3842
Sök

Ni som har Bredbandsbolaget... SE UPP!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
20 augusti 2007
Jag snackat med bredbandsbolaget innan ang detta. Man ringer gratis så länge man ej ringer betal-samtal/Mobiltelefoner.

C H E V R O L E T <3

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
20 augusti 2007
inga problem här inte då jag har bredbandsbolaget å sen optimal telecom på telefonen!!

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
20 augusti 2007
Varför ni är tvungna att teckna ett nytt abonnemang är för att ni skall vara fast hos dem ett tag till! Jag går mot strömmen och betalar lite extra och kör med Telia Bredband/Hemtelefoni/Två mobiler! Men då slipper jag irriterande skitstövlar som ringer eller tjatar på mig! + att när det blir ngt erbjudande som är till min fördel som kund så tar de kontakt och erbjuder detta! Som uppgradering till snabbare bredband till samma pris som jag betalar nu och dylikt! Blev idiotförklarad av Tele 2 häromsistens att jag skulle byta till dem och få hela 100 kronor att ringa för! Nej tack sade jag då! VA!! Hörde jag bara då! Du är nog ensam om att tacka nej till detta i hela Sverige sade han till mig då! Tror jag inte sa jag! Det var det dummaste jag har hört sa han då! Hade fanskapet varit framför mig då så hade jag nitat helvetet! Jag försökte få fram vad han hette och för vilket bolag han ringde ifrån för det är ju inte Tele 2 som ringer upp själva de hyr ju folk som sitter och retar folk! Då fick jag inget svar men ett Hej Då ha en trevlig kväll fick han ur sig! Tog ett tag innan jag hade retat av mig den dumfan! Telia kör jag med!!! Skitnöjd!

-Mike-

3 059 Inlägg
20 augusti 2007
Skönt att man bor ute på landet då i ett nytt hus och har fiberkabel rakt in i huset.. Betalar straxs över hundringen för 10mb in o ut.. helt okej faktiskt.

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
20 augusti 2007
jag har haft bbb i 2 år och jag hade 24mbit när jag skaffade det och det kostade 349kr månaden...nu har jag skaffat hus och dom kunde bara leverera 8 mbit men priset är detsamma...borde det inte bli billigare med långsammare internet?

326 Inlägg
21 augusti 2007
Jag har BBB 2mbit och betalade vid tecknandet 219:-/mån inkl säkerhetspaketet första 6mån. Nu kollade jag för skojs skull och hade visst 5mbit á 279:/mån + 39:- säkerhetspaket + 99:- telefoni. hmm

Ringde precis kundtjänst och påtalade orimligheten att betala mer för en sämre tjänst, som hon höll med om. Fr.o.m nästa vecka har jag 24mbit á 349:-/mån + säkerhetspaketet 39:- + 15:- nummerpresentation, 0 :- telefoni.
Inga som helst problem att uppgradera även fast jag har abb nu.. smile

[Edit]Loggade in igen på bbb:s sida, och redan nu står jag som 24mbit-kund fast det inte är inkopplat än såklart.
Senast redigerat av ILarsaI (21 augusti 2007)

Datornörd
123 Inlägg
21 augusti 2007
Så här är det hos (nästan) alla bolag. Bolaget sänker priserna eller byter kampanj, men medelar inte de gamla kunderna. Man får helt enkelt hålla reda på sånt själv, kolla på hemsida, reklam m.m.
Endel företag är så fula att om man ska ta del av det nya bättre priset så måste man binda om sig, i 12mån eller vad de nu har för bidningstid.

study
772 Inlägg
22 augusti 2007
skriver man på avtalet utan att veta vad det innebär och sedan klagar så får man skylla sig själv.

angåen auto justering det är ju självklart att de inte kan ändra priset ett en då ändrar de ju i avtalet. men sedan kan man ju alltid tycka att de borde göra det ändå men då är det sm så att de blir stämda av dem som vill ha det högre priset.

tro migt vissa kunder blir arg ifall amn erbjuder ett lägre pris eller vill skicka ett modem till dem då de inte orkar ta ställning till det.
men de vill att internet ska komma igång så snart som möjligt men orkar itne ta ställning i fall man ska skicka modem eller ej.
Senast redigerat av moose46019 (22 augusti 2007)

406 Inlägg
22 augusti 2007
Detta gäller bara om mah har bredbandsutag i väggen då eller? jag har deras modem och var "tvungen" att köpa/hyra linan med?!

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Smålänning
7 887 Inlägg
22 augusti 2007
MikeAero skrev:
Varför ni är tvungna att teckna ett nytt abonnemang är för att ni skall vara fast hos dem ett tag till! Jag går mot strömmen och betalar lite extra och kör med Telia Bredband/Hemtelefoni/Två mobiler! Men då slipper jag irriterande skitstövlar som ringer eller tjatar på mig! + att när det blir ngt erbjudande som är till min fördel som kund så tar de kontakt och erbjuder detta! Som uppgradering till snabbare bredband till samma pris som jag betalar nu och dylikt! Blev idiotförklarad av Tele 2 häromsistens att jag skulle byta till dem och få hela 100 kronor att ringa för! Nej tack sade jag då! VA!! Hörde jag bara då! Du är nog ensam om att tacka nej till detta i hela Sverige sade han till mig då! Tror jag inte sa jag! Det var det dummaste jag har hört sa han då! Hade fanskapet varit framför mig då så hade jag nitat helvetet! Jag försökte få fram vad han hette och för vilket bolag han ringde ifrån för det är ju inte Tele 2 som ringer upp själva de hyr ju folk som sitter och retar folk! Då fick jag inget svar men ett Hej Då ha en trevlig kväll fick han ur sig! Tog ett tag innan jag hade retat av mig den dumfan! Telia kör jag med!!! Skitnöjd!

Vi bytte nyligen från tele 2 till telia på hemtelefonen, för vi hade tröttnat på inkompetent kundtjänst och oviljan att hålla en hög och bra kvalitet. Dessutom så var det ju så dyrt att ringa med dom...
Ibland innan så rasslade det i telefonen, eller oftast, och då ringde vi till tele 2:s kundtjänst, som knappt gick att hitta numret till, så vi fick ringa den mobila, så dom fick koppla, men när vi kom fram så påstod dom att alla tio telefoner vi provat med var trasiga.
När vi övertygat dom om att så inte var fallet, så sa dom att dom skulle kolla upp det snarast, men efter några så ringde vi igen, och då sa dom att ingen hade klagat innan!

När vi nu bytte till telia, för lite mindre än ett år sen, så försvann att krångel direkt! Nämde det i telefon till försäljaren, och då fixade montörerna linjen ändå...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök