2900
Sök

Förslag på monoblock o 2 st 12 basar o konding i 10.000 kr klassen

8 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
hejsan! jo jag har tänkt att köpa 2 st rockford 12" P3 (nya modellen) basar och ett mono block Rockford Fosgate Power 500W (927W)..även en kondning på en farad RF´s d med får det bli..i runda svängar kommer d kosta 10.000 spänn! cool

jag får nämnligen lite rabbat av dom på BRL (kanske 2-3000 blir det vell). kan d vara värt å köpa dom eller ska jag satsa på nån annan bas o slutsteg? jag vill ha mkt välljud och bra tryck och det sa dom att d skulle vara o att dom spelar mkt bättre än deras power basar. Mono blocket skulle klara basarna mkt väl enligt dom då! tongue

kanske e lite svårt att svara på men men...TACKSAM FÖR SVAR! smile

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
19 augusti 2007
ja tycker du ska satsa på basarna.. ja använder en sådan själv o den spelar nått så enormt. smile  har bild på min sida

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

265 Inlägg
19 augusti 2007
halten_passat skrev:
hejsan! jo jag har tänkt att köpa 2 st rockford 12" P3 (nya modellen) basar och ett mono block Rockford Fosgate Power 500W (927W)..även en kondning på en farad RF´s d med får det bli..i runda svängar kommer d kosta 10.000 spänn! cool

jag får nämnligen lite rabbat av dom på BRL (kanske 2-3000 blir det vell). kan d vara värt å köpa dom eller ska jag satsa på nån annan bas o slutsteg? jag vill ha mkt välljud och bra tryck och det sa dom att d skulle vara o att dom spelar mkt bättre än deras power basar. Mono blocket skulle klara basarna mkt väl enligt dom då! tongue

kanske e lite svårt att svara på men men...TACKSAM FÖR SVAR! smile

Är inte P3 Punch basar? Att dom spöar Power så som T1 12" har jag väldigt svårt att tro. Gillar BRL men ibland pratar dom väldigt gärna enbart för att sälja. Inte alltid allt stämmer så himla bra.

Tror du blir nöjd med basarna dock, inget snack om saken. Men just det att dom spelar bättre än power tror jag inte. En polare har 2*10" RF T110D2 i sin A3:a. En annan har 2*12" T112D2 i en Polo. Spelar hårt, distinkt och högt. Har själv en gammal seri av punch basar, går bra men jag är då inte ens i närheten av Power klassen.

-

8 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Jag fråga om vad dom om jag skulle ha power eller p3 så rekomenderade dom p3 för d va längre livslängd o spelade bättre  o allt va d nu va när dom provspelade dom när dom kom...asså på fabriken bara för att jämnföra eller nått sånnt va d...
(+ att power kostar 1000 spänn mer..d betyder ju att dom bryr sig o inte bara vill sälja eller?!)

265 Inlägg
19 augusti 2007
halten_passat skrev:
Jag fråga om vad dom om jag skulle ha power eller p3 så rekomenderade dom p3 för d va längre livslängd o spelade bättre  o allt va d nu va när dom provspelade dom när dom kom...asså på fabriken bara för att jämnföra eller nått sånnt va d...
(+ att power kostar 1000 spänn mer..d betyder ju att dom bryr sig o inte bara vill sälja eller?!)

Att dom spelar bra tvivlar jag inte på, kört massa rockford och det är helt klart bra prylar. Men har även mycker erfarenhet av BRL och personal och som sagt ibland är svaren lite vimsiga tycker jag. Är helt bergis på att Power kickar dom. Men sa aldrig att det där skulle vara dåligt eller ett illa köp wink

Ang livsläng så är de möjligt, men jag har då aldrig någonsin spelat ihjäl ett par basar pga livslängsd. Då ska man nog spela bra mycket.

Fast detta är bara mina åsikter, säger varken att jag har rätt eller fel. Alla tycker olika.

-

8 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
okaj okaj! vissa av deras svar kanske kan vara lite vimsiga ja! smile...hehe..

men om man skulle jämnföra med tex. Kicker L5 eller va dom nu heter och alpine TYPE-R basar eller Punch P3 så vikka tror du spelar bäst om man säger så?

men d lutar nog åt rf´s tror jag...man ska ju ändå lägga ut så mkt pengar så vill man ju ha bra grejjer! tongue

Mvh

2 Inlägg
19 augusti 2007
kör själv Mutant tripple x serien ink deras största steg mutant x1500w  de pumpar på rätt nice med 1st 15 sådan i skuffen så kan tänka mig att 2 blir riktigt Nice smile

ha ett underbart underliv peacE

265 Inlägg
19 augusti 2007
halten_passat skrev:
okaj okaj! vissa av deras svar kanske kan vara lite vimsiga ja! smile...hehe..

men om man skulle jämnföra med tex. Kicker L5 eller va dom nu heter och alpine TYPE-R basar eller Punch P3 så vikka tror du spelar bäst om man säger så?

men d lutar nog åt rf´s tror jag...man ska ju ändå lägga ut så mkt pengar så vill man ju ha bra grejjer! tongue

Mvh

Alpine har jag absolut ingen erfarenhet av alls! roll , både kicker och Rockford gör bra saker. Får du bra pris så kör på RF. Du blir nog nöjd skulle jag tro. Vet inte hur du har tänkt bygga men P3orna kräver ju inte stor låda iaf, smidigt att bygga och hantera.

-

8 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
japp! jag fick en ritning som jag tänkte göra. den e på 44 liter 22 liter/bas blir d då! d ska räcka..sluten blir det oxå förståss smile slänga in lite dämpull...d ska nog bli bra du vet inget bra 4 kanaligt bra steg som kan driva fram o bak systemet...tror jag har brännt mitt gammla! tongue

265 Inlägg
19 augusti 2007
halten_passat skrev:
japp! jag fick en ritning som jag tänkte göra. den e på 44 liter 22 liter/bas blir d då! d ska räcka..sluten blir det oxå förståss smile slänga in lite dämpull...d ska nog bli bra du vet inget bra 4 kanaligt bra steg som kan driva fram o bak systemet...tror jag har brännt mitt gammla! tongue

Beror lite på vad det skall driva? Och vad har du för budget ca till steget?

-

Sök