3334
Sök

Hur kommer man upp bäst på morgonen??

Körv
3 535 Inlägg
16 augusti 2007

Truckdriving Man

Övningskör
51 Inlägg
16 augusti 2007
Rejad skrev:
Man skaffar en sån här! http://www.bimbambanana.com/index.php?p … prod_id=21 skjuter i väg 4 st pussel bitar å slutar inte förren man satt ihop den igen wink

Hahahaha, fan va skönt... hoppas dock dom har låst batteriluckan ordentligt, för annars är det bara slita ut batterierna istället för att lägga pusslet smile men fan va rolig idé, hoppas pusselbitarna flyger en bra jävla bit så de hamnar bakom byrån och under sängen o allt möjligt... hahahaha

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 augusti 2007
Gör som jag smile
Ställer in min Stereo på alarm på MAX Volym & Max Bas!
Då måste jag upp fort som fan så jag inte väcker grannen smile

C H E V R O L E T <3

78 Inlägg
16 augusti 2007
hehe alla vill väl sova på morronen tongue men jag ställer kl på 06,30 lägger den ett par meter från sängen, när den ringer e det bara att gå upp direkt och vara instäld på det annars funkar det inte man måste ju tänka på jobbet hehe

livet rockar över 240km/h
även böterna :(

3 113 Inlägg
16 augusti 2007
brukar gå upp lite tidigare än vad man behöver.. så man kan se fram emot att gå o lägga sig ett litet tag igen .. wink men ibland så blir man alldelles för pigg och skipar sängen.. smile

Semper Fi

Forummoderator
26 349 Inlägg
16 augusti 2007
Jag använder mobilens väckare.
Har för stunden låten "Buck Rogers" med Feeder som väckning.
Grejen är den att låten börjar lugnt med gitarrer och det är nu jag slänger mig upp
ur sängen för sen kommer ett evigt skrålande, nåt som mina öron
inte pallar tidigt på morgonen.
Bara ett tips tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

63 Inlägg
17 augusti 2007
ja vet bästa väckar kl du ra 220 volt från kontakten sen kapar du så du får en lång koppar tråd å lindar runt tårna sen en timer haha:Pnedå vet inte va man ska göra lika dan själv kommer aldrig upp på morgonen:P

TeeCeeracing.se

1 297 Inlägg
17 augusti 2007
en avsugning å jag är uppe smile

397 Inlägg
17 augusti 2007
Du äter massor med laxermedel tajmat så det blir sprutt ca 7-8 timmar innan.. sen lovar jag dig att du måste upp och är alert som bara den. big_smile

Yellow bug!
1 640 Inlägg
17 augusti 2007
Vill ni ha en väckarklocka som garanterar väckning? Köp min bättre begagnade klockradio.

Funkar utmärkt förutom på en punkt, sätter man den på alarm, alltså att den ska starta upp radion vid en viss tid, blir det något fel, så den sätter igång att tjuta istället. Är väl som att bränna av en sån där fotbollstuta i örat.. ungefär.. Har fanskapet 20 cm ifrån örat med, för att kunna se klockan wink Men väckt blir man, och sen sover man inte mer den dagen! tongue Slumpas bort till högstbjudande roll. Andra knep jag använder är att sätta mobilen på alarm, sen lägga den så långt bort från sängen som möjligt. Så man bara MÅSTE gå upp och stänga av den. Och är jag fortfarande sugen på att gå och lägga mig igen, sätter jag den på snooze så ja måste gå upp igen.. Och då e man tillräckligt pigg för att ta en dusch.

Tredje knepet som funkar för mig är att sätta alarm tidigt. Ska ja upp vid 7 sätter jag klockan på 04.30. Sen när den ringer då, sätter jag den på 05.30.. Sen 06.30.. då blir jag jättepigg och studsar upp som ingenting, konstigt nog! smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

414 Inlägg
17 augusti 2007
Brukar inte vara så stora problem för mig, bara ibland men jag ställer mobilen på alarm och lägger den i andra sidan rummet, brukar funka fint cool

hej

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
17 augusti 2007
Har jobbat natt nu i 4-5 månader och nu till måndag kommer jag börja dagtid ( 6-15 ) .
Är skit trött på morgonen och Snooze knappen används flitigt.
Men jag har ena kl på 5:15 å andra på 5:30 och det brukar funka alldeles utmärkt.

Annars hade en bekant en 220 volt kl med siren ljud på ca 110 dB å då jävlar studsar man upp ska jag lova tongue dock väcker den hela huset.

Annars kan du väl fixa så din stereo börjar spela Darin, då vill man fort upp å stänga av smile

543 Inlägg
17 augusti 2007
Tjena, nu har jag inte läst hela tråden för jag tyckte inte det var speciellt intressant.
Men jag vet iallafall att det nu finns det en klocka som du måste trycka en viss kombination på knapparna för att den ska sluta låta illa, det kanske vore nåt? För då måste man ju vara något allert (stavning?) för att kunna trycka den där jäkla kombinationen?
Det var bara en tanke.

Edit ; Förut hade jag en Lamb of God låt som väckningssignal, det var helt livsfarligt, pulsen låg väl på en 300 slag/minut när man vaknade. Då var det inte speciellt lätt att somna om!
Senast redigerat av Snoppen (17 augusti 2007)

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Pfffft
906 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Kom inte upp idag heller!!! Vaknade tre timmar för sent, bara att ringa och sjukanmäla sig.. Helt j-a otroligt... Men nu är jag pigg. Behövdes bara diska och städa för att komma igång, men det kan man ju inte göra varje morgon
Senast redigerat av postorder_probe (17 augusti 2007)

Umadbro?

401 Inlägg
17 augusti 2007
Samma sak varje morgon efter att Klockradion och 2 Mobiler har ringt och tjejen har skakat på mig i en halv timma så ger hon upp hämtar ett vatten glas och skvätter i ansiktet!! mad Vaknar gör man iallafall men vilket humör man vaknar med kan variera:)

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34

144 Inlägg
17 augusti 2007
Jag vaknar väldigt lätt och har bara radio som sätts på när jag ska gå upp.. lyssnar max 5 minuter sen går jag upp, har aldrig haft några problem med att vakna i tid.. däremot är sambon väldigt seg med att komma upp ur sängen!! Nu för tiden brukar han ställa väckarklockan i bokhyllan för att komma upp men det brukar att vara jag som går och stänger av den iaf hehe.. Då han fortast kom upp ur sängen var när larmet på hondan gick!! Då jävlar sprang han upp fort hehe.. men det är ju inte varje dag det går så.. hehe.. har inga speciella knep som inte någon annan redan kommit med.. men du har ingen pojkvän eller mamma som kan försöka väcka dig då? Vet att en kompis pappa måste ringa till honom varje morgon för att han ska vakna och komma upp..

Giftig
419 Inlägg
17 augusti 2007
Själv så har jag inte svårt för att komma upp på mornarna men jag tror att den här kan vara en riktig hit! smile

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.p … tnr=660307

LTJD

741 Inlägg
17 augusti 2007
Finns bara 1 sätt för och bli piggare på morgonen, Lägg dig TIDIGARE..

217 Inlägg
17 augusti 2007
om jag kommer upp så blir det å trycka i sig koffeintabletter.. men när dom slutar verka e man sjukt seg.. men det e smällar man får ta..

Knegare
718 Inlägg
17 augusti 2007
Mitt andranamn är sömnproblemet...

Spelar ingen roll ifall ajg har en eller tre väckarklockor.. Ifall jag lägger mig klockan tio på kvällen, somnar ändå inte före 1-2 någongång. Sen hör jag sällan klockorna.. Slutar med att alla mina väckarklockor är trasiga av någon anledning.Tex att ajg är så borta så ajg puttar ner dem på golvet..

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30098991 ska prova en sån när jag far till ikea någon gågn. .smile

William 2009-02-20

Sök