2582
Sök

chippa kompressor motor?

alltid snabbast
73 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
hej ska köpa en ny bil till nästa sommar å jag e hårt sugen på en clk med komp
då jag självklart kommer chippa bilen å allt sånt undrar jag hur fungerar det med komp dvs
e det som turbo att man får ut mer hästar eller e det som att chippa en sugmotor du får jack shit för pengarna? eller rekommenderar ni en turbo motor?

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!

66 Inlägg
18 augusti 2007
Att chippa en kompressormotor blir ju på samma sätt som att chippaen turbobil, dvs ökat laddtryck = mer hästar... Kolla återförsäljare av olika chip så får du se vad det kan ge på en CLK.

atc skrev:
då jag självklart kommer chippa bilen å allt sånt undrar jag hur fungerar det med komp dvs
e det som turbo att man får ut mer hästar eller e det som att chippa en sugmotor du får jack shit för pengarna? eller rekommenderar ni en turbo motor?

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 augusti 2007
monkeyman skrev:
Att chippa en kompressormotor blir ju på samma sätt som att chippaen turbobil, dvs ökat laddtryck = mer hästar... Kolla återförsäljare av olika chip så får du se vad det kan ge på en CLK.

atc skrev:

Man kan inte höja inte laddtryket med ett chip på en kompressor man köper chip + mindre remhjul det är remhjulets diameter som står för laddtryck...

alltid snabbast
73 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
okej tack så det e alltså värt att chippa den enligt er?

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!

761 Inlägg
29 augusti 2007
ja, om du drevar om kompressorn.. Annars ger det väldigt lite..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

654 Inlägg
29 augusti 2007
Som skrivet så är det nästna ingen mening att chipsa en kompressor motor UTAN att man har bytt remhjulet.
Laddtrycket är mekaniskt bestämt av remskivans storlek och kan inte påverkas genom chip.

När man byter remskivan så är det mågna ggr bättre att mappa motorn än att montera ett serie producerat chip som många säljer för en viss applikation.
Dvs:Ett chip som kanske är avsett för si och så mycket laddtryck,avgas,filter osv.
Senast redigerat av Blida (29 augusti 2007)

Sök