NU har det hänt lkite till i garaget.
Bockade till en U profil i 5mm på jobbet. svetsade ihop den till en rektangulär balk. Sen ska de övre stagen till bakaxeln fästas i, ska även funka som vakumtank till diffarna är det tänkt.
Lite bilder på balken på plats
Den ska förstärkas här när fästena till stagen svetsats dit, lika dant på andra sidan
Här är anslutningarna till vakumslangarna
Har även gjort klart avgasystemet. Vart mycket kapande för att få biten efter grenröret att passa så som jag ville ha den
Ända stället jag kunde få plats med ljuddämparen smigigs var under tröskeln på passagerarsidan. Hamna rätt bra där tycker jag
lite bilder på den halvfärdiga instrumetbrädan som jag inte är riktigt nöjd med, men orkar inte göra om den igen just nu så det får bli ett senare projekt. Nu ska det bara borras lite hål för kontrollampor och få lite färg på sig.
Det jag inte är nöjd med är att defrostermunstyckena kräver en rejäl plats
På fredag ska jag åka på en shoppingtur och handla lite grejjer så jag kan fortsätta. Ska handla rör 35x4 mm så jag kan förlänga stagen, köpa en sotningssats och lite annat skit.
Så då kan jag sätta dit bakaxeln och börja måtta in fjädrarna och bygga fästen för dom, och plocka ihop motor så jag kan börja med bränslesystemet sen.
Det var allt frö den här gången.