3394
Sök

Vad tycker ni om amerikanska bilar?

12 Inlägg
13 oktober 2005
#21
Amerikanska muskel bilar äger. Spec dodge charger, plymouth superbird, barracuda, challenger, AMC. Men drömbilen vore nog en plymouth Hemicuda eller en Dogde Coronet cab med 426 hemi (2 tillverkade!) . skulle alldrig valt vilken tysk bil som helst över en muskelbil!

4 554 Inlägg
13 oktober 2005
#22
aja chevan ja pillar me låter då manligt nog... starta den i vintras utan luftburk å ljuddämpare endast grenrör.. ojoj vilken musik!

129 Inlägg
13 oktober 2005
#23
måste vare 2 dumma enar som valde porschen framför en mustang big_smile jag får rätt bra motor/avgas ljud i den även fast de är orginal slutdämpare


1 854 Inlägg
13 oktober 2005
#24
Inge fel på jänkare men
Epatraktorer säger jag bara, man blir så sne dom kör i 30 på 50 sträcker går dom inte fortare?

En Mustang måste alla vilja ha lr? smile

342 Inlägg
13 oktober 2005
#25
jag skulle inte vilja ha en jänkare.. de bilarna har bara en egenskap av tusen som jag kan värdesätta och det är väl accet.. men sen va det nog inget mer.
om vi surrar äldre jänk alltså...

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

271 Inlägg
13 oktober 2005
#26
Sätter man på moderna däck på en orginla muskelbil så psikar dom ju lätt dagens sportbilar!  Mustang GT500 skulle göra 0-100 på 6,5 sec orginal 1967, med dagens däck va dom nere på lite över 5 sec! smile
Men ska man svänga med dom så måste dom dock moddas rejält... Min Capri va hemsk när den va orginal och ska man då lägga på 400-500kg vill inte jag va med!


129 Inlägg
13 oktober 2005
#27
det finns en äkta shelby GT500 här i stan(Sundsvall) den låter brutalt å går tamejfan brutalt...sinnessjuk bil hehe ska ha en sån innan jag dör har jag bestämt mig för


10 287 Inlägg
14 oktober 2005
#28
Skulle man i dagens läge ta nåt som var lika ovanligt som en GT500 var på sin tid så skulle det åtminstone bli en Porsche 996GT2.
Och då kan man konstatera att utvecklingen har gått framåt för en GT500 skulle nog ha svårt att klara en GT2 runt tex ringen.

0-100? där räcker det med en trimmad Volvo 740 för att komma ner till 5 sek. Tidkortet från Tullinge när TTR-Stefan körde sin sniktrimmade vita 740 visade 13.0 / 180 km/tim. Med dubbfria vinterdäck.

Nostalgi? Javisst, inget fel i det, men jämföra gamla bilar med gjutjärnsmotorer på 300kg och stela bakaxlar med bladfjädrar med moderna sportbilar typ BMW M3 eller Porsche 996....nääää.....

Ni vet vart engelsk sportbilsindustri kom ifrån efter andra världskriget tex? Från det faktum att dom som krigsbyte fick tag på alla konstruktionsunderlag från AutoUnion och Mercedes.
Eller hur tokiga jänkarna blev när Porschen och Audi kom och sopade rent i CanAm.

/Göran


Benan skrev:
Sätter man på moderna däck på en orginla muskelbil så psikar dom ju lätt dagens sportbilar!  Mustang GT500 skulle göra 0-100 på 6,5 sec orginal 1967, med dagens däck va dom nere på lite över 5 sec! smile
Men ska man svänga med dom så måste dom dock moddas rejält... Min Capri va hemsk när den va orginal och ska man då lägga på 400-500kg vill inte jag va med!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

404 Inlägg
15 oktober 2005
#29
Det vore väl jäkligt sjukt om inte dagens sportbilar spöade skiten ur 60-talets ikoner. Den enda anledningen till att man kör en gammal jänkare är ju, iaf enligt mig, känslan av att köra bilen. Fastän en BMW M5 eller liknande rent logiskt är en tusen ggr bättre bil spelar det ingen roll, man får på något konstigt sätt ut så mycket mer av att köra camaron.


Rallyförare
1 075 Inlägg
15 oktober 2005
#30
Finns ju korsning mellan svenskt & amerikan om man vill ha det...
Volvo V8 är det ultimata smile


229 Inlägg
30 oktober 2005
#31
En riktig amerikansk muskelbil ska det vara! En Cuda 69:a med en hemi motor. kompressormatad. 900+ hk. Det är manligt! Inga futtiga symaskins turbo fyror. trimmad till 250hk wow! Det har ju f-n en smallblock v8 orginal! Vill man ha muskler så är det V8:a som gäller!

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

129 Inlägg
30 oktober 2005
#32
den som säger att tyska å alla sånna skitbilar är bättre på alla punkter kan ju då förklara varför dom motorerna inte används i dragracing?


20 Inlägg
31 oktober 2005
#33
Är faktiskt inte speciellt förtjust i jänkare med undantag för en del nyare modeller som Dodge Viper tex.


719 Inlägg
31 oktober 2005
#34
Gillar alla äldre muskelbilar, men absolut inte dagens bilar dom har inte känslan helt enkelt!

live free, die young.

271 Inlägg
31 oktober 2005
#35
Gillar både muskelbilarna och glidarna från 50-60-talen. Ska köpa mig en riktig glidare framöver, en Buick limited 56:a eller kanske en Oldsmobile 98 58:a


671 Inlägg
31 oktober 2005
#36
Lusen skrev:
En riktig amerikansk muskelbil ska det vara! En Cuda 69:a med en hemi motor. kompressormatad. 900+ hk. Det är manligt! Inga futtiga symaskins turbo fyror. trimmad till 250hk wow! Det har ju f-n en smallblock v8 orginal! Vill man ha muskler så är det V8:a som gäller!

Behöver man 900hk+ är bilen för tung.

10 287 Inlägg
31 oktober 2005
#37
När var du på Tullinge senast?

/Göran

TCB skrev:
den som säger att tyska å alla sånna skitbilar är bättre på alla punkter kan ju då förklara varför dom motorerna inte används i dragracing?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

12 086 Inlägg
31 oktober 2005
#38
kung!wink ..ang amerikanska bilar, helt ok fkt!

4 Inlägg
31 oktober 2005
#39
beror ju helt på vad man är ute efter...muller glida på stan: jänkare. Bygga stereo eller köra bil med bra väghållning: nya japanare eller tyskt. Själv gillar jag både och men åker Saab.


Corvette Pingla
41 Inlägg
6 november 2005
#40
Hejsan !

Gillar oxå V8 har just nu en Camaro z28 -99 går som en dröm:-)


Sök