte riktigt, de läckte in vatten i cylindrarna så den gick skit. Men den var väll antagligen felmonterad antar jag?
ok, avståndet till butik spelar ju in. jag fick mina muttrar skickade till mig via post av en kompis.
kan inte säga om du monterat den fel eller om det var ett måndagsex du fick. Har iaf kört 400 mil med muttrar från Biltema och de sitter kvar än idag. Skulle inte förvåna mig om de muttrar Realcar eller Dalhems säljer är samma som Biltema har. Om vi håller oss till standardmuttrar, inga som är tillverkade i nåt superdupermaterial. De får ner sina priser genom att köpa enorma volymer.
Killroy du har antagligen fullständigt rätt angående topp packningen, Alltså felmonterad.. dom har inga egna packningar utan köper från samma ställe som andra bildelsförsäljare.