3310
Sök

Hur kommer man upp bäst på morgonen??

250 Inlägg
16 augusti 2007
gör som jag direkt mobilen ringer så sätter man sig upp och klär på sig fort som fan.
gör detta sten hårt tänk inte ens tanken på "snooze" eller vad fan det nu heter.

fast alla kan misslykas en gång så vaknade jag mitt emellan köket och sovrummet på golvet med kläderna på.

när ni gjort detta en tid imitt fall 3-4 år så blir det näst intill en reflex att sätta sig upp direkt signalen hörs.
Kan tilläggas att jag sällan kommer i säng itid men har man ett jobb att sköta så har man.

4 554 Inlägg
16 augusti 2007
e la bara å tänka att man måste gå upp.. så tänker iaf jag göra de bästa av situationen

Maizer
16 augusti 2007
I dagens läge följer vi inte soluppgång och nedgång utan vi är alla helt olika ang sömn. Därför borde det vara obligatoriskt med flextid i skola och arbete. Inte så kul för mig som nästan missade alla eng lektioner för att jag har stora svårigheter att komma upp på morgonen.

349 Inlägg
16 augusti 2007
ja man lägger sig i tid!

1 878 Inlägg
16 augusti 2007
ställer mobilen + andra mobilen på kl 6 på mörra och börjar jobba kl 8. snozar i nästan 1½ timme, och ibland vaknar jag inte alls. eller så har jag stängt av bägge mobilerna. helt omedvetet. lixom ni som går upp direkt. alla har inte det lika lätt när man sover dryga 4-5timmar per natt.
har vart hos läkare för mitt sömnproblem, och har fått starka sömntabletter. men de slutar fungera efter man har använt dem i 1-2veckors tid. och nu sover jag lika dåligt ändå. så stressiga dagar. först hem kl 5 (om det inte är övertid som det brukar vara i minst 2timmar) så räkna med att man kommer hem 7 på kvällen. så vill man göra mat och äta då är klockan 8. sen vill man ta det lugnt i en timme till 9. sen vill man ut och grejja bilen i garaget som alltid. och helt plötsligt är kl 12 eller 1 på natten. då sätter man sig och surfar i en timme kanske, gör sina bank ärenden. och sådant. och sen när man kommer till sängen så tar det 2timmar innan man somnar. sånt är mitt liv ut och in hela veckorna tom helgdagarna.

1 161 Inlägg
16 augusti 2007
tommie87 skrev:
ja man lägger sig i tid!

man kan köra den att man lägger sej inte alls oxå:P

349 Inlägg
16 augusti 2007
__hogberg__ skrev:
tommie87 skrev:
ja man lägger sig i tid!

man kan köra den att man lägger sej inte alls oxå:P

ja den har man ju kört ett antal ggr men gör man den versionen i början av veckan så måste man fortsätta så hela veckan annars e det kört

Maizer
16 augusti 2007
tommie87 skrev:
ja man lägger sig i tid!

Det kanske funkar för dig, men det funkar inte för mig. Jag kan inte somna tidigare än minst 1.

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
16 augusti 2007
Man går och lägger sig när man är trött första natten å så går man upp när man ska (kan vara bra att ha någon som drar upp en om det behövs) så kan jag lova att man kan gå och lägga sig i tiden andra natten

Maizer
16 augusti 2007
Puff2k skrev:
Man går och lägger sig när man är trött första natten å så går man upp när man ska (kan vara bra att ha någon som drar upp en om det behövs) så kan jag lova att man kan gå och lägga sig i tiden andra natten

Jo man säger ju att det är så, men det funkar inte för mig. Jag är en nattmänniska

191 Inlägg
16 augusti 2007
Jag är med en extrem nattmänniska. Jobbar 5skift med. Perfekt för mej. Behöver bara gå upp tidigt två dar på 10. men då är det vid fem med.. Jag ställer en väckarklocka iallafall.. Sen fem minuter senare ringer alarmet på min mobil som jag lägger längst bort i rummet på golvet, det vibrerar som fan, har även en låt med galet hög säckpipa i. Vaknar gör jag inte men upp kommer jag. Sen är jag fucked hela den dagen. Förstår alla som är trötta hela tiden när man jobbar dagtid. Har gjort det med. Men nu när man jobbar 5-skift är det helt annorlunda! Sover som en gud och är inte alls lika trött

157 Inlägg
16 augusti 2007
Själv skiter jag i klockor omkring mig.
Jag köpte 2 st. biltema-klockor som ringer väldigt högt & med ett irriterande ljud. Ändå sover jag vidare och har inte ett minne utav att någon klocka har ringt.

Det är oftast någon annan i huset som får komma in & väcka mig... Måste lösa det på något vis - dock vet jag inte hur...

Jag fungerar bäst på nattetid. Jobbade lite tidigare 23:00->06:00 och det gick hur bra som helst. På morgonen vill man bara sova.
Senast redigerat av Figgy (16 augusti 2007)

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
16 augusti 2007
Fimpha skrev:
Fan jag har också extremt stora problematt komma upp på morgonen. Problemet är inte det att när jag vaknar så ligger jag kvar och degar i sängen. Mitt problem är att jag har extremt svårt för att vakna, finns inte en väckarklocka i världen som klarar av den uppgiften. Jag ser detta som ett stort problem, får dåligt samvete av att tjejen måste gå upp för att vecka mig varje morgon även då hon är ledig sad

Haha vad kul, jag exakt samma problem smile kul att man inte är ensam

Rattryckarn

349 Inlägg
16 augusti 2007
Maizer skrev:
tommie87 skrev:
ja man lägger sig i tid!

Det kanske funkar för dig, men det funkar inte för mig. Jag kan inte somna tidigare än minst 1.

1 är väl i tid! ungefär då jag lägger mig! och är på jobbet 06.00

Maizer
16 augusti 2007
tommie87 skrev:
Maizer skrev:
tommie87 skrev:
ja man lägger sig i tid!

1 är väl i tid! ungefär då jag lägger mig! och är på jobbet 06.00

1 en bra natt, ofta blir det 3 också, då har jag ungefär 4h sömn per natt, mår fan inte bra av det.

4 Inlägg
16 augusti 2007
Känner igen problemet! Sett kalle i husvagnen på julafton? Det skulle ju kunna funka smile

12 086 Inlägg
16 augusti 2007
Du säger att du kommer upp men är som ett spöke, jag tror att för lite sömn kan va boven.
Lägg dig så du får minst 6½ timme, gärna mer så ska du se att du blir piggare! smile

Smålänning
7 883 Inlägg
16 augusti 2007
Själv så har jag inga störra problem att somna, men jag sover alltid 7-8 timmar, oavsett....
Lägger jag mig vid tio så vaknar jag vid 5 eller 6 beroende på om det vardag eller helg.

Har dock svårt att somna ibland, då jag är extremt känslig för ljud av någon anledning, så om det t.ex kakar i fönsterkarmarna eller likande så kan inte jag somna.
Vet inte varför. Blir så nervös som inget annat, och ändå kan jag vara trött...

Men brukar alltid försöka att sova i åtta timmar.

Har f.ö mobilen ställd med en riktig alarmsignal som man blir skiträdd av... Hade den vart ställd på mitt i natten så hade den inte funkat dock... Sover som en stock när jag väl somnat.
Brukar gå upp, klä på mig, käka och sen lägga mig igen tills jag ska åka iväg. Funkar skitbra med mobilen som väckning då.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 723 Inlägg
16 augusti 2007
det bästa jag kommit på är att lägga sig tidigare. slår aldrig fel att jag vaknar pigg (och tidigare än larmet). Läggdags två timmar tidigare än normalt brukar hjälpa mig.

Maskin stundent!
218 Inlägg
16 augusti 2007
Man skaffar en sån här! http://www.bimbambanana.com/index.php?p … prod_id=21 skjuter i väg 4 st pussel bitar å slutar inte förren man satt ihop den igen wink

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

Sök