3084
Sök

Lista: Bakhjulsdrivna bilar (RWD)

2 230 Inlägg
16 maj 2009
såg massa bmw.. men har dom ens nå anant än RWD förutom X modellerna? dvs dom som är 4wd?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

* Voff voff *
10 598 Inlägg
16 maj 2009
EmilHammarlund skrev:
CracyMike skrev:
Där va ju alla bilar från 1927 fram 440 bakhjulsdrivna

1985 kom 480, den första framhjulsdrivna Volvon.

Första 480:in var av årsmodell 1986...! smile Och ja, det var den första framhjulsdrivna Volvon...!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

4 637 Inlägg
16 maj 2009
Brådhis skrev:
EmilHammarlund skrev:
CracyMike skrev:
Där va ju alla bilar från 1927 fram 440 bakhjulsdrivna

1985 kom 480, den första framhjulsdrivna Volvon.

Första 480:in var av årsmodell 1986...! smile Och ja, det var den första framhjulsdrivna Volvon...!

//Brådhis

Okej, jag Googlade och såg att du hade rätt. Men den presenterades 1985.

4 637 Inlägg
16 maj 2009
Rojpen skrev:
såg massa bmw.. men har dom ens nå anant än RWD förutom X modellerna? dvs dom som är 4wd?

Tror inte det men jag läste om någon framtida liten BMW med framhjulsdrift. Vore mer coolt om de byggde en liten bakhjulsdriven bil, det borde även vara mer lättsålt eftersom alla konkurrenterna är framhjulsdrivna.

Opeth
77 Inlägg
16 maj 2009
Chevrolet Biscayne fanns inte i listan såg jag, visserligen samma som Impala och belair men ändå.

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

4 682 Inlägg
16 maj 2009
FEL :
-austin: finns flera framhjulsdrivna austins före 70-talet. t.e.x minin
-dodge: bara första genarationen av colt var rwd , raider fanns bara med Awd.
-ford: bronco fanns bara att fås med 4wd, shogun var Fwd.
-hyundai: aero är en bus , ingen bil. och H-1 och starex e samma bil roll
-isuzu: endast gemini mk1 e rwd, i-mark e Fwd (förutom mk1 som i europa heter opel kadett). piazza å impulse e samma bil tongue.
-jeep: endast wagoneer fanns att fås med Rwd.
-lada: finns flera framhjulsdrivna lador före samara. t.e.x Lada 1101
-mercedes: finns 4wd/awd modeller som inte nämndes på förutom listan, t.e.x w124 4 matic och G-serien.
-pontiac: finns undantag, t.e.x bonneville mk7-framåt.
-Wartburg: har aldrig tillverkat en bakhjulsdriven bil.
Senast redigerat av Moparboy440 (16 maj 2009)

Saabifierad
2 031 Inlägg
17 maj 2009
Haha kom på att vi glömt en man ser till och från ute på vägarna: Smart ForTwo tongue Motorn bak och bakhjulsdrift cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

12 Inlägg
3 juni 2009
kan inte alla sluta skriva volvo modellerna, det börjar bli tjatit!

2 230 Inlägg
3 juni 2009
Nissan 370z finns ju numera tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
FEL :
-austin: finns flera framhjulsdrivna austins före 70-talet. t.e.x minin
-dodge: bara första genarationen av colt var rwd , raider fanns bara med Awd.
-ford: bronco fanns bara att fås med 4wd, shogun var Fwd.
-hyundai: aero är en bus , ingen bil. och H-1 och starex e samma bil roll
-isuzu: endast gemini mk1 e rwd, i-mark e Fwd (förutom mk1 som i europa heter opel kadett). piazza å impulse e samma bil tongue.
-jeep: endast wagoneer fanns att fås med Rwd.
-lada: finns flera framhjulsdrivna lador före samara. t.e.x Lada 1101
-mercedes: finns 4wd/awd modeller som inte nämndes på förutom listan, t.e.x w124 4 matic och G-serien.
-pontiac: finns undantag, t.e.x bonneville mk7-framåt.
-Wartburg: har aldrig tillverkat en bakhjulsdriven bil.

Ojojoj. Nu gjorde du de jobbigt för mig big_smile Kopiera gärna listan och gör ändringarna så lägger jag upp den igen i första inlägget. Är de bara några få bilar så kan jag lägga till men här blir de ett himmla hoppande mellan fönster. Och du verkar ha allt de där i huvet. big_smile

/// SyyHn

4 682 Inlägg
4 juni 2009
Syyhn skrev:
Ojojoj. Nu gjorde du de jobbigt för mig big_smile Kopiera gärna listan och gör ändringarna så lägger jag upp den igen i första inlägget. Är de bara några få bilar så kan jag lägga till men här blir de ett himmla hoppande mellan fönster. Och du verkar ha allt de där i huvet. big_smile

ska se om jag får tid nån dag, så kan ja kanske skriva ihop en redigerad lista.

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
Syyhn skrev:

ska se om jag får tid nån dag, så kan ja kanske skriva ihop en redigerad lista.

Hehe skulle vara kanon tongue

/// SyyHn

Lastbilschaufför
125 Inlägg
20 juni 2009
Mitsubishi L300 är INTE bakhjulsdriven. den är fyrhjulsdriven. likaså är inte Galanten bakhjulsdriven. den är framhjulsdriven. VR4 modellen av Galanten är fyrhjulsdriven

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Mitsubishipower skrev:
Mitsubishi L300 är INTE bakhjulsdriven. den är fyrhjulsdriven. likaså är inte Galanten bakhjulsdriven. den är framhjulsdriven. VR4 modellen av Galanten är fyrhjulsdriven

Den första generationen av Galanten kom 1969 och var bakhjulsdriven. Den första framhjulsdrivna Galanten var generation 5 som kom 1984. Likaså L300 var dom första generationerna bakhjulsdrivna.

/// SyyHn

Lastbilschaufför
125 Inlägg
10 juli 2009
Syyhn skrev:
Mitsubishipower skrev:

Den första generationen av Galanten kom 1969 och var bakhjulsdriven. Den första framhjulsdrivna Galanten var generation 5 som kom 1984. Likaså L300 var dom första generationerna bakhjulsdrivna.

ja vad gäller l300 så har du faktiskt rätt nu när jag tänker efter. den e faktiskt bakhjulsdriven. vad gäller galanten så var den första galanten med fwd generation 6, inte 5. generation 6 fanns både med awd och fwd. sen tidigare generationer kan jag inte lika mycket om. men enligt wikipedia så är alla galanter fram till generation 6 rwd. på tal om rwd, då kan vi lägga till Mitsubishi Colt 1100. den är rwd

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juli 2009
EmilHammarlund skrev:
Rojpen skrev:

Tror inte det men jag läste om någon framtida liten BMW med framhjulsdrift. Vore mer coolt om de byggde en liten bakhjulsdriven bil, det borde även vara mer lättsålt eftersom alla konkurrenterna är framhjulsdrivna.

Tvivlar starkt på att Bmw skulle ge upp bakhjulsdriften, det händer förmodligen inte. Visst kommer de kanske bygga en liten FWD, men inte sälja den under varumärket Bmw.

Mini är en Bmw-konstruktion och den är FWD, kanske den nya Mini du läst om? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

270 Inlägg
27 juli 2009
Nu har jag bara kollat vad som står i första inlägget, så det kan ha nämnts förut.
Toyota Carina tom '83
Toyota Corolla Kombi tom '87
Toyota Cressida
Toyota Century

9 Inlägg
2 oktober 2009
Volkswagen:
Bubbla (Typ 1, Typ 2, Typ 3)
T1
T2
T3

Detta är ju lite mysko skrivet...

Volkswagen:
Bubbla (Typ 1) Dvs 1200,1300,1302,1303 vilket är alla bubblor
Typ 2 (T1,T2,T3) Vet inte ifall T4 och nyare är bakhjulsdrivna, detta är bussar
Typ 3
Typ 4

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Nu har jag uppdaterat lite.. tongue Fan de är nästan så man börjar undra hur många bilar de finns egentligen big_smile

/// SyyHn

4 637 Inlägg
5 oktober 2009
Renault 5 Turbo, vissa modeller.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Renault_5_Turbo

Sök