Har ju missat att lägga upp en bild på fälgarna så här kommer den.
Igår kom det ett paket.
I paketet var det jättemycket bubbelplast. Himlarns vad kul vi hade.
I bubbelplasten låg det några dekaler och lite godis. TACK!
Den här låg också i bubbelplasten
När den står såhär kan man tro att det är ansiktet på en robot.
Orginal huven ska plockas av.
Izual och Madness_985 håller på och finjusterar inpassningen.
Sådär blev det när den kom på plats.
På bildens syns förutom kolfiberhuven Izual och hans subba, Madness_985 och hans bubbla samt Rojpen
Det var ganska pickligt att få huven på plats eftersom fästet till huvdämparen satt helt galet och var tvungen att kapas bort. Det var inte heller några spår för clipsen för vindrutespolarna. Som tur var hade Madness_985 med sig en dremmel så det var inga som hellst problem att fixa dom grejerna.
Tack grabbar för hjälpen!
BTW. Helvetes vilket insugsljud det blev med den nya huven, helt sinnessjukt. Och då har jag inte fått på öppet luftfilter än, det kommer ett KN 57i kit under nästa vecka
satan va cool den blir men vet inte om jag gillar det eller ej än med huven kanske lite för många urkapningar för min smak har inte riktigt bestämt mig men sjukt nice att den var i carbone
Nu på förmiddagen har jag och Millan varit ute och krupit runt under huven. Luftfiltret har äntligen kommit.
Litet paket med leksaker.
Innehållet i paketet. Ligger en orginal ljuddämpare till R1 i bakgrunden också
Dags att börja riva ur saker.
Övre delen av boxen borta, tur Millan var med och använde sina små händer, jag nådde inte det bakre fästet.
Bara tomt kvar.
Nu blev det fullt igen...
Sådär fint blev det när det blev klart. Sär även de fina röda dumparna
Där under nätet bor det ganska bra luftfiltret, vore väl fan om det inte får kalluft.
Sådär ja, nästa steg för denna bil är väl att byta grenrör och downpipes. Samtidigt som det skulle jag vilja bygga om avgassystemet lite. Men för att byta grenrör och downpipes måste man lyfta ur motorn, så det får vänta. Ska ha råd med lite fler bankörningar med R1'an också ju
Jag har länge misstänkt att en turbo håller på att gå på bilen. Den senaste tiden har nu bilen börjat dra olja, en hel del. Så under julhelgen ska jag och farsan krypa under och se om vi kommer åt och plocka ner en turbo och kolla. Tar på förarsidan för det är där som det är mest olja i dumpen. Vi har uteslutit vevhusventilation redan. Det kan ju förståss bero på annat än turbon också, men vi ska börja med att försöka plocka ner den, se om det glappar något i turbon eller vad det kan vara. Skulle så vara fallet så blir det nog till att köpa större turbos, jag vet inte än om man ska nöja sig med RS4 turbos eller om man ska gå hela vägen och slänga på hybrider som klarar 550hk...
Nyss hemkommen från garaget. Farsan var ner och hämtade bilen och tänkte kolla om det gick att komma åt turbosarna underifrån, såhär slutade det:
Tydligen gick det inte att komma åt underifrån för detta var synen som mötte mig i garaget
Farsan funderar på vad vi ska lossa härnäst för att få undan fronten
I den slangen ska det inte vara olja...
Detta kom ut när vi tog av den nedre slangen på vänster IC
Sådär såg det ut när vi lossade höger nedre IC slang
Sådär ser det ut just nu
Det jävligaste med att vara i garaget är att det är så jävla trångt
Åker upp i morgon igen till garaget, då ska vi väl lossa växellåda och börja dra fram motorn för att se om vi missat några slangar/kablar. Sedan blir det väl beställning av grejer till veckan, tror jag nöjjer mig med RS4 turbos, spridare, LMM, grenrör, downpipe, silikonslangar, alu-insugsrör och sedan kapa bort den bjässestora främre ljuddämparen. Med mappning så ska det väl betyda ca 450 driftsäkra hästar, borde göra lite skillnad mot nuvarande 314, om alla finns där med det glappet som det borde vara i turbosarna nu...
Snart är nog allting lossat så att vi kan börja dra fram motorn och se vad den mer sitter i för kablar/slangar, kommer lyfta ur med växellåda och alltihopa. Kommer väl bilder sedan så fort jag kommit hem ifrån garaget.