2920
Sök

värsta bilen ni har ägt

464 Inlägg
17 augusti 2007
Min värsta bil var nog en ford Granada 2,0 mycket krångel och en hel del rost. Bytte den mot audin jag har nu som jag är riktigt nöjd med men den skall bytas ut mot något annat med en vacker dag.

433 Inlägg
17 augusti 2007
Renault Clio RT -00, kommer nog aldrig hitta en lika dålig bil!! Hade den 1½ förra sommaren. Då var den alltså 6 år gammal och hade rullat ca. 13 000 mil.

Körde jag in till stan (6km) och tillbaka gick allting bra, körde jag längre än det typ 2mil så den blev "riktigt varm" hade jag ingen tomgång alls, brukade köra ner till GBG mycket den sommaren tongue inte allt för angenämt + att körde man så långa sträckor så slog det i hela framvagnen när man rörde det minsta på ratten..ibland starta den inte ens..en av dessa gånger sparkade jag in bakluckan av ilska tongue tunnaste plåt jag någonsin varit med om! Och framskärmarna var av plast, så en av dem sprack när en kompis lånade bilen och blev påkörd av ett tantstkrälle.. Brutalt dåligt bil!

MEN bytte bort den mot en brutalt fräsch 850! Tycker egentligen synd om killen jag bytte med, han skulle styla den och fixa å dona..såg att den bytte ägare efter nån månad tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/10320/134951_j6y1by.jpg
Senast redigerat av xBjorlingx (17 augusti 2007)

3 722 Inlägg
17 augusti 2007
Opel Vectra, Inget fel i motor, men den rostade som fan

President över Brinkland
465 Inlägg
17 augusti 2007
Min 850, min bästa och sämsta och enda bil hittils;) krånglar rätt mycket men när det går som den ska går den finfint:)

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 augusti 2007
Mazda 626 88a
En balk var försvunnen ( Ja helt borta ) Ägaren innan visste inte heller om det tydligen.
Inga lås & tändningslås. Var bara att öppna dörrfan o sätta sig och trycka på 1 knapp så starta den.
Så fick skruva av ratt jävlen varennda natt!

C H E V R O L E T <3

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
17 augusti 2007
coollol Sista besikningen konstatera dom att bilen kan ha kunnat viak sig på mitten
då fen nästan var av rostad vit torpeden .........

http://www.garaget.org/gallery/archive/10774/115/10774-35.jpg

Mina 2 Mattsvarta Faror tongue ;

http://www.garaget.org/gallery/archive/10774/115/10774-26.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/10774/115/10774-18.jpg

Alla bilar har varit SK&Bes enlit Bilprovningen ..... ej något fusk ....
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mp;cat=115

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

557 Inlägg
17 augusti 2007
Min förra bil, en S40 2.0 Turbo - 98... Allting gick sönder, soppapump, databox, drivaxlar, Luftmassemätare, lambdasond... ja name it... ägde bilen i 1 år och den gick att köra ca 3 månader, fy fan vilket lik det var.

//Jerry

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
17 augusti 2007
Min första bil Opel Kadett Caravan -89. Bara fel kylaren var sprucken, lamdasonden trasig, starta bara då den själv ville, tog säkert lika mycket olja som bensin. En tur på 40 mil fyllde fullt 3 gånger....Den mötte sitt öde på skroten...smile hahahahahahaha

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

1 364 Inlägg
17 augusti 2007
min förra opel calibra 16v sämsta bilen någonsin skulle bli en lång lista om jag skule skriva alla fel på den:mad:

141 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
roligt att läsa att man inte är själv i detta fall

Claeson

Colaberoende
1 219 Inlägg
17 augusti 2007
hmm.. Min Gamla Opel Rekord Berlina 77:a med 2 ports Fordförgasare och lite annat gott under huven samt diffad Commodores bakaxel var ingen höjdare.

Bilen var så låg fram så alla utom jag fick vara kvar i bilen vid fartgupp.
Däcken stod helt snett och jag gjorde åt 2 däck på en sommar.. FRAM.

Länkarmarna var så rostiga så vi vågade inte lossa dom. Vi kunde bända i länkarmarna med en skruvmejsel och även slå hål i länkarmarna.

Stolarna var lösa.
Bilen var mattsvart lackerad. Någon verkstadsfärg vi hittade.

Men jävlar vad den gick gott.

/Ena

helt galen
388 Inlägg
17 augusti 2007
Volvo 740n pappa panikköpte när han var utan bil... Burr för att behöva köra den 30 mil varje dag. Ettan gick bara att få i när bilen var nystartad. tvåan fick man bara i om man brukade våld. Stötdämparna så slut att om man lossade övre fästet så ramlade den ihop som en marackas... andra fästet helt igenrostat... Bilen uppstagad med brädbilar i fjädrarna bak för mindre gungig gång. Höger bakdörr nästan avrostad, gick att böja utåt. Vänster fram, rutan gick inte att veva ner, dörrpanelen trasig, fick trycka ner en handduk och tejpa igen för att inte frysa ihjäl. Dessutom höll kupefläkten på att säga upp sig och skrek ganska plågat mellan varven. Ena bromsskivan bak gick sönder när vi skulle byta belägg, hur det andra såg ut vågar jag inte fundera över.
Kulmen nåddes när en bekant hade bilen, tappade ena baksäcket på E6an och jag var så less på skiten att jag knöt upp bromsoket med spännband runt bakaxeln och körde den 200 mil till...

Varför åka fort när man kan åka brett?

saab expert
248 Inlägg
17 augusti 2007
min saab 99 rally turbo med 260 hk det var grejor det vrasta jag åkt i.

2 600 Inlägg
17 augusti 2007
min ha inte krånglat än och jag ha ägt den i ett år snart bilen är en ford scorpio smile är väldigt nöjd än så länge. skillnad än pappas focus som ha krånglat mera under den tiden tongue

gör som jag kör gubba racer=)

1 722 Inlägg
18 augusti 2007
voi ovi snart vågar man väl bara köra moppe tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

956 Inlägg
18 augusti 2007
min första bil jag hade när jag var 15 år...
en ascona b...skulle ha den som mekbil bara..men förstår inte idag varför jag skulle lägga ut pengar på en bil som inte funkade

eldus veldus

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
18 augusti 2007
jimmyy_86 skrev:
ford sierra laser - 87.. hink bilar! dricker olja å jävlas allmänt hela tiden!

Hehe, hade exakt likadan bil och den bara krånglade och krånglade.
men jag vet inte om det va den värsta, har ju haft några skrothögar och rullat fram i big_smile

Vilket jävla drag :)

304 Inlägg
18 augusti 2007
Det var min första... Civic 1,5, 3dr, 1991. Helt rostig var den big_smile

Men det var ändå roligt att ha en bil och inte åka buss längre big_smile

... skrotad av nästa ägare.

I have my own race...

141 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
trevlig helg

Claeson

junsele
248 Inlägg
18 augusti 2007
plymout satelite-66

fyy fan, säger jag bara..
2,5 liter milen än om man körde 70 eller 100 sad
Lådan började läcka som ett såll, hällde i "mjuka upp packningsmedel" som gjorde allt 7 resor värre.
bakaxeln började låta "tick-tick"
motorn började ta olja som xxx

Sök