Har varit i garaget från 12:00-21:15 från och till.
har bara en sak att säga och det är:
Ser ni den där jävla Murphy SÅ SKJUT DEN JÄVELN.
Började koppla elen till motorn idag.
Började med tillslaget till startmotorn, provade och motorn gick runt ca 1/4 varv sen började starten klicka. Fan nu är batteriet tomt så jagsatte på laddaren och började koppla lite annat skit som behövs.
Efter en timme vrider jag på starten igen och då rör sig motorn ca 5mm :roll: då börjar jag ana oråd. Tar fram ett stort spärrskaft och försöker vrida runt motorn för hand STENSTUM.
Lossade stiften och när jag lossar 2:ans stift ser jag att det är rostigt :?
När alla stiftet är ur försöker jag dra runt motorn men den är fortfarande stum. Fick hjälpa till med starten samtidigt som jag tog i med spärrskaftet. Tillslutt lossnade den och en stråle med rostigt vatten sköt i taket.
Tog kompprov och 1,2 och 4:e cylindern låg inom 9-10 i komp medans 3:e inte ens gav utslag.
Började plocka bort toppen och kolla hur stora skadorna var. 2:a cylindern med vattnet i är inte så farlig. den sliter nog in sig igen
Lade toppun upp och ner och provade alla förbränningsrum med spolarvätska och det visade sig att alla mer eller mindre läcker. 3:e fullständigt rinner det ur :evil:
Så imorron bitti bär resan åter mot garaget för demontering av ventiler och slipa in alla ventiler så de håller tätt igen.
Här kommer lite bilder på skiten
Nu till lite roligare bilder. Hade ju tänkt jag skulle kunna fortsätta med instrumentbrädan så den blir klar nån gång men det sket sig ju :roll:
Mer bilder kommer imorron om jag kommer ihåg kameran och har sånt humör så jag har lust att ta kort :evil: