snacka om att du har en del idéer:P älskar detta projekt måste jag säga:P om du har fler delar ligandes till 413 så säg till är i behov av allt typ
vad vill du ha ideer på har en del kvar i hjärnkontoret
I sommar blir det test för att se hur allt funkar, sen i vinter blir det att kröka en 6-punksbåge och montera full belysning.
Sen i nästa vår ska jag försöka regga den som A-traktor och efter det blir det orbitrolstyrning och flytta ner fästet i ramen till panhard-staget så det blir mer parallelt med marken.
snacka om att du har en del idéer:P älskar detta projekt måste jag säga:P om du har fler delar ligandes till 413 så säg till är i behov av allt typ
vad vill du ha ideer på har en del kvar i hjärnkontoret
I sommar blir det test för att se hur allt funkar, sen i vinter blir det att kröka en 6-punksbåge och montera full belysning.
Sen i nästa vår ska jag försöka regga den som A-traktor och efter det blir det orbitrolstyrning och flytta ner fästet i ramen till panhard-staget så det blir mer parallelt med marken.
nämen tänkte byta ut framkofångaren till något snyggare kanske 2st 3" rör ihopsvätsade kan de va nått? sen vill jag ha tag på ett nytt kapell, vet du någon som har billigt? BTW fina framtidsplaner:P
Senast redigerat av exoop (15 juni 2008)
"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Det här måste ju vara ett av dom ballaste projekten på hela garaget..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
nämen tänkte byta ut framkofångaren till något snyggare kanske 2st 3" rör ihopsvätsade kan de va nått? sen vill jag ha tag på ett nytt kapell, vet du någon som har billigt? BTW fina framtidsplaner:P
Nja personligen tycker jag 3" rör blir lite stort, ta 2" rör istället så ser det inte så klumpigt ut.
Men kör med 4-6mm godstjoklek ifall du behöver dra i dom ifall du sitter fast.
Kapell vet jag inte om nått men ska hålla öron och ögon öppna.
Adde666 skrev:
Nice jobbat! Den ser jävligt mycket större än en orginal:)
Tack och ja lite större än original är den
Tiger1978 skrev:
Det här måste ju vara ett av dom ballaste projekten på hela garaget..
Liten summering: Körde ca 15-20min sen gick styrstaget sönder från snäckan ner till axeln, åkte iväg och svetsade ihop det igen sen funakde det igen.
Efter ca 50m med helt styrstag sköt slangen till styrservot :evil: skar av remmen till pumpen och körde muskelservo resten av dagen.
sen helt plötsligt ville motorn inte gå mer än på tomgång. Tvånskörde kallstartventilen och då gick det gasa halv gas innan motorn tvekade pga dålig bränsletillförsel. Så jag misstänker att högtryckspumpen pajjat så den inte orkar hålla det tryck som behövs.
Här kommer lite bilder:
Här gick styrstaget söder
och här är ett ihopsvetsat styrstag
Här körde vi uppför och jag är supernöjd med hur den klättrar
Lite övriga bilder
Så här står den nu iväntan på ny slang tiil servon och ny bränslepump
Varför ska du ha 2 st så stora batterier? det kan väl knappast behövas om du inte tänkt dig att köra den på startmotorn 15 mil
Winchen drar 450A vid full belastning så istället för att ha litet batteri som suger ut batteriet kör jag 2 stora med lite kräm i så det tar längre tid innan batterierna är tomma.
Sen ifall generatorn strejkar i skogen har jag ändå kräm i batterierna för att ta mig ut ifall det inte går att fixa på plats.
Winchen drar 450A vid full belastning yikes så istället för att ha litet batteri som suger ut batteriet kör jag 2 stora med lite kräm i så det tar längre tid innan batterierna är tomma.
aha, då förstår jag. Då lär du nog kunna dra dig upp ur det mesta för den lär ju vara otroligt stark.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må